نقشه شادی پس از گل مهاجم پرسپولیس بر ملا شد

مدت‌ها بود که علی علیپور می‌خواست مثل کریستین رونالدو شادی کند اما... حدود ۳ سال پیش کریستین رونالدو در پاسخ به حرکت لیونل مسی پیراهن شماره ۷ خود را پس از گلزنی در ال‌کلاسیکو از تن خارج کرد و به تماشاگران نشان داد. علیپور هم می‌خواست آن حرکت الگوی خودش را تقلید کند، اما خواهش کرده بود ننویسم تا جذابیت شادی اش از بین نرود. او در دیدار اخیر تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان موفق شد هفتادمین گل خود در لباس پرسپولیس را به ثمر برساند و پیراهن شماره ۷۰ را هم به نشانه تعداد گل‌هایش در جمع سرخپوشان به نمایش گذاشت، اما نه به سبک کریستیانو رونالدو ! امروز فرصتی دست داد تا با علی علیپور در همین رابطه و بازی با گل‌گهر سیرجان گپ بزنیم.

اخبار ورزشی- بالاخره شادی شماره ۷۰ را انجام دادی، اما نه به سبک الگوی فوتبالی‌ات کریستیانو رونالدو!
بله، شما می‌دانید نقشه این شادی را بعد از گل شماره ۶۶ کشیدم، اما گفتم لطفاً ننویسید که لطف کردید و ننوشتید! می‌خواستم پس از زدن گل شماره ۷۰ پیراهنم را نشان بدهم، اما حیف که تماشاگری در کار نبود! کاش استادیوم تماشاگر داشت، آنگاه شادی من هم رنگ و بوی بهتری می‌گرفت.

چند سال پیش در آخرین ال‌کلاسیکوی فصل وقتی لیونل مسی در دقیقه ۹۳ گل پیروزی بارسلونا را به ثمر رساند به سمت تماشاگران رئال رفت و پیراهنش را به آن‌ها نشان داد. کریس رونالدو پس از گلزنی در دیدار بعدی همان خوشحالی را در ورزشگاه نوکمپ انجام داد تا به نوعی حرکت تحریک‌آمیز مسی را جبران کرده باشد. تو می‌خواستی شماره ۷۰ را به کدام تماشاگران نشان دهی؟
اگر این ویروس کرونا در کار نبود دوست داشتم شادی خودم را با تماشاگران پرسپولیس تقسیم کنم. دوست داشتم سمت تماشاگران پرسپولیس رفته و پیراهن شماره ۷۰ را به نشانه تشکر از حمایت همیشگی هواداران به آن‌ها نشان بدهم ولی حیف که غایب بودند.

نگفتی چرا مثل رونالدو همان پیراهن شماره ۷۰ که تن خودت بود را نشان ندادی؟
اگر می‌خواستم مثل رونالدو شادی کنم یا پیراهن خودم را دربیاورم حتم بدانید کارت زرد می‌گرفتم. پیراهن شماره ۷۰ را از قبل روی نیمکت داشتم و به این شکل خوشحالی کردم.

اگر تا پایان بازی توی زمین بودی شاید به جای مهدی ترابی پنالتی می‌زدی و تعداد گل‌هایت را به عدد ۱۲ می‌رساندی. الان ۱۱ گله هستی و ۲ گل با شیخ دیاباته صدرنشین ۱۳ گله جدول گلزنان فاصله داری.
خدا را شکر ضربه مهدی ترابی گل شد. این تصمیم آقایحیی بود که تعویض شوم و من هم به آن احترام می‌گذارم.

مهدی ترابی هم ۱۱ گله شد. در واقع پرسپولیس در جدول گلزنان ۲ بازیکن ۱۱ گله دارد.
قهرمانی پرسپولیس به اندازه ۱۰ عنوان آقای گلی و انفرادی ارزش دارد. ما توانستیم برای چهارمین مرتبه متوالی قهرمان لیگ برتر شده و پوکر کنیم؛ این اتفاق مهم‌تر از آقای گلی است.

راستی در جشن قهرمانی هم کلی با شجاع خلیل‌زاده مازندرانی رقصیدید!
به هر حال خوشحال بودیم. من افتخار می‌کنم بچه مازندران و روستای قراخیل (حوالی قائمشهر) هستم. پوکر کرده بودیم و با شجاع هم‌استانی‌ام شادی کردیم.

بازی با گل‌گهر چطور بود، خیلی سختی کشیدید؟
من کارشناس داوری نیستم و همیشه هم به نظر داوران احترام گذاشتم، اما فکر می‌کنم اخراج کمال آن هم در دقیقه ۱۵ یک مقدار شتابزده و سختگیرانه بود. آقای سیدعلی جزو داوران خیلی خوب ماست ولی واقعاً در این بازی روی ما فشار آمد و بچه‌ها با تمام وجود برای جبران جنگیدند.

بعد از اخراج کمال کامیابی‌نیا به نظر می‌رسید شیرازه پرسپولیس پاشیده باشد، خودت توضیح می‌دهی؟
دقیقاً همین‌طور است. هر تیمی حتی رئال‌مادرید هم وقتی در دقیقه ۱۵ یک بازیکن خود را اخراج شده ببیند و ۱۰ نفره شود به مشکل برمی‌خورد. ما باورمان نمی‌شد ۱۰ نفره شدیم و یک مقدار تیم از لحاظ روحی و روانی به هم ریخت. تا آمدیم به خودمان بیاییم ۲ گل خوردیم و با شکست وارد رختکن شدیم.

بین دو نیمه یحیی گل‌محمدی چه گفت که پرسپولیس از این رو به آن رو شد؟
آقایحیی در رختکن یکسری نکات تاکتیکی را گوشزد کرد و سیستم تیم هم عوض شد. در نیمه دوم هم‌قسم شدیم جبران کنیم و اتفاقاً کامبک هم زدیم و ۳ بر ۲ جلو افتادیم اما...

اما چی؟
من به تیم حریف هم خسته نباشید می‌گویم. گل‌گهر سیرجان برای نیفتادن می‌جنگید و تلاش می‌کرد. این تیم در نهایت به خواسته خودش رسید ولی فکر می‌کنم یک دقیقه زیادی وقت اضافه گرفته شد. شاید داور مسابقه می‌توانست زودتر سوت بزند. با این حال به آقای سیدعلی و تیم داوری احترام می‌گذارم. این تصمیمی است که گرفته شده و دیگر برنمی‌گردد.

این روز‌ها همه هواداران پرسپولیس در خصوص ماندن یا رفتن علیپور می‌پرسند. به تازگی پیشنهادی هم از کشور چین رسیده است که شنیدیم رد کردی. می‌توانی بگویی بالاخره در پرسپولیس ماندنی هستی یا نه؟
ببینید پرسپولیس هنوز یک بازی در لیگ برتر و ان‌شا‌ءالله ۲ بازی دیگر در جام حذفی پیش رو دارد. من هیچ فکری برای آینده فوتبالی خودم نکردم و بعد از بازی با استقلال و ان‌شا‌ءا... فینال جام حذفی تصمیم نهایی خودم را خواهم گرفت.

دو بار از لفظ ان‌شا‌ءا... درباره بازی با استقلال حرف زدی. فکر می‌کنی نتیجه این دیدار چه شود؟
منظورم این بود که ان‌شا‌ءالله پس از غلبه بر استقلال و فینال جام حذفی تصمیم می‌گیرم. خیلی دوست دارم با بردن جام حذفی دومین قهرمانی خود در فصل جاری را جشن گرفته و به هواداران پرسپولیس هدیه کنیم.

بسیار خوب، در پایان حرف ناگفته‌ای نداری؟
جا دارد پس از زدن گل ۷۰ خودم در پرسپولیس از همه همبازیان و مربیانم در این چند سال تشکر کنم. همبازیانم خیلی زحمت کشیده و به من کمک کردند تا تعداد گل‌هایم در پرسپولیس به عدد ۷۰ برسد. از این عزیزان قدردانی می‌کنم و همین‌طور خدابیامرز هادی نوروزی. زمانی که من به عنوان یک بازیکن جوان به پرسپولیس آمدم هادی به عنوان بزرگتر و کاپیتان تیم خیلی کمکم کرد. امروز وظیفه خودم دانستم یادی از آن خدابیامرز کنم که همیشه هوای من جوان را داشت. خداوند روحش را قرین شادی و رحمت کند.