2 میلیارد به باقری رسید، 179 میلیارد به ویلموتس!

فدراسیون فوتبال اگر در مرحله تجدیدنظر پرونده شکایت مارک ویلموتس محکوم شود به نظر می‌رسد با توجه به هزینه‌های جانبی و دیرکرد باید ۱۷۹ میلیارد تومان پرداخت کند. فدراسیون فوتبال با وجود این دست و دلبازی برای عقد قرارداد با مربیان خارجی در همکاری با مربیان ایرانی خساست به خرج می‌دهد به طوری که به تازگی کریم باقری قید همکاری با اسکوچیچ را زده است! این رفتار از سوی کریم باقری کاملاً طبیعی است همان‌طور که پیش از مربی پرسپولیس مربیان سرشناس فوتبال کشور همانند یحیی گل‌محمدی حاضر نشدند هدایت تیم امید را بر‌عهده بگیرند. دلیل هم این است مبالغی که فدراسیون فوتبال برای عقد قرارداد به مربیان ایرانی پیشنهاد می‌دهد ناچیز است. 

اخبار ورزشی- شاید بد نباشد بدانید هم‌اکنون دستمزدی که به مربیان تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان پرداخت می‌شود به‌صورت ماهانه و کمتر از ۲۰ میلیون تومان است. اگر بیشتر از ۲۰ میلیون تومان هم باشد یقین بدانید به ۳۰ میلیون تومان نخواهد رسید و این با کسر ۱۰ درصد مالیات در سال می‌شود به اندازه دستمزد یک بازیکن لیگ یکی در یک تیم متوسط! بی‌تعارف به همین خاطر است که هیچ مربی موفق و کارنامه‌داری در فوتبال باشگاهی حاضر نمی‌شود هدایت تیم‌های ملی پایه را برعهده بگیرد.
کریم باقری این فصل نزدیک به ۱/۸ میلیارد تومان از پرسپولیس دریافتی داشته که این عدد برای سال بعد به ۲/۱ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد. فدراسیون فوتبال برای همکاری با این مربی هنوز هیچ دستمزدی به وی پیشنهاد نداده و در چنین شرایطی طبیعی است کریم باقری کادر فنی پرسپولیس را ترک نکند. البته کریم برای اینکه بار مالی زیادی روی دوش فدراسیون فوتبال نگذارد به اسکوچیچ پیشنهاد داده بود هم در پرسپولیس فعالیت کند و هم تیم ملی و از آنجایی که تمرینات و بازی‌های این دو تیم تداخل ندارد مشکلی برای حمایت فنی از هر دو تیم نخواهد داشت. با اینکه سرمربی تیم ملی از این پیشنهاد استقبال کرد فدراسیون فوتبال به کریم باقری پیام داده از بین تیم ملی و پرسپولیس باید یکی را انتخاب کند و براساس قوانین نمی‌تواند همزمان در دو تیم فعالیت داشته باشد؛ طبیعی است هر مربی دیگری جای کریم باقری بود موقعیت خود را در کادر فنی پرسپولیس حفظ می‌کرد.
فدراسیون همان‌طور که اشاره شد با هزینه‌های جانبی باید ۱۷۹ میلیارد تومان به ویلموتس پرداخت کند، اما حاضر نیست ۲ میلیارد تومان برای کریم باقری دستمزد در نظر بگیرد تا این مربی به کادر فنی تیم ملی ملحق شود. بدون شک این رفتار دردآور است و نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال بین مربی خارجی و ایرانی خیلی فرق می‌گذارد. البته تفاوت‌ها در دستمزد‌ها طبیعی است و این در همه جای جهان وجود دارد، اما نه به این وسعت.