مهاجم اسبق استقلال و پرسپولیس: کفه ترازو به نفع استقلال است

علی علیزاده در خصوص دیدار استقلال و پرسپولیس و ارزیابی‌اش از مسابقه فردا اظهار داشت: پرسپولیس سه چهار سالی است که نفرات خودش را حفظ کرده و به قولی روی غلتک افتاده است. از طرفی، استقلال انگیزه بسیار زیادی دارد چون لیگ را از دست داده و می‌خواهد در جام حذفی جبران کند. به نظرم مسابقه قشنگی از آب درمی‌آید، اما کفه ترازو کمی به سود استقلال سنگین‌تر است. 

اخبار ورزشی- وی در خصوص غیبت تماشاگران در مسابقه فردا عنوان کرد: این موضوع هم می‌تواند به نفع استقلال باشد. این تیم چیزی برای از دست دادن ندارد و به نظرم فشار بیشتر روی پرسپولیس است چون آنها قهرمان شده‌اند و انتظار از این تیم زیاد است. 

مهاجم اسبق استقلال و پرسپولیس در خصوص غیبت چند بازیکن استقلال در مسابقه و تأثیر آن روی نتیجه بازی، گفت: مطمئناً این موضوع بی‌تأثیر نیست، اما آنهایی که در مسابقه جانشین نفرات مصدوم می‌شوند، قطعاً انگیزه زیادی دارند. مطمئناً چون آخر فصل است، انگیزه بازیکنان جایگزین هم زیاد می‌شود تا به نوعی خودشان را نشان بدهند. 

علیزاده در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی‌اش از نتیجه دربی جام حذفی چیست، گفت: نتیجه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما به نظرم 60 به 40 کفه ترازو به نفع استقلال است. 

وی با اشاره به این موضوع که در 7 دربی به میدان رفته است و در یک مسابقه به شکلی عجیب مرتکب خطای هند شد تا استقلال در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کند، گفت: شاید باور نکنید، ولی فصل قبل از آن، 17 امتیاز روی پرتاب اوت دستی‌های من گرفته بودیم. خدا را شکر می‌کنم که آن فصل قهرمان شدیم ولی شاید مرا می‌کشتند! با این وجود، الان شرایط نسبت به گذشته متفاوت شده است. 

علیزاده در خصوص اینکه چه تفاوتی بین زمان بازی کردنش با امروز وجود دارد، خاطرنشان کرد: چند نکته بسیار مهم از زمان بازی کردن ما تا امروز به وجود آمده است. اول اینکه متأسفانه قداست‌ها شکسته شده و احترام حتی در بین پیشکسوتان هم از بین رفته است. از طرفی، برخی از بازیکنان فعلی خیلی راحت به پیراهن استقلال و پرسپولیس می‌رسند و قدر آن را نمی‌دانند. قدیم، بازیکن برای حضور در استقلال و پرسپولیس زجر زیادی می‌کشید و باید چند سال در تیمش ستاره بود تا به یکی از این دو تیم برسد، اما الان شرایط اینگونه نیست. 

وی خاطرنشان کرد: پول هم تأثیر بسیار زیادی دارد و بازیکنان الان پول‌های سنگین می‌گیرند و این موضوع روی آنها اثرگذار است. آن نظام هدفمندی که قبلاً در فوتبال ما وجود داشت، امروز دیگر وجود ندارد. تفکرات تغییر کرده و خیلی‌ها در زمان ما در فوتبال حضور پیدا می‌کردند تا به این رشته کمک کنند، اما الان دیگر کسی نمی‌آید آرامش خود و خانواده‌اش را به ورزش گره بزند. 

مهاجم اسبق استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: متأسفانه الان پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس به یکدیگر توهین می‌کنند. بعضی مواقع رفتارهایی از همبازیان خودم در استقلال در صفحات مجازی می‌بینم که واقعاً تعجب می‌کنم و به خودم می‌گویم آیا کسی که این حرف‌ها را می‌زند، همبازی و هم‌اتاقی من در استقلال بوده؟ توهین کردن راحت شده و احترام‌ها از بین رفته است.

علیزاده یادآور شد: من سه سال در استقلال بودم و یک سال هم در پرسپولیس. در آن سه سال دو قهرمانی با استقلال به دست آوردم، اما در هیچ جا اعلام نکردم که من استقلالی هستم یا پرسپولیسی، چون احترام‌ها باید پابرجا بماند. من همیشه دوست دارم به پیشکسوتم احترام بگذارم و به همین دلیل اصلاً دوست ندارم با کری خواندن و حرف‌های عجیب و غریب باعث رنجش خاطر کسی شوم.