می‌توانستیم ۳ استادیوم با پول غرامت به ویلموتس بسازیم

ضیا عربشاهی کارشناس فوتبال کشورمان و پیشکسوت پرسپولیس ، درباره پیروزی سرخپوشان پایتخت برابر تیم سایپا اظهار کرد: بازی خوبی را شاهد بودیم و بازیکنان پرسپولیس برخلاف بازی های گذشته با انگیزه بالا به مصاف تیم سایپا رفتند و در نهایت توانستند بازی را پیروز شوند. به هر حال پرسپولیس با این برد با روحیه بالا به مصاف استقلال در جام حذفی می رود. 

اخبار ورزشی- او ادامه داد: علاوه بر این، تیم استقلال هم پیروزی پرگلی برابر تیم سقوط کرده شاهین بوشهر بدست آورد و این تیم هم با روحیه بالا به دیدار  با پرسپولیس در جام حذفی می رود. به نظرم تیم پرسپولیس شخصیت قهرمانی را در جام حذفی دارد و برای کسب پیروزی به مصاف استقلال می رود. به هر حال سرخپوشان پایتخت ثابت می کنند که فوتبالی فراتر از لیگ برتر فوتبال ارائه می کنند و امیدوارم  نیم نگاهی هم به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند. 

موضوع عقد قرارداد با ویلموتس مشکوک است 

ضیا عربشاهی   درباره محکومیت فدراسیون فوتبال در پرداخت بیش از ۶ میلیون یورو به مارک ویلموتس اظهار کرد: واقعیت این است که مهدی تاج  و دوستانش ۱۲ سال سکان فدراسیون فوتبال را برعهده داشته اند، اما با جذب مربیان خارجی فقط ضرر و زیان نصیب فوتبال کشورمان کردند. آن‌ها کار مثبتی برای فوتبال انجام ندادند و فقط پول بیت المال را هدر دادند. به هر حال موضوع عقد قرارداد با ویلموتس مشکوک است و بازرسی کل کشور و قوه قضاییه به این مسئله ورود کرده اند و  با مسببان این موضوع برخورد قضایی می‌کنند. 

او ادامه داد: به هر حال  ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو  پول کمی نیست و با همین  مبلغ می‌توانستیم ۳ استادیوم شیک چند هزار نفری درست کنیم. همچنین ویلموتس در طول چند ماه حضور در تیم ملی فوتبال کشورمان کار مثبتی برای فوتبال کشورمان انجام نداد که آن قدر باید به او بپردازیم.   به نظرم تاج به همراه ساکت، کفاشیان و ترابیان به فوتبال کشورمان ضربه زدند و باید پاسخگو باشند. همان طور که عضو فراکسیون ورزش بیان کرد باید مبلغ غرامت به ویلموتس از مسببانش بگیرند.  

عربشاهی درباره عملکرد مدیران پرسپولیس گفت: رویانیان و گرشاسبی به خوبی باشگاه پرسپولیس مدیریت کردند، اما طاهری، عرب و انصاری فرد به این تیم ضربه زدند و اکنون باید جوابگوی بدهی‌ها و مشکلات مالی سرخپوشان باشند.  

جونیور به اندازه یک بازیکن لیگ دسته دوم نبود 

پیشکسوت پرسپولیس درباره ممنوعیت جذب مربی و بازیکن از سوی تیم‌های لیگ برتری بیان کرد: به نظرم تصمیم درستی گرفته شد، چون توانایی مربیان ما کمتر از خارجی‌ها نیست. همچنین بازیکنان داخلی خوبی داریم که  چیزی از بازیکنان خارجی کم ندارند و فقط  باید آن‌ها را باور کنیم. به هر حال مسئولان پرسپولیس به بازیکنی همانند جونیور ۵۷۰ هزار دلار دادند که او به اندازه یک بازیکن لیگ دسته دوم نبوده است. ملی پوشان کشورمان  برابر تیم‌های آرژانتین و اسپانیا نشان دادند که توانایی بالایی دارند و کادر فنی باید به آن‌ها اعتماد کنند. در مجموع موافق این موضوع هستم و  این اقدام  به نفع فوتبال کشورمان است.  

مسئولان سابق فدراسیون فوتبال باید پول غرامت ویلموتس بپردازند 

او درباره اینکه امیدواری به ارجاع پرونده ویلموتس به دادگاه CAS وجود دارد، گفت: به هر حال مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان پول کمی نیست و باید مسئولان سابق فدراسیون فوتبال این پول را بپردازند. به نظرم اعضای مجمع فدراسیون فوتبال خیانت کردند که به تاج و معاونانش رای دادند و آن‌ها باید جوابگو باشند.  

عربشاهی در پایان گفت: وزیر ورزش و جوانان به  تاج اعتماد کرد و او جواب این اعتماد را به نادرستی داد. به هر حال هر کسی که مقصر پرونده ویلموتس است باید جواب قاطع کننده بدهد و فرافکنی نکند.