وضعیت پرسپولیس برای دربی از این بهتر نمی شود

پایان رأفت در باره ارزیابی‌اش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اظهار داشت: خوشبختانه شرایط برای تیم پرسپولیس خیلی خوب است، زیرا بازیکنان این تیم نزدیک 5 سال است کنار هم بازی می‌کنند و در 4 سال متوالی هم قهرمان لیگ برتر شده‌اند. برای پرسپولیس وضعیت از این بهتر نمی‌شود و تیم از لحاظ روحی و روانی شرایط فوق‌العاده خوبی دارد.

اخبار ورزشی- وی افزود: استقلال هم رقیب قابل احترامی برای پرسپولیس است. آنها هم اکنون شرایط خیلی خوبی دارند، زیرا سه مهاجم تأثیرگذار استقلال در آمادگی هستند و در خط هافبک هم از بازیکنان بسیار خوبی بهره می‌برند. در مجموع فکر می‌کنم بازی بسیار خوب و تماشایی را در دربی جام حذفی شاهد خواهیم بود.

مهاجم اسبق استقلال در باره بدون تماشاگر برگزار شدن این دربی توضیح داد: شاید بازی به دلیل نبود تماشاگران هیجان لازم را نداشته باشد، اما اطمینان دارم از لحاظ کیفی دربی خوبی خواهد شد. بازیکنان پرسپولیس و استقلال دست کم سالی دو بار روبروی هم بازی می‌کنند و شرایط حریف را به خوبی می‌دانند.

رأفت ادامه داد: هر چند هواداران در ورزشگاه نیستند اما میلیون‌ها بیننده از طریق تلویزیون این بازی حساس را می‌بینند و وقتی بازیکن بداند هوادار به شکل جدی دربی را رصد می‌کند برای خودش هم حساسیت خاصی ایجاد می‌شود. بازیکنان هر دو تیم از یک هفته قبل به فکر دربی هستند و می‌دانند بازی سنگینی است.

وی خاطرنشان کرد: این دربی در نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌شود، طبیعتا تیمی که برنده بازی شود و به فینال صعود کند شانس بالایی هم برای قهرمانی دارد. بازیکنان پرسپولیس و استقلال حرفه‌ای هستند و می‌دانند در این شرایط می‌دانند چه کاری انجام دهند. امیدوارم بازی خوب و زیبایی شود و در نهایت پرسپولیس با برتری در این دیدار و بردن فینال بتواند برای دومین سال متوالی دبل کند.

پیشکسوت تیم پرسپولیس در باره این که به نظر می‌رسد هواداران این تیم با وجود قهرمانی در لیگ برتر در صورت باخت این تیم به استقلال بسیار ناراحت خواهند شد، تصریح کرد: در تمام دنیا وقتی بین دو تیم رقیب بازی برگزار می‌شود یک طرف ماجرا برد است و یک طرف آن باخت. جذابیت فوتبال هم به همین است و در این رشته امکان رخ دادن هر چیزی وجود دارد. بازی حذفی هم مساوی ندارد و یک تیم باید برنده شود.

رأفت ادامه داد: من هم عاشق پرسپولیس هستم و مانند هوادار از باخت ناراحت می‌شوم، همان گونه که بازیکنان و کادر فنی در صورت شکست ناراحت می‌شوند اما اگر این تیم در دربی شکست بخورد باز هم زندگی ادامه دارد. استقلال و پرسپولیس باشگاه‌های بزرگی هستند و هیچ وقت با یک شکست نمی‌افتند.

وی اضافه کرد: این دو تیم باید اواخر شهریور به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و نیاز به تقویت دارند. به همین دلیل هر تیمی در دربی ببازد وظیفه دارد خودش را خیلی سریع برای حضور در این رقابت‌ها از لحاظ روحی و روانی آماده کند.

مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در باره حواشی انتخاب داور دربی گفت: فوتبال ایران داوران بسیار خوبی دارد. پیام حیدری قبل از این هم برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس سوت زده و داور جوان و باتجربه‌ای است. این حواشی هم کار خود فدراسیون بود و کسی انتظار نداشت برای انتخاب داور بازی چنین مسائلی ایجاد شود.

رأفت افزود: اگر از همان ابتدا حیدری را به عنوان داور دربی انتخاب می‌کردند هیچ کس اعتراض نمی‌کرد، اما خود مسؤولان فدراسیون ابتدا رضا کرمانشاهی را انتخاب کرده و سپس در اقدامی عجیب تصمیم گرفتند محمدحسین زاهدی فر داور دربی شود. در نهایت هم پیام حیدری برای قضاوت این دیدار انتخاب شد.

وی عنوان کرد: تنها در فوتبال ایران چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، فوتبالی که 99 درصد آن حاشیه است و در همان یک درصدی هم که متعلق به فوتبال است باز هم 90-80 درصد حاشیه است. خودمان حاشیه‌سازی کردیم و تیم‌های استقلال و پرسپولیس کاری به انتخاب داور نداشتند. به هر حال پیام حیدری داور بسیار خوبی است و من فکر می‌کنم پس از مدت‌ها بار دیگر دو داور پشت دروازه قرار می‌گیرند تا قضاوت بهتری در این دیدار صورت بگیرد.

پیشکسوت سرخپوشان توضیح داد: امیدوارم هر تیمی از لحاظ روحی و روانی وضعیت بهتری دارد و از موقعیت‌هایش استفاده می‌کند به حق خود برسد. با این وجود دلم می‌خواهد پرسپولیس با بردن دربی دل هواداران را شاد کند. نمی‌توان اتفاقات فوتبال را از قبل پیش بینی کرد اما امیدوارم هوادارانی که پای تلویزیون می‌نشینند از تماشای یک بازی خوب لذت ببرند.

 رأفت درباره این که کدام بازیکن پرسپولیس تأثیر بیشتری در بازی با استقلال دارد، اضافه کرد: پرسپولیس بازیکنان خوب و تأثیرگذاری در ترکیب خود دارد، اما من به درخشش علی علیپور در این بازی امیدوار هستم. وی بازیکن زحمتکش و با اخلاقی است و به عنوان یک فوروارد می‌دانم کار سختی برای این بازی دارد. با توجه به آسیب‌پذیر بودن دفاع استقلال وی می‌تواند روز خوبی داشته باشد و به چهره ویژه این بازی تبدیل شود.