انگیزه ویژه گلر استقلال در بازی با پرسپولیس

هر لحظه که به زمان برگزاری شهرآورد نود و سوم نزدیک می شویم، حساسیت های این بازی دوچندان می شود. پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ برتر به دنبال دومین دبل متوالی در فوتبال ایران است و فرهاد مجیدی نیز که قول قهرمانی در جام حذفی را به هواداران استقلال داده است، سخت به دنبال پیروزی در این دیدار حساس است.

اخبار ورزشی- اما امروز سیدحسین حسینی که اولین و آخرین گزینه فرهاد برای دروازه تیمش است، برای چهارمین بار در شهرآورد تهران به میدان خواهد رفت. حسینی نخستین بار و در شهرآورد 86 با نظر وینفرد شفر، درون دروازه استقلال قرار گرفت. او خیلی خوش شانس نبود چرا که روزبه چشمی در همان دقایق ابتدایی بازی مرتکب خطای پنالتی شد و علیپور نیز دروازه حسینی را باز کرد. بازی با همان تک گل به سود پرسپولیس به پایان رسید.

در همان فصل و در حالیکه حسینی تبدیل به دروازه بان اول تیمش شده بود، با بدشانسی و در دیدار مقابل فولاد با دریافت کارت زرد 4 کارته شد تا شهرآورد برگشت را غایب باشد و مهدی رحمتی در دربی 87 به جای حسینی درون دروازه استقلال قرار بگیرد که آبی پوشان با تک گل وریا غفوری آن دیدار را برنده از زمین خارج شدند.

اما در لیگ نوزدهم حسینی برای دومین و سومین بار درون دروزه استقلال قرار گرفت. او در دربی رفت بدشانس بود و ضربه عبدی پس از برخورد به تیرک دروازه، به پشتش برخورد کرد و وارد دروازه استقلال شد تا تک گل پرسپولیس در شهرآورد 91، یک گل بخودی باشد که زننده آن گل سیدحسین حسینی بود. او در آخرین شهرآورد نیز 2 بار دروازه اش را باز شده دید که حتی خیلی ها او را روی گل دوم پرسپولیس مقصر می دانستند.

اما مهدی رحمتی با ثبت 9 کلین شیت در شهرآوردهای اخیر، در این زمینه رکورددار است. رحمتی در شهرآوردهای شماره 72، 74، 76 تا 79، 84، 87 و 89 موفق به بسته نگه داشتن دروازه استقلال شده است. محمد محمدی نیز در دو شهرآورد 70 و 71 که با پیروزی های یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید، موفق به ثبت کلین شیت شد. جورج توپالوویچ دروازه بان سابق استقلال نیز در شهرآورد 57 موفق شد مقابل پرسپولیس گلی را دریافت نکند. وحید طالب لو نیز پیش از این موفق به ثبت کلین شیت در شهرآورد شده بود.

حالا سیدحسین حسینی قصد دارد نامش را در میان سنگربانان استقلال ثبت کند که موفق شده دروازه اش را مقابل پرسپولیس بسته نگه دارد. شهرآورد استقلال و پرسپولیس ساعت 19 امروز و در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار خواهد شد.