دایی: چه کسی گفته ۶۰ درصد پول گرفته‌ایم؟

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش مقابل فولاد خوزستان گفت: بعد از بازی با تراکتورسازی تمرینات خوبی انجام دادیم و برای پیروزی مقابل فولاد به میدان میرویم. بازی حساسی است و مصدومان کمتری نسبت به دیدارهای قبل داریم. برای کسب نتیجه به میدان خواهیم رفت اما متاسفانه مشکلاتی که از بدو ورودمان در باشگاه بوده در نتایجی که گرفتهایم تاثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه بازیکنان به خاطر مشکلات مالی تمرکز لازم را در زمین ندارند که نمونه‌اش بازی با تراکتورسازی بود. به خاطر مشکلات باشگاه دو روز نتوانستیم تمرین کنیم چون بازیکنان تمرکز لازم را در تمرینات و حتی مسابقه ندارند. با این حال سعی می‌کنیم این بازی را ببریم و به سه امتیاز برسیم.

دایی با اشاره به مشکلات مالی باشگاه تصریح کرد: با آنکه مالکان راه آهن خیلی خرج کردند اما این هزینه‌ها برای بدهی‌های سال‌های گذشته بوده است. امسال تنها ۳۳ درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت شده است. به خاطر همین مشکلات قبل از بازی با سپاهان هم تمرینات خوبی نداشتیم.

سرمربی راه آهن افزود: با اینکه مالکان باشگاه ۸ تا ۹ میلیارد خرج کردند اما به بدهی‌های سال‌های قبل مربوط می‌شود. فصل در حال اتمام است اما با مشکلات مالی زیادی مواجه بودیم. قبل از مسابقات حساس نمی‌توانیم تمرکز لازم را داشته باشیم.

دایی اظهار داشت: خودم کمک و حمایت کردم و از جیبم خرج کردم که بتوانیم بازی‌ها را ادامه دهیم اما نمی‌دانم چرا قول‌هایی که داده می‌شود، عملی نمی‌شود. بازیکنان در هر شرایطی تمرین کردند اما نمی‌توان مشکلات را گردن کسی انداخت؛ نه مالکان باشگاه و نه بازیکنان. متاسفانه حساب پول‌هایی که خرج شده را ندارند و نمی‌دانند کجا رفته اما اکثرا بابت بدهی‌های گذشته بوده است و امسال کمکی به تیم نکرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که داریوش مصطفوی در مصاحبه‌ای عنوان کرده مشکلاتی که پرسپولیس دارد به خاطر بد بسته شدن این تیم در زمان دایی است، گفت: چه طور تیمی که بد بسته شده قهرمان جام حذفی و در لیگ چهارم می‌شود؟ این تیم را امسال با بازیکنان بزرگ تقویت کردند اما چندم جدول است و در جام حذفی چه عملکردی داشته است؟

دایی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد از بازیکنانی که می‌خواستم جذب نکردند. زمانی که نمی‌توانیم بازیکن جذب کنیم به من چه ربطی دارد اما با همان تیم قهرمان جام حذفی و در لیگ هم چهارم شدم. تیم امسال قوی‌تر است یا تیمی که من داشتم؟ خیلی‌ها عدم مدیریت را به این مسائل ربط می‌دهند.

سرمربی راه آهن در پاسخ به این سؤال که آیا این تیم در لیگ برتر خواهد ماند و وی فصل آینده هدایت راه آهن را به عهده خواهد داشت، گفت: سه بازی دیگر مانده و مطمئنم در لیگ برتر می‌مانیم. به این موضوع شک نکنید. برای ادامه همکاری بعد از پایان فصل تصمیم می‌گیرم. اگر این مشکلات ادامه داشته باشد، به هیچ عنوان به همکاری‌ام با راه آهن ادامه نمی‌دهم.

دایی درباره اینکه انصاری‌فرد مدیر عامل راه آهن در مصاحبه‌ای گفته ۶۰ درصد از مطالبات بازیکنان پرداخت شده ‌گفت: هر کسی این موضوع را اعلام کرده، ‌ اشتباه گفته است. یک چک برای ۱۲ اردیبهشت به بازیکنان دادند که اگر نقد شود ۶۰ درصد می‌شود. وقتی می‌گویند فروردین ماه پول پرداخت می‌شود باید پرداخت شود.

وی با اشاره به تصادفش در اواخر سال گذشته خاطرنشان کرد: برای دریافت مطالبات بازیکنان با خوردوی شخصی‌ام به اصفهان رفتم تا در راه بازگشت زودتر به تهران بیایم و با مسئولان باشگاه صحبت کنم تا برای فروردین ماه به بازیکنان پول پرداخت شود. برای این کار جلسه شخصی خودم را لغو کردم تا با مسئولان باشگاه صحبت کنم.

دایی تصریح کرد: ۵ روز دیگر تا ۱۲ اردیبهشت مانده و در صورت نقد شدن چک‌ها مطالبات دریافتی بازیکنان تازه ۶۰ درصد می‌شود. تاکنون تنها ۳۳ درصد از مطالبات پرداخت شده است. بازیکنان هفته قبل نمی‌خواستند تمرین کنند و حتی هیچ کس هم حاضر نبود چک بگیرد اما به احترام من گرفتند. قول داده بودند تا آخر فروردین پرداخت کنند اما به ۱۲ اردیبهشت موکول شد.

سرمربی راه‌ آهن گفت: در حالی که هفته سی و دوم تمام می‌شود، تنها ۶۰ درصد از مطالبات بازیکنان پرداخت شده است. نمی‌توانم در روی بازیکنانم نگاه کنم چون هر وقت به قولی که دادم عمل کردم. بچه‌ها نشان دادند با همه چیز ساخته‌اند اما وقتی این مسائل پیش می‌آید ناراحت کننده است.

دایی خاطرنشان کرد: یک مربی باید بدون دغدغه تنها به مسائل فنی فکر کند اما متاسفانه خیلی از مربیان ما از مشکلات مالی مینالند و به همین خاطر نمیتوانند صددرصد توان خود را متمرکز امور فنی کنند.