میخواهیم برای پرسپولیس ورزشگاه اختصاصی بسازیم

مهدی رسول پناه درباره آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: من 15 روز قبل از سال 99 به پرسپولیس آمدم و از همان زمان مشکلات خیلی زیاد بود.

اخبار ورزشی- بحث بدهی های خارجی و داخلی، طلب بازیکنان و شرکت های هواپیمایی جمع شده و  وضعیت بحرانی در پرسپولیس حاکم شده بود. در آن زمان با هیات مدیره تقسیم بندی کار کردیم. از شانس بد ما یازده پرونده خارجی داشتیم که در آستانه اجرایی و عملیاتی شدن بود.

*  زمانی که باید به برانکو پولش را می‌دانند یک دلار هم ندادند

وی افزود: من به مسئول حقوقی و بین الملل باشگاه گفتم هر پرونده سریع پیگیری شود.برانکو یکی از مربیان زحمتکش ما بود اما متاسفانه زمانی که باید حق و حقوق وی را می دادند یک دلار هم ندادند. مدیران وقت باید در این زمینه جواب بدهند اما به نظر من می توانستند پول برانکو را در مدیریت های قبلی بدهند. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: پس از اعلام حکم فیفا  با پرداخت مبلغی، درخواست گراندز رای کردیم. برانکو ابتدا درخواست یک میلیون و 600 هزار یورو درخواست کرده بود و ما این رای را هم داریم اما فیفا در رای اولیه یک و میلیون و 50 هزار یورو را تایید کرد. طبق حکم این حکم باید به زلاتکو 162 هزار یورو، ایگور 205 هزار یورو و مارکو هم حدود 114 هزار یورو پرداخت می کردیم.

باید 160 تا 200 هزار دلار برای هزینه دادرسی مجدد پرداخت می کردیم و سپس حکم برانکو تایید شود

رسول پناه ادامه داد: پس از صدور این رای به ما گفتند می توانید در زمان مشخص به دادگاه cas اعتراض کنید اما می دانستیم باید هزینه ای حدود 160 هزار تا  200 هزار دلار برای اعاده دادرسی پرداخت کنیم و در نهایت حق و حقوق برانکو هم تایید می شد. به همین دلیل هزینه دیگری ندادیم. حتی برای دادرسی مجدد یک هزینه 4 هزار یورویی ابتدایی هم پرداخت شد اما ما نیاز به خریدن زمان داشتیم.

به برانکو ظلم شد 

وی افزود: بهترین کار را انجام دادیم و اگر زمان نمی خریدیم با محرومیت های شدیدتری مواجه می شدیم. مصاحبه ای هم نکردیم زیرا طرف مقابل رصد می کرد. جدا از اعلام رای یک میلیون و 50 هزار یورو باید 5 درصد سود سالانه هم پرداخت می کردیم. برانکو حق داشت زیرا با وی برخورد مناسبی نشده و به برانکو ظلم شده بود. در نهایت تصمیم گرفتیم پول وی را پرداخت کنیم.

پول بیرانوند یک روز قبل از اتمام فرصت ما برای پرداخت برانکو تسویه شد

رسول پناه تصریح کرد: از فیفات و محل انتقال بیرانوند به آنتورپ مطالباتی داشتیم که قرار شد پول برانکو را از این محل بدهیم. قرار بود قسط اول پول بیرانوند 25 اسفند به ایران بیاید و یازده تیر هم قسط بعدی اش به ما برسد اما با توجه به شیوع ویروس کروما انتقال این پول به تاخیر افتاد. یک روز قبل از تاریخ 6 آگوست که آخرین مهلت ما برای پرداخت طلب برانکو و دستیارانش بود، حق انتقال بیرانوند به حساب باشگاه نشست.

وی افزود: بلافاصله این پول را تبدیل کرده و طلب زلاتکو و ایگور را هم از محل مطالبات خود در فیفا دادیم. پول سرتن چوک، گابریل و نیلسون را هم قبلا پرداخت کرده بودیم و از پول باقی مانده مان در این محل می توانستیم تنها پول ایگور و زلاتکو را بدهیم. 205 هزار یورو برای ایگور و 162 هزار یورو برای زلاتکو را درخواست کردیم از این محل بدهند. البته دیگر نمی توانستیم از مطالبات مان در فیفا پنج درصد سود دو مربی را بدهیم و این پول را از درآمد انتقال بیرانوند دادیم. 

فیفا برای طلب سرتن چوک هزار دلار به پرسپولیس بازگرداند

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: حدود 330 هزار یورو به حساب برانکو و 120798 یورو به حساب مارکو در عمان پرداخت کردیم. مطالبات ایگور و زلاتکو هم در فیفا پرداخت شده است که این موضوع هم پذیرفته شد. ما پول گابریل را از همین طریق دادیم و مطالبات 11 هزار دلاری سرتن چوک هم از این محل تسویه شدکه البته فیفا گفت هزار دلار اضافه است و 10 هزار دلار به چوک داد.  

ایگور و زلاتکو باید فرمی را پرکنند تا فیفا به آنها پول بدهد

رسول پناه درباره اینکه ایگور پانادیچ اعلام کرده فیفا نامه ای برای پرداخت مطالبات به وی نداده است، توضیح داد:اینجا سوء تفاهمی پیش آمده است. روند پرداخت به این شکل است که ما باید درخواست خود را به کمیته انضباطی ارسال کنیم تا از محل مطالبات پرسپولیس پرداخت شود. مشروط به اینکه یک فرمی را باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال، ایگور یا زلاتکو باید پر کنند تا سریع این انتقال صورت بگیرد.  ما و فدراسیون فرم را پر کرده ایم اما تاکنون مربیان کروات فرم را پر نکرده اند.

* برانکو به یک شرط قبول کرد حساب عمان خود را بدهد

رسول پناه درباره اینکه آیا پرسپولیس نمی توانست پول برانکو را به حساب وی در کرواسی واریز کند، گفت: برانکو حساب عمانش را به ما معرفی کرد و ما نمی‌توانستیم پولی را در کرواسی بدهیم. تازه می‌فهمیم که تحریم‌ها چقدر تأثیرگذار است. برانکو به شرطی پذیرفت پولش به حساب ریالی اش در عمان پرداخت شود که ما کارمزد تبدیل یورو به ریال عمان را پرداخت کنیم. برای نشان دادن حسن نیت مان این کار را هم انجام دادیم.  

330 هزار دلار پول برانکو را از طریق 17 عابربانک عمان به وی پرداخت کردیم

وی ادامه داد: با توجه به تحریم ها امکان داشت پول بلوکه شود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم به برانکو در عمان پول بدهیم. از طرفی برای ما حاشیه سازی کرده و می گفتند دروغ می گوییم. شانس ما زمانی که می خواستیم پول برانکو را بدهیم، بانک های عمان 12 تا 14 روز به دلیل عید قربان تعطیل بود. کارگزاری که قرار بود به این مربی پول بدهد پول را در 17 حواله و در عابربانک های عمان داد. همه این ها نشان می دهد ما حسن نیت داشتیم.

کلا 60 هزار یورو جریمه شده ایم و 127 هزار دلار صحت ندارد

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره دلیل محکوم شدن این باشگاه به پرداخت 127 هزار دلار دیگر اظهار داشت: بعضی ها به اشتباه یا به عمد می گویند پرسپولیس 115 هزار فرانک سوئیس محکوم شده است. طبق نامه‌ای که فیفا داده است،‌ باشگاه 15 هزار فرانک سوئیس برای ایگور و زلاتکو و 30 هزار یورو هم به عنوان جریمه باید بپردازد  که این جریمه باید در مهلت 30 روزه پرداخت شود. اگر ایگور و زلاتکو هم مانند مارکو فرم را پر می کردند، این 15 هزار یورو هم به ما تعلق نمی گرفت. 

مشکل فیفا است که پول زلاتکو و ایگور تسویه نشد

رسول پناه تصریح کرد: ایگور و زلاتکو برای دریافت پول نیاز به زمان یکی دو ماهه دارند اما این مشکل ما نیست بلکه مشکل فیفا است که پذیرفته ما می خواهیم پول این مربیان را بدهیم. اکنون از فدراسیون جهانی خواسته ایم مانند نیلسون، چوک و گابریل پول آنها را هم از مطالبات مان در فیفا بدهد. نامه رسمی هم زدیم و اگر فرم ها را پر کنند، پول به حساب شان می آید.

برای نگران نشدن هواداران اطاله دادرسی نکردیم

وی ادامه داد: در نهایت اگر فیفا نپذیرد بازهم متضرر نمی شویم بلکه فیفا پول را در محل مطالبات ما نگه می دارد و در پرونده بعدی که برای بودیمیر یا کالدرون است، طلب آنها را پرداخت می کند. هواداران ما خیلی حساس هستند و می توانستیم اطاله دادرسی کنیم تا پول دو سه ماه دیگر پرداخت شود اما هواداران هر روز می گفتند پول برانکو چه شد. تا یک ماه دیگر قطعا این بدهی پرداخت می شود زیرا منابع را ایجاد کرده ایم. در کنار کارگزار دو سه منبع دیگر داریم و جای نگرانی نیست.

کارگزار را برای اصلاح قرارداد تحت فشار گذاشتیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره ابهام های مربوط به کارگزار این باشگاه گفت: قرارداد ابتدایی ما با آتیه داده پرداز 8 آبان 98 امضاء شد که ایرادهایی داشت. بعد از سرپرستی من در باشگاه، هیئت مدیره تصمیم گرفت کارگزار را تحت فشار قرار بدهیم و در زمان‌بندی مشخصی برای پرداخت‌ها صورت بگیرد زیرا در قرارداد ابتدایی برای پرداخت ها جدول زمانبندی در نظر نگرفته بودند.

شرایط الحاقیه قرارداد با کارگزار از گرفتن چک هم معتبرتر است

وی ادامه داد: برای همین قرارداد را فسخ کردیم تا شرایط مذاکره پیش بیاید. شرکت کارگزار هم طبق الحاقیه ای شرایط را پذیرفت و قرار شد در تاریخ‌های مشخصی پرداخت‌ها صورت بگیرد. ایرادهای زیادی به الحاقیه گرفتند و گفتند چرا چک و تضمین نگرفتید اما شرایط الحاقیه از چک هم برای معتبرتر بود. کارشناسان حقوقی این الحاقیه را مطالعه کرده و ما هم تا زمانی که کارگزار پولی نداده بود نمی توانستیم از این شرکت دفاع کنیم اما مهم بود که آنها به تعهد خود عمل کرده و تا پایان خرداد 30 میلیارد پرداخت کرد.

کارگزار تاکنون 45 میلیارد پرداخت کرده است

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: حتی استقراضی که در دوره مدیریت قبلی انجام شده بود جزء درآمد خود از کارگزار آوردیم. یعنی تا الان 45 میلیارد پرداخت شده است که باید تشکر کنیم. یکی از شروط قرارداد این است اگر کارگزار به یکی از تعهداتش عمل نکند، می‌توانیم از قرارداد یکطرفه خارج شویم. الان این شرکت به تعهداتش عمل کرده و برای پرداخت طلب برانکو هم به ما کمک می‌کند.

اگر با شرکت دیگری قرارداد می بستیم کارگزار فعلی شکایت می کرد

رسول پناه تصریح کرد: حضور مردم در ورزشگاه برای ما فرصت درآمدزایی ایجاد می کند اما به دلیل کرونا چنین اقدامی صورت نگرفت اما با این وجود کارگزار وسط آمد و به تعهدات خود عمل کرد. اینکه می گویند شرکت دیگری هم در مزایده شرایط بهتری داشته درست نیست و من این موضوع را تکذیب می کنم. بهترین اقدام را کردیم و اگر با شرکت دیگری قرارداد می بستیم همین کارگزار فعلی از پرسپولیس شکایت می کرد.

گول چهار تا چک را نخوردیم

وی افزود: ما قرارداد را اصلاح کردیم و اگر کارگزار شکایت می کرد خیلی ها که الان انتقاد می کنند، می گفتند این مدیریت پرونده ای بدتر از پرونده برانکو به جا گذاشت. با اصلاح قرارداد منابع را ایجاد کردیم و گول چهار تا چک را هم نخوردیم. از این چک ها خیلی در باشگاه زیاد است و حدود 30 میلیارد چک  به ما داده اند.

پرچمدار پاسخگویی هستم و تمام مدیران فعلی و قبلی باشگاه باید درباره گزارش های مالی شفاف سازی کنند

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره بازداشت یکی از معاونان این باشگاه توضیح داد: از روز اولی که به پرسپولیس آمدم بحث مبارزه با فساد را پیش گرفتم و گفتم تمام مدیران ما و حتی مدیرات قبلی باید درباره عملکردشان به مردم پاسخگو باشند. شفاف سازی به سود کار است. حتی گزارشی از تخلفات را به سازمان بازرسی کل کشور اعلام کردیم تا حق و حقوق پرسپولیس احیا شود.

رسول پناه افزود: من این وسط پرچمدار بودم و خودم اولین نفر پاسخگو هستم. هیچ ابایی هم نداریم و هرکسی هم نمی خواهد می تواند با پرسپولیس همکاری نکند که خوشبختانه همه مدیران باشگاه پاسخگو هستند. مردم حق دارند مخصوصا دباره گزارش های مالی ما بدانند و باید شفاف باشیم. چند روز قبل هیات مدیره گزارش مالی به من داد که آن را در اختیار رسانه ها می گذارم تا شفافیت مالی باشگاه پرسپولیس مشخص شود. 

داستان های زیادی درباره گزارش های مالی وجود دارد

وی ادامه داد: از دستگاه های امنیتی و نظارتی ممنون هستم که ورود کرده اند و مدیر ما هم پاسخگو بود. البته این کار باید زودتر انجام می شد زیرا داستان های زیادی درباره گزارش های مالی وجود دارد که خوشبختانه با ورود این نهادها همه مدیران قبلی و فعلی باید جواب بدهند.

سید جلال برای من احترام قائل شد و گفت جام را به ما بدهید

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره تعارف سید جلال حسینی به وی برای بالا بردن جام قهرمانی توضیح داد: وقتی جام را به سید جلال دادند برای من احترام قائل شد و گفت باید جام را به من بدهی. از وی که کاپیتان ارزشمند پرپسولیس و بازیکن بزرگی برای ما است تشکر می کنم. حسینی شخصیتی متین و با اخلاق دارد که افتخار پرسپولیس هم است. برای لحظه‌ای جام را به من داد که من هم سریع به خودش بازگرداندم.

60 درصد مطالبات برانکو و دستیارانش که 860 هزار یورو می شود پرداخت کرده ایم

رسول پناه درباره میزان پرداختی باشگاه پرسپولیس به برانکو و دستیارانش گفت:  زمانی که پول را به برانکو پردخت کردیم, اعلام کردیم چند روز صبر کنید تا پول به حساب وی بنشیند.  حدود 330 هزار یورو را که نزدیک به 30 درصد قرارداد می شود پرداخت کرده ایم اما برخی ها در فضای مجازی گفتند پرسپولیس پنج درصد پول برانکو را داده است درحالیکه در مجموع 60 درصد قرارداد برانکو و دستیارانش که حدود 860 هزار یورو می شود به آنها پرداخت کرده ایم.

اگر برانکو همکاری می‌کرد یک دلار هم جریمه نداشتیم

وی افزود: هیچ مشکلی برای پرداخت مطالبات برانکو نداریم. اگر برانکو همکاری می‌کرد یک دلار هم جریمه نداشتیم. الان در فضای مجازی می‌گویند 127 هزار دلار جریمه شده‌ایم ولی ما این رای را نشان می دهیم که ثابت می کند چنین مبلغی درست  نیست. شاید اگر مبلغ باقی مانده مطالبات برانکو را ندهیم کسر امتیاز یا بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی برای ما دردسرساز شود، اما اصل را روی شفافیت گذاشته‌ایم تا دغدغه‌ها برطرف شود. 

می توانستیم در مقطع فعلی تا 500 هزار یورو به برانکو پول بدهیم 

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: می توانستیم در  مقطع فعلی تا 500 هزار یورو به برانکو پرداخت کنیم اما باشگاه هزینه هایی دارد که باید این پول هم پرداخت شود. از همین پول انتقال بیرانوند 100 هزار یورو به بشار رسن پرداخت کردیم و به رادو و اوساگونا هم پرداختی داشتیم.

* واکنش به گلایه‌های حمیداوی

رسول‌پناه درباره گلایه های فرهاد حمیداوی نسبت به پرداخت نشدن مطالبات باشگاه شهرخودرو  از پرسپولیس برای رضایت نامه یحیی گل محمدی توضیح داد: طبق نظر هیئت مدیره اصل را روی جمع کردن پرونده برانکو گذاشتیم و در این چند روز هم برخی پرونده های داخلی که مبلغ کمتری داشت پرداخت کردیم. پرونده برانکو اکنون دغدغه ابتدایی و اصلی است اما اولویت‌بندی کردیم.اگر این پرونده تمام شود، به پرونده های داخلی هم رسیدگی می کنیم.

* مدیران قبلی باید در مورد استوکس توضیح دهند

رسول‌پناه درباره آخرین وضعیت پرونده آنتونی‌استوکس از باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: ما علیه این بازیکن شکایت رسمی کردیم و منتظر رأی فیفا هستیم با توجه به بندهای قرارداد امیدوار هم هستیم، استوکس و تیمش حرفه‌ای هستند اما مدیران قبلی باشگاه باید درباره این بازیکن توضیح بدهند.

* پرونده برانکو و بدهی خارجی ها نباشد هر کسی جای من باشد اداره باشگاه مشکلی ندارد

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه راه‌ افتادن هشتک‌های اینستاگرام در شأن این باشگاه است، توضیح داد:‌ باید با خودمان روراست باشیم و شرایط اقتصادی را در نظر بگیریم کارگزارهای قبلی چقدر پرداخت می‌کردند؟ نهایت پرداختی‌شان 40 تا 50 میلیارد بود اما قرارداد ما با کارگزار فعلی 110 میلیارد است اگر پرونده برانکو و سایر بدهی‌های خارجی نباشد هر کسی جای من مسؤول باشگاه پرسپولیس بود برای اداره باشگاه مشکلی نداشت.

* کارگزار بیش از 160 میلیارد درآمدزایی داشته باشد 80درصدش برای پرسپولیس است

رسول‌پناه خاطرنشان کرد:‌کف قرارداد ما 110 میلیارد است و اگر این کارگزار بتواند بیشتر 160 میلیارد درآمدزایی داشته باشد 80 درصد درآمدش برای پرسپولیس است. طبق یک جدول پلکانی درآمدها بین باشگاه و کارگزار تقسیم می‌شود مهمترین بحثم این است که ما به عنوان مطلع هستیم و متعهد نیستیم فقط در بحث بانک گردشگری به دلیل اینکه قرار بود روی پیراهن‌مان تبلیغ کنیم الحاقیه‌ای با کارگزار امضاء‌کردیم که فقط در این بحث متعهد شدیم. اگر از قرارداد خارج شویم تمام تعهدات گردن کارگزار است.

* کار ما هنوز به چیپس و پفک نرسیده است!

وی درباره اینکه آیا پرسپولیس هم مانند باشگاه استقلال با یک شرکت به توافق رسیده تا پفک و چیپس به نام این باشگاه عرضه شود گفت:‌خدا را شکر می‌کنم کار ما هنوز به چیپس و پفک نرسیده است (با خنده )من شوخی می‌کنم اما اصالت محصولات این شرکت قرمزرنگ است به مدیرعامل این شرکت هم چنین موضوعی را گفتیم و دیگر نیازی نیست تغییر رنگی داشته باشیم .صحبت‌هایی انجام شده و امیدواریم در نهایت قرارداد ما با شرکت مینو برای بحث اسپانسری نهایی شود.

* تاکنون 75 درصد از دستمزد بازیکنان در فصل جاری را داده ایم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت تمدید قرارداد بازیکنان داخلی این تیم توضیح داد:‌ ما نمی‌خواستیم تمرکز پرسپولیس به هم بخورد. بازیکنان ما نفرات بزرگی هستند که در سطح کشور حرف اول را می‌زنند کسب 4 قهرمانی پیاپی نشان دهنده کار بزرگ آنها است. این نفرات هزینه دارند و باشگاه باید به تعهداتش جامه عمل بپوشاند. تا کنون 75 درصد از دستمزد بازیکنان برای فصل جدید را پرداخت کرده‌ایم البته از فصل گذشته مطالباتی داریم که آنها را هم تسویه کرده‌ایم.

* فقط پاداش قهرمانی مانده است

وی افزود: درباره پاداش‌ها هم باید بگویم فقط پاداش قهرمانی مانده و باقیمانده مطالبات را در پایان فصل پرداخت می‌کنیم. درصد پاداش در قرارداد هر بازیکن متفاوت است که در زمان مناسب نسبت به آن اطلاع‌‌رسانی می‌کنیم.

* به زودی با رسن قرارداد امضا می کنیم

رسول‌پناه درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد بشار رسن گفت: وی از بازیکن‌های محجوب و با غیرت ما است. متأسفانه در دوران مدیران قبلی نسبت به وی بدعهدی‌ و بداخلاقی‌هایی شده که از این موضوع ناراحت بود. از مطالبات این فصل بشار بیش از 90 درصد را پرداخت کرده‌ایم به زودی هم با وی قرارداد می‌بندیم و مشکلی هم وجود ندارد.

* با بند قرارداد بازیکنان مخالفم اما کاری نمی توانیم انجام دهیم

وی درباره مشکلات باشگاه برای تمدید قرارداد بازیکنان با توجه به افزایش قیمت دلار عنوان کرد:‌ما اصل را روی این موضوع گذاشته‌ایم که شاکله اصلی تیم را حفظ کنیم به جزء علیپور، بشار و یکی دو نفر دیگر سایر بازیکنان با ما قرارداد دارند و با توجه به عمل کردن ما به تعهداتمان آنها هم باید تعهداتشان را عمل کنند. بندهایی در قرارداد بازیکنان وجود دارد که این بحث برای دوره مدیران قبلی است و من مخالف آن بودم اما کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم.

* طبق بند قرارداد بازیکنان با پرداخت 400 هزار دلار می توانند جدا شوند

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: طبق این قرارداد بازیکنان با داشتن پیشنهاد خارجی می‌توانند بین 300 تا 400 هزار دلار به پرسپولیس پرداخت کنند وا ز تیم ما جدا شوند. ما اصل را برای تمدید با تمام بازیکنان گذاشته‌‌ایم زیرا می‌خواهیم قهرمانی پنجم را هم کسب کنیم و باید موفقیت‌هایمان ادامه داشته باشد اما اگر بازیکنی با توجه به بند قراردادش به ترانسفر شدن علاقه دارد باید حق و حقوق آنها باشگاه و هواداران را در نظر بگیریم.

* بازیکنی اصرار به رفتن داشته باشد برایش آرزوی موفقیت می کنیم

رسول‌پناه افزود: متقاضی جذب بازیکن پرسپولیس باید به ما درخواست رسمی بدهد و سپس با توجه به نظر کادر فنی اگر بخواهند از پرسپولیس جدا شوند کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. عشق به پرسپولیس اولین شرط حضور در این تیم است و بازیکنان ما هم این عشق را دارند. باشگاه هم موظف است برای خدمات آنها دستمزدی را پرداخت کند که این کار را هم انجام می‌دهد با این وجود اگر بازیکنی اصرار به رفتن داشته باشد تنها می‌توانیم برای وی آرزوی موفقیت کنیم.

* توضیح در مورد پیشنهادات خارجی به بازیکنان پرسپولیس

وی درباره اینکه شنیده می‌شود نفراتی مانند مهدی ترابی و علی علیپور از قطر و چین پیشنهاد دارند توضیح داد: هر تیمی که متقاضی جذب بازیکنان ما است باید این موضوع را به صورت رسمی به باشگاه پرسپولیس اعلام کند تا ما بتوانیم اقدام کنیم تمام این پیشنهادها اکنون در حد حرف است و پیشنهاد رسمی ندیده‌ایم. اگر بازیکنی اعلام کند پیشنهاد رسمی دارد باشگاه وارد عمل شده و نظر رسمی سرمربی را می‌گیرد خود بازیکن هم باید نظرش را رسما به باشگاه اعلام کند.

*بازیکنان  و کادرفنی باید باشگاه را درک کنند

رسول‌پناه درباره اینکه آیا در قرارداد برانکو برای قهرمانی در لیگ 300 هزار یورو و برای کسب سهمیه آسیا پاداش 200 هزار یورویی در نظر گرفته شده توضیح داد: نظر من این است که بازیکنان و کادر فنی باید باشگاه را درک کنند و خوشبختانه تا کنون این کار را انجام داده‌اند به هر حال پرداختی‌ها دیر و زود دارد اما سوخت و سوزی در کار نبود. انتظار دارم  دست به دست هم دهیم تا برای قهرمانی در جام حذفی قدم برداریم.

* قرارداد برانکو با ویلموتس فرق دارد

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: در قرارداد برانکو پاداش‌هایی بوده که اکنون وی با توجه به بندهای همان قرارداد و پاداش‌ها در فیفا مطالباتش را مطرح کرده. قرارداد وی با مربی مانند ویلموتس خیلی متفاوت است و بحث خاصی در آن وجود ندارد بلکه فقط مطالباتش پرداخت نشده است. در کل ما باید درباره قراردادهایی که با مربیان خارجی می‌بندیم آسیب‌شناسی کنیم. من قبول دارم اگر آسیب‌شناسی شود مشخص می‌شود روی قراردادهای ما کار حقوقی انجام نشده است به طور مثال در ماجرای قرارداد آنتونی استوکس مدیر حقوقی باشگاه نظری نداده است.

* 40درصد قرارداد اوساگونا را داده ایم 

وی درباره بحث قرارداد کریستین اوساگونا گفت: ما بخشی از مطالبات این بازیکن را که تا پایان فصل با ما قرارداد دارد پرداخت کرده‌‌ایم مبلغ این قرارداد 150 دلار است که تا کنون 40 درصد آن را پرداخت کرده‌ایم.

* دندانپزشک وزیر نیستم 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا در زمان کرونا هم کار دندانپزشکی انجام می‌دهد گفت:‌همه بازارها اکنون کساد است (با خنده) اما من باید بگویم اصلا کار طبابت نمی‌کنم و مطب هم ندارم بلکه کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضائیه هستم و اصلا دندانپزشک وزیر هم نیستم. ارتباط من با مرحوم جعفرکاشانی از زمان باشگاه شاهین بوده و باید از کاشانی و مرحوم هادی نوروزی هم یاد کنیم.

* دو سال پیش که پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته شد دلیل آن مشخص نشد

رسول‌پناه افزود: نمی دانم این حرف و حدیث‌ها از کجا مطرح می‌شود که من دندانپزشک بودم. این بحث هم مانند جریمه 127 دلاری است که مطرح کردند. حدود سه هفته پیش گفتند سه پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس محروم شده و جار و جنجال زیادی راه افتاد در حالی که اصلا چنین چیزی نبود اگر بحثی هم باشد ابتدا به ما و فدراسیون فوتبال که با فیفا در ارتباط هستیم اعلام می‌شود. متأسفانه برخی‌ها دنبال منافع شخصی هستند دو سال پیش هم که پنجره نقل و انتقالاتی ما بسته شد دلیل آن مشخص نشد.

* برخی با محرومیت و فشار روی پرسپولیس دنبال منافع شخصی هستند

وی افزود:‌ اکنون هم عده‌ای مدام ما را متهم به شفاف نبودن می‌کنند و خیلی حرف‌ها زده می‌شود که از اساس کذب است.باور نمی‌کنید برخی‌ها با محرومیت و فشار روی پرسپولیس دنبال منافع شخصی هستند. جلوی این کار را گرفتیم. شاید برخی سایت‌ها و رسانه خارج از کشور همدست شوند و هجمه‌ای علیه ما درست کنند که هیچکدام صحت ندارد و منفی‌بافی است. از روز اول هر اتفاقی افتاد به هواداران اعلام کردیم.

* چاله هایی داریم که باید آنها را پر کنیم

وی خاطرنشان کرد: مدام باشگاه را تهدید می‌کردند که کسر امتیاز می‌شود اما خدا را شکر به کارمان ادامه دادیم، قهرمان شدیم، پاداش‌ها و حقوق بازیکنان را دادیم و الحمدلله موفق هم هستیم. چاله‌هایی داریم اما برای  از بین رفتن این چاله‌ها باید منابع پایدار و ساختار ایجاد کنیم. ما با ایجاد منابع چاله چوله‌ها را تا حدی پر کردیم، پرسپولیس نیاز به ایجاد چارت و ساختار برای رفع ریشه‌ای مشکلات دارد.

* حق پرسپولیس را در ماجرای ورزشگاه درفشی فر گرفتیم

رسول پناه درباره معرفی شدن دو باشگاه درفشی‌فر و شهدای گمنام به عنوان املاک باشگاه پرسپولیس گفت: ورزشگاه درفشی‌فر سال 47 به وزارت ورزش واگذار شده بود اما سال 64 مشخص شد معارض دارد و حتی عده‌ای سعی در تصرف آن داشتند. روزی که من به پرسپولیس آمدم واسطه‌ای به من گفت اگر درفشی‌فر را می‌خواهید متری 20 میلیون تومان به پرسپولیس می‌فروشیم. گفتم یعنی چه زیرا ورزشگاه مال پرسپولیس است. اما دیدیم شاکیان وسط آمدند و مشخص شد سال 49 پرونده‌ای در دیوان قضایی تشکیل شده که در نهایت به آن ورود کردیم. از قوه قضائیه به ویژه دادسرای حقوق بیت‌المال تشکر می‌کنم که با ورود به ماجرا حق را به پرسپولیس دادند و توانستیم سند درفشی‌فر را به نام پرسپولیس بزنیم.

* می خواهیم برای پرسپولیس ورزشگاه اختصاصی بسازیم

وی افزود: درفشی‌فر در منطقه‌ای واقع شده که حکم الماس را برای ما دارد دیده‌ام آن را از لحاظ کمی با برخی ورزشگاه‌ها مقایسه می‌کنند که به هیچ وجه نمی‌توان این کار را انجام داد. اکنون هم کارشناسان نقشه‌برداری و معماری مشغول کار هستند تا مجوز ورزشگاهی که زمین چمن، اماکن تفریحی، رستوران و ... در آن وجود دارد صادر بشود و بتوانیم برای پرسپولیس ورزشگاهی اختصاصی بسازیم.

*اجازه جدایی کریم باقری را نمی دهیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره احتمال  جدایی کریم باقری و حضور وی در تیم ملی گفت: ما مخالف این موضوع هستیم زیرا کریم باقری با پرسپولیس قرارداد دارد و متعلق به ما است.وی یکی از مربیان با ارزش فوتبال ایران است و اجازه نمی‌دهیم از پرسپولیس جدا شود.

* پرسپولیس روی فرم باید تا فینال برسد

رسول‌پناه درباره آخرین اقدام‌های باشگاه پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: برای 4 تیم گروه ما یک ورزشگاه اختصاصی در قطر در نظر گرفته شده و باید بازی‌هایمان را در آن ورزشگاه انجام بدهیم. من تمرکزم را برای تقویت تیم گذاشتم و باید پرسپولیس که اکنون روی فرم است در این رقابت‌ها دست کم تا فینال برسد.

* نتیجه بازی سرخابی ها در زمین مشخص می شود

وی درباره برگزاری دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی با استقلال خاطرنشان کرد: به نظرم نتیجه این بازی در مستطیل سبز مشخص می‌شود.  پرسپولیس و استقلال وضعیت خوبی دارند. هر چند تیم ما زودتر از موعد قهرمان شد به همین دلیل بخشی از انگیزه‌هایش را از دست داد اما این موضوع طبیعی است. هیچکس فکر نمی‌کرد پس از شیوع کرونا پرسپولیس تمام بازی‌هایش را تا زمان قطعی شدن قهرمانی‌اش پیروز شود. فکر می‌کردند یک بازی را مساوی کرده و حتی می‌بازیم اما بازیکنان ما با غیرت، قوت و تعصب در زمین ظاهر شدند و قهرمانی را 4 هفته زودتر به دست آوردند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: با برگزاری بازی دربی بار دیگر شور و هیجان فوتبال به کشور برمی‌گردد و امیدوارم بازی زیبایی را شاهد باشیم.

* برای تیم های پایه شواری فنی در نظر گرفته  ایم

رسول‌پناه درباره تیم‌های پایه پرسپولیس عنوان کرد: هیچ توجهی به تیم‌های پایه در فوتبال ایران نمی‌شود در حالی که اعتقاد دارم نه تنها در پرسپولیس بلکه در کل کشور باید به تیم‌های پایه توجه کنیم. به دلیل ضعیف بودن تیم‌های پایه نمی‌توانیم در رقابت‌های آسیایی خودی نشان دهیم . ژاپن و کره همیشه یک پای فینال آسیا هستند. اکنون هم آکادمی پرسپولیس را فعال کرده‌ایم و یک شورای فنی هم برای آن در نظر گرفته‌ایم که اعضایش به زودی معرفی می‌شوند. 70 درصد مطالبات تیم‌های پایه را پرداخت کرده‌ایم در حالی که قبل از من یک ریال هم به آنها پرداخت نشده بود. مهمترین بحثم این است که ورزشگاه شهدای گمنام را به تیم‌های پایه دادیم تا دیگر این طرف و آن طرف نروند. می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به تیم‌های پایه کنیم و اگر این موضوع انجام شود پرسپولیس همیشه موفق خواهد بود.

* قول می دهم موضوع برانکو را حل کنم

وی درباره آخرین وضعیت جذب بازیکنان جدید برای تیم پرسپولیس توضیح داد:‌کادر فنی 7 بازیکن را به ما اعلام کرده که در زمان نقل و انتقالات که بین 6 شهریور تا 24 آبان است کارهای لازم را انجام می‌دهیم. من تا حالا قولی نداده بودم اما قول می‌دهم مسأله برانکو را حل خواهم کرد از همه هم خواهش می‌کنم با ما همکاری می‌کنند.