مشاور حقوقی تراکتور: حداقل یک پنجره استقلال بسته می شود

رضا شاه‌منصوری درباره شکایت باشگاه تراکتور تبریز از رشید مظاهری و باشگاه استقلال اظهار داشت: این شکایت را از طریق اتوماسیون اداری به سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت ارسال کردیم و اکنون منتظر جلسه دادرسی این کمیته برای رسیدگی به پرونده هستیم.

اخبار ورزشی- وی افزود: رشید مظاهری سال گذشته با باشگاه تراکتور قرارداد سه ساله‌ای امضا کرد که تنها یک فصل از آن سپری شده و دو فصل دیگر به قوت خود باقی است. متأسفانه وی پس از پایان جام حذفی این قرارداد را به شکل یکطرفه فسخ کرد و متعاقب آن با باشگاه استقلال قرارداد بست.

مشاور حقوقی باشگاه تراکتور تصریح کرد: این اقدام بدون دلیل موجه بوده و طبق موازین نقل و انتقالاتی و ماده 18 آئین نامه مربوط به نقل و انتقالات بازیکنان، مظاهری رفتاری غیرحرفه‌ای انجام داده که می‌تواند سبب محرومیت وی شود. باشگاه تراکتور هم بارها اعلام کرده به این بازیکن نیاز دارد زیرا مظاهری دو سال دیگر با تراکتور قرارداد دارد.

شاه‌منصوری ادامه داد: درخواست خود را به فدراسیون فوتبال ارسال کردیم و اگر مظاهری در این پرونده محکوم شود، دستکم 4 تا 6 ماه از حضور کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم می شود، ضمن این که وی و باشگاه استقلال به دلیل نقض قرارداد مظاهری با تراکتور باید به این باشگاه غرامت بدهند. احتمال این که دستکم یک پنجره نقل و انتقالات باشگاه مقصد یعنی استقلال هم بسته شود وجود دارد زیرا این باشگاه اقدام به تحریک مظاهری برای نقض قرارداد کرده است.

وی درباره ادعای مظاهری مبنی بر دست برده شدن در قراردادش توضیح داد: تمام قراردادها در دو مرجع یعنی هیأت فوتبال استان و کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ ثبت می‌شوند و قراردادی که در این دو مرجع به ثبت می‌رسد ملاک اعتبار است. چنین چیزی امکان ندارد که باشگاه تراکتور بتواند در قرارداد ثبت شده دست ببرد و در مرجع حل اختلاف این قرارداد ملاک رسیدگی قرار می‌گیرد.