حمله تند پیشکسوت پرسپولیس به اوساگونا

وحید قلیچ درباره شکست تیم  پرسپولیس در ضربات پنالتی نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل استقلال اظهار داشت: بازی خوبی شاهد بودیم و همینکه 4 گل در این دربی به ثمر رسید نشان می‌دهد استقلال و پرسپولیس دیدار زیبایی به نمایش گذاشتند. به هر حال هر بازیکنی نمی‌تواند پنالتی بزند و گرفتن پنالتی هم کار هر دروازه‌بانی نیست. 

اخبار ورزشی- وی افزود: حسین حسینی خیلی خوش شانس بود که احمد نوراللهی پنالتی‌اش را بد زد. در هر صورت استقلال به برد رسید و من این پیروزی را به هواداران استقلال، بازیکنان و کادر فنی این تیم تبریک می‌گویم.

قلیچ  درباره پنالتی عجیب کریستن  اوساگونا  گفت:‌ اوساگونا چه کسی است؟ این بازیکن را از کدام تیم به پرسپولیس آورده‌اند؟ تا جایی که می‌دانم مدتی در ذوب‌آهن بازی می‌کرد و به هیچ‌وجه هم  به درد نمی‌خورد. فکر می‌کنم در نیجریه راننده ترن برقی بوده است.

وی ادامه داد: این راننده را به ایران آورده‌اند و فوتبالیست کرده‌اند. اوساگونا چیزی بلد نیست مگر می‌شود یک بازیکن پنالتی را آنجا بزند. دربی برای اوساگونا اهمیتی نداشت. استقلالی‌ها هم از موقعیت‌های خود استفاده کردند و بازی را بردند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد ضعیف بوژیدار رادوشوویچ در ضربات پنالتی عنوان کرد: این بازی ثابت کرد داود فنایی تمرین  خاصی با دروازه‌بان‌هایش انجام نمی‌دهد. چگونه امکان دارد دروازه‌بان توپی را که روی 6 قدم ارسال شده نگاه کند و با خروج نکردن از دروازه شاهد به ثمر رسیدن گل حریف شود.رادو می‌توانست روی گل دوم استقلال بیرون بیاید و توپ را جمع کند.  پنالتی‌گیر هم نیست و من درباره عملکرد وی حرف نزنم بهتر است. 

قلیچ درباره اظهارات عجیب یحیی گل‌محمدی پس از دیدار دربی و گلایه نسبت به خواب بودن باشگاه برای نقل‌وانتقالات و همچنین اعتقادش مبنی بر اینکه عده‌ای نمی‌خواهند موفقیت‌های پرسپولیس تکرار شود، توضیح داد: پس از باخت حرف‌ و حدیث‌های زیادی پیش می‌آید. اگر پرسپولیس دربی را می‌برد، هیچکدام از این حرف‌ها گفته نمی‌شد اما هر تیمی ببازد مربی‌اش هم خواب خرگوشی و زمستانی را مطرح می‌کند. 

وی افزود: شاید من اطلاع ندارم اما باشگاه پرسپولیس هرچه کادر فنی خواسته، اجرا کرده است. در کل باخت بد است و امیدوارم برای فصل آینده و لیگ قهرمانان آسیا یک گلر خوب به پرسپولیس اضافه شود. اگر پرسپولیس با همین روش جلو برود، درون دروازه به مشکل می‌خورد. شاید باشگاه و کادر فنی فکری دارند اما باز هم می‌گویم داود فنایی با دروازه‌بان‌هایش خوب کار نمی کند.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس درباره عملکرد تیم استقلال در این دربی گفت: قبل از بازی هم گفتم امیدوارم بازی خوبی شاهد باشیم. استقلال پس از شیوع ویروس کرونا سیر صعودی پیش گرفته و در این بازی هم اوج صعود خود را نشان داد. با این وجود استقلالی‌ها برخلاف پرسپولیس از نظر من برای برد به زمین آمده بودند اما به نظر می‌رسید بازیکنان ما از موفقیت سیراب شده‌اند که امیدوارم اینگونه نباشد.

قلیچ اضافه کرد:‌ بدترین کار ممکن این بود که گل‌محمدی اوساگونا را در این بازی به زمین بفرستد. اگر وی زودتر مهدی عبدی را بازی می‌داد خیلی بهتر بود. گل‌محمدی سرمربی خیلی خوبی است و من وی را خیلی دوست دارم اما برخی مواقع توقفی در کار وی دیده می‌شود که این استپ زدن هم در دربی خودش را نشان داد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم هیچ فشاری برای قهرمان نشدن پرسپولیس وجود ندارد از کجا به این تیم فشار می‌آوردند. باشگاه باید خواسته‌های گل‌محمدی را درباره نقل و انتقالات پیاده کند اما پرسپولیس در حال حاضر نفرات خیلی خوبی در اختیار دارد. مگر قرار است تیم‌های دیگر بازیکن نداشته باشند و تمام بازیکنان خوب برای پرسپولیس باشد؟

پیشکسوت پرسپولیس توضیح داد: تأکید می‌کنم پرسپولیس تیم خیلی خوبی دارد و اگر یکی دو تغییر در این تیم ایجاد شود بس است. این تیم نیاز به جذب یک دروازه‌بان دارد اما سایر نفراتش خیلی خوب هستند. امروز هم تا دقیقه 93 برنده بازی بوده اما سیر صعودی استقلال باعث شده از باخت، برد بسازد.