کاپیتان استقلال: بازگشت استراماچونی برای ما خیلی مهم است

وریا غفوری، کاپیتان استقلال که صحبت‌هایی در مورد خداحافظی او از این باشگاه مطرح بود و باعث نگرانی هواداران این تیم شده بود در نهایت پس از نشستی که با احمد سعادتمند داشت 2 فصل دیگر قراردادش را تمدید کرد و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هواداران این تیم برطرف شد.

اخبار ورزشیوریا غفوری در مورد ماجرای تمدید قراردادش، جدایی فرهاد مجیدی و اتفاقات اخیر پیرامون باشگاه پاسخگوی سوالات خبرنگار ما بود:

* بعد از حرف و حدیث‌هایی که در مورد جدایی تو از استقلال مطرح شده بود قراردادت را تمدید کردی.

دوست داشتم قراردادم تمدید شود که خداراشکر این اتفاق افتاد و برای دو فصل دیگر هم در خدمت تیم خوب و هواداران استقلال هستم. البته از دست خوبم خسرو حیدری تشکر می کنم چون تا وقتی فهمید مشکلاتی برایم به وجود امده سریع پادرمیانی کرد ومسیر تمدید قراردادم را هموار کرد.

* باخت استقلال به تراکتور در فینال جام حذفی خیلی برایتان گران تمام شد و ناراحتی این شکست اتفاقات زیادی در استقلال رقم زد.

بله دقیقاً همینطور است. این بازی برای همه ما خیلی مهم و تعیین کننده بود و شکست در آن هم تبعات زیادی داشت. بالاخره یک مقدار ناراحتی و دلخوری بود به خصوص بعد از این بازی که نتوانستیم بازی را ببریم و جام را از دست دادیم و این مسائل طبیعی است.

* حالا واقعاً قصد داشتی استقلال را ترک کنی یا فقط یک تصمیم برای تحت فشار گذاشتن باشگاه بود؟

نه، تحت فشار گذاشتنی در کار نبود. بالاخره یکسری مسائل پیش آمده بود که زیاد احساسی شده بودم و واکنش احساسی نشان دادم و آنهم به دلیل حواشی و مشکلاتی که بود ایجاد شده بود و بابتش تحت فشار بودم. خداراشکر بعد از چند روز شرایطم خیلی بهتر شدم و حالا این اتفاق خوب افتاده است که همچنان در خدمت استقلال باشم.

* یکی از فوتبالیست‌هایی که به کرونا مبتلا شد تو بودی. این موضوع روی عملکردت تاثیر گذاشت؟

من فکر می‌کنم بعد از کرونا تنها نتوانستم در دو بازی حضور داشته باشم. متاسفانه به خاطر کرونا یک بازی را از دست دادم و به محض اینکه تستم منفی شد با وجود اینکه بدنم ضعف داشت و تحلیل رفته بود، دوست داشتم که بازی کنم و ریسک را پذیرفتم. به همین دلیل بود بعد از دومین بازی بعد از این بیماری مچ پایم پیچید و به هر حال برای چند هفته با مشکل بازی می‌کردم. 

* این ابتلا واقعاً در پرواز استقلال به سمت اهواز رخ داد؟

بله، همینطور است چون تنها جایی که احتمالش وجود داشت ما کرونا گرفته باشیم و فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده بود، در همان پرواز بود. خیلی فاصله‌ها نزدیک بود و بعد از آن پرواز، تمام پروازهای ما چارتر شد. با ابتلا به کرونا ما و بازیکنان اذیت شدیم.

* عکس شما پشت شیشه‌ها و ملاقات با دخترت خیلی مورد توجه قرار گرفت.

متاسفانه در آن زمان تولد فرزندانم بود و نمی‌توانستم آنها را در آغوش بگیرم. بالاخره آن روزها گذشت اما سخت و عذاب آور بود. 

* در کل در طول فصل آمار خوبی داشتی. 8 گل و 9 پاس گل برای یک مدافع عملکردی فوق العاده است.

بله خودم هم فکر می‌کنم فصل خوبی داشتم و بالاخره این وظیفه من است که بهترین عملکرد را برای تیمم انجام بدهم. دوست دارم همیشه بهترین بازی را در استقلال انجام بدهم چون این تیم و هوادارانش لیاقت بهترین‌ها را دارند. من امسال پنج توپ هم به تیر دروازه زدم که اگر به گل تبدیل می‌شد آمار گلزنی‌ام بهتر هم بود، به هر حال هر چه که بود امیدوارم مورد پسند طرفداران استقلال قرار گرفته باشد و بتوانم نهایت تلاشم را در این لباس انجام بدهم.

* برای بازگشت فرهاد مجیدی در بازی فینال جام حذفی پادرمیانی کردی اما بعد از بازی فینال دوباره خداحافظی کرد.

بله متاسفانه یکسری مشکلات پیش آمد که نتوانستیم با آقا فرهاد ادامه بدهیم امیدوارم که ایشان در ادامه مسیرشان موفق باشند. واقعا به ایشان تبریک می‌گویم که در مربیگری یک جهش و پیشرفت بزرگ داشته است. طی این چند ماهی که کنار ایشان حضور داشتیم اتفاقات زیادی رخ داد و امیدوارم که در ادامه مسیرش موفق باشد. 

* فکر می‌کنی اتفاقات و حواشی درون تیمی که قبل از بازی با تراکتور ایجاد شد جام را از استقلال گرفت؟

به هر صورت  این اتفاق متاسفانه افتاد و نمی‌خواهم خیلی بازش کنم ولی کاش این مشکلات پیش نمی‌آمد و اتفاقات رقم نمی‌خورد چون در شرایط عادی ما قطعاً این جام را می‌گرفتیم. خیلی جای حسرت دارد که تا فینال پیش بروید و جام را به دست نیاورید. یک تیم برای یک فصل تلاش می‌کند تا جام بگیرد اما متاسفانه ما خیلی ساده بودیم که این جام را به راحتی از دست دادیم. 

* شجاع خلیل‌زاده مطلب کنایه‌ آمیزی در مورد جام نگرفتن استقلال در صفحه شخصی خودش منتشر کرد. پاسخی برای او داری؟

راجع به شجاع حرفی ندارم و همه پرسپولیسی‌ها برای من قابل احترام هستند و وارد این مسائل نمی‌شوم. لازم است بگویم که تیم پرسپولیس به واسطه هواداران میلیونی‌اش لایق بیشترین احترام است، همانطور که استقلال قایل احترام است. از نظر من در حق این دو تیم در فوتبال ایران اجحاف می‌شود. شجاع یک چیزی گفت و من دوست ندارم که وارد حواشی شوم و تمام فوتبالیست‌ها برای من قابل احترام هستند.

* این روزها خبرهایی در مورد بازگشت استراماچونی به گوش می‌رسد و باشگاه به دنبال جذب اوست ولی قانونی تصویب شده که مانع این اتفاق می‌شود. نظرت در این مورد چیست؟

این بحث خیلی مهم است و امیدوارم آنهایی که تصمیم گیرنده هستند یک نگاه ویژه به این مسأله داشته باشند چرا که باشگاه استقلال در صورت عدم بازگشت استراماچونی واقعا ضرر می‌کند و این حق هواداران است که ضایع می‌شود. اگر استراماچونی بیاید شرایط فرق می‌کند و امیدوارم که مسیر بازگشت او به تهران هموار شود تا هواداران استقلال بتوانند از وجود ایشان بهره ببرند. این بازگشت هم از نظر فنی و هم از نظر مالی به سود استقلال خواهد بود.

* مجید نامجومطلق هم به عنوان سرمربی موقت در دیدارهای آسیایی انتخاب شد. به نظرت انتخاب مناسبی بود؟

در این شرایط فکر می‌کنم بهترین گزینه موجود بود. جا دارد که از ایشان و همینطور غلامپور و مصطفوی تشکر کنم که قبول مسوولیت کرده‌اند و خوشحالیم که حداقل از کادرقبلی این عزیزان را داریم که در این برهه حساس برای شرکت در مسابقات آسیایی روی بازیکنان شناخت دارند.

* در جایی گفته بودی اگر استقلال همین بازیکنان را حفظ کند می‌تواند فصل بعد قهرمان لیگ شود؟

بله گفته بودم که می‌توانیم با حفظ بازیکنان به قهرمانی لیگ برسیم و برای قهرمانی آسیا هم تلاش کنیم و شانس داشته باشیم اما نیاز به امکانات بیشتری است. اگر این تیم را حفظ کنیم قطعاً می‌توانیم در فصل آینده برای قهرمانی لیگ تلاش کنیم.

* حالا که تمدید کردی وضعیت مطالباتت به کجا رسید؟

اتفاق جدیدی نیافتاده هنوز همانطور باقی مانده است و مدیران می‌آیند و می‌روند اما هنوز طلب من باقی مانده است. باشگاه یکسری تعهدات داده و من هم نخواستم که خیلی به آنها فشار بیاورم اما امیدوارم که در ادامه برطرف شود. این مسأله فقط درباره من نیست و دوست دارم که به غیر از من تمام بازیکنان هم بتوانند معوقات مالی خود را دریافت کنند.

* یکی از مهره‌های کلیدی استقلال که صحبت از جدایی او مطرح شده علی کریمی است. فکر می‌کنی باشگاه می‌تواند او را حفظ کند و اینکه خودت حاضری با او صحبت کنی تا بماند؟

نمی‌دانم در مورد او چه اتفاقی خواهد افتاد ولی به نوبه خودم اگر کاری از دستم بر بیاید تمام تلاشم را می‌کنم که اگر تصمیم این نباشد خارج از ایران بازی کند به هر شکلی که شده در استقلال بماند و کنار ما برای فصل بعدی حضور داشته باشد. کریمی از بازیکنان مهم و کلیدی تیم است و حفظ او برای تیم لازم است.