محرم نوید کیا سرمربی سپاهان شد+جزئیات

محرم نویدکیا با قراردادی ۳ ساله به عنوان سرمربی تیم فوتبال سپاهان انتخاب شد.

نویدکیا سرمربی سپاهان شد

محرم نوید کیا سرمربی جدید سپاهان در حالی هدایت این تیم اصفهانی را برعهده گرفته است که سابقه‌ای در عرصه مربیگری ندارد و فقط در سال ۹۴ به صورت همزمان سرمربی موقت و بازیکن طلایی پوشان اصفهانی بود.

نویدکیا سابقه‌ای در عرصه مربیگری ندارد، اما دوران باشکوهی در زمان بازیکنی خود در سپاهان سپری کرد و به عنوان کاپیتان این تیم اصفهانی ۵ مرتبه در لیگ‌های برتر دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم جام قهرمانی را بالای سر برده و در لیگ هفتم با این تیم به نایب قهرمانی رسیده‌ است تا عنوان پرافتخارترین کاپیتان لیگ برتر را از آن خود کند.

علاوه بر این نویدکیا به همراه سپاهان چهار بار در جام‌های حذفی هفدهم، نوزدهم، بیستم و بیست و ششم جام قهرمانی را کسب کرده است.

همچنین محرم با سپاهان به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ رسید و موفق شد درجام باشگاه‌های جهان ۲۰۰۷ به همراه این تیم حضور داشته باشد.

او در عرصهٔ ملی موفق شد به همراه تیم ملی فوتبال امید ایران مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲و برنز مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۲ را به گردن آویزد. نویدکیا ۲ بار در سال‌های ۸۲–۱۳۸۱ و ۹۲–۱۳۹۱ عنوان بازیکن سال فوتبال ایران را از آن خود کرد تا اسطورهٔ فوتبال اصفهان لقب گیرد.

او پس از حدود دو دهه فعالیت در تیم‌های ملی و به‌عنوان یکی از وفادارترین بازیکنان سپاهان اصفهان که در ایران فقط در این تیم بازی کرده و محصول این باشگاه بود، در تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۵ در قالب هفتهٔ هشتم لیگ شانزدهم و در شهرآورد اصفهان مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

در نهایت نوید کیا بعد از ۴ سال دوری به تیم محبوبش بازگشته است و قصد دارد در اولین تجربه سرمربیگری اش طلایی پوشان اصفهانی را به روز‌های اوج خود برساند.