آغاز ماجراجویی حسینی در اروپا

مجید حسینی مدافع تهرانی را می توان یکی از محصولات باشگاه استقلال دانست که به فوتبال ملی تحویل داده است. مدافع جوان و آینده دار نشان می تواند در سال های آینده مهره اصلی یوزها باشد.

* استارت با استقلال

مجید حسینی فوتبال حرفه ای خود را در سال 2014 با استقلال آغاز کرد. مدافع جویای نام هر چند در سال های ابتدایی حضورش در ترکیب ثابت آبی های پایتخت جایی نداشت اما رفته رفته توانست جایی برای خود در ترکیب استقلال دست و پا کند.

او در فصل 2015-2016 به صورت قرضی از استقلال به راه آهن رفت تا کسب تجربه کند. مدافع ایرانی بعد از یک فصل دوباره به استقلال بازگشت ولی این بار موفق شد در ترکیب استقلال قرار بگیرد. او تا سال 2018 برای آبی های پایتخت بازی کرد و عملکرد خوبش به همراه تیم شفر باعث شد تا کی روش او را به تیم ملی دعوت کند.

* حضور در جام جهانی 2018 و عملکرد رضایت بخش

حسینی کم تجربه در لیست نهایی کارلوس کی روش برای جام جهانی 2018 هم قرار گرفت  و مصدومیت چشمی باعث شد  تا فرصت بازی در ترکیب اصلی ایران در این تورنمنت جهانی را داشته باشد. نمایش خوب بازیکن 22 ساله در جام جهانی باعث شد تا تیم های اروپایی برای جذب این پدیده نوظهور فوتبال ایران وارد عمل شوند.

استقلال نمی خواست با قیمت ارزان این مدافع اش را از دست دهد ولی در نهایت با وجود مخالفت شدید وینفرد شفر، سرمربی وقت استقلال اما در نهایت مسئولان باشگاه این استعداد فوتبالی را راحتی از دست دادند.

* آغاز ماجراجویی با انتقال به ترابزون اسپور

ترابزون اسپور ترکیه موفق شد تنها با پرداخت 250 هزار یورو این مدافع آینده دار  را جذب کند. حسینی قراردادی دو ساله با تیم ترکیه ای به ارزش 900 هزار یورو امضا کرد. استعدادیاب‌های تیم ترکیه ای خیلی خوب می دانستند با خرید این بازیکن با این مبلغ پایین می توانند با قمیت چندین برابری در آینده بفروشند.

 

آغاز ماجراجویی حسینی در سوپر لیگ ترکیه در فصل 2018-2019 خوب بود و مدافع ایرانی موفق شد توانایی اش را به همراه ترابزون نشان دهد. او 25 بازی برای تیمش بازی کرد و تا یک قدمی قهرمانی در سوپر لیگ ترکیه رفت ولی در نهایت چهارم شدند. عملکرد درخشان حسینی در ترکیب ترابزون اسپور باعث شد تا پیشنهادهایی از سوی آلمان، فرانسه و ایتالیا به این بازیکن برسد.

* رد پیشنهادهای اروپایی و ماندن در ترابزون

اما  حسینی ترجیح داد در ترکیب ترابزون اسپور بماند و تجربه بیشتری کسب کند. مدافع ایرانی در فصل 2019-2020 کمی با بدشانسی همراه شد و با مصدومیتی مواجه شد و از دوران اوجش دور شد. اما با این وجود او در فصل گذشته 14 بازی انجام و یک گل را به ثمر رساند. حسینی دوباره با پیشنهادهای متنوع همراه شد اما باشگاه ترکیه ای بند تمدید قراردادش این بازیکن را فعال کرد.

* سمپدوریا مشتری جدی پدیده ایرانی شد

طبق گزارش های رسیده در هفته های گذشته از ترکیه باشگاه سمپدوریا ایتالیا به صورت جدی به دنبال مدافع جوان و آینده دار ایرانی است. گزارش حاکی از آن است باشگاه ترابزون می خواهد حسینی را به مبلغ 5 میلیون یورو یعنی 20 برابر از مبلغی که برای خرید این بازیکن به استقلال پرداخت کند، بفروشد. البته هنوز توافق نهایی میان باشگاه ها صورت نگرفته است.

*آمار مجید حسینی در فصل 2019-2020 در ترابزون اسپور به شرح زیر است:

تعداد بازی: 14 

تعداد گل: یک

تعداد پاس گل: صفر

با نگاه به آمار حسینی در فصل گذشته می توان این عملکردش را رضایت بخش توصیف کرد ولی چندین مصدومیت باعث شده تا نتواند مثل فصل اول حضورش در ترکیب تیم ترکیه ای بازی کند. باید منتظر ماند انتقال مدافع ملی پوش ایرانی به سری آ به سرانجام می رسد یا در سوپر لیگ ترکیه باقی ماند.