واکنش سرمربی سابق پرسپولیس به رفتن ستاره ها از جمع سرخپوشان

حمید استیلی در رابطه با شرایط سرخپوشان برای  لیگ قهرمانان آسیا  اظهار داشت: پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ با نوسان روبرو شد. چند بازیکن از این تیم رفتند و چند نفر اضافه شدند. در دو بازی اول، پرسپولیس امتیازات کامل را نگرفت و حالا کار سخت شده است، اما امیدوارم آن‌ها بتوانند به شکل آبرومندانه بازی‌ها را ادامه بدهند.

اخبار ورزشی- وی افزود: شنیده‌ام علی علیپور به پرتغال و مهدی ترابی به قطر می‌روند تا فوتبال خود را در این کشور‌ها دنبال کنند، اما استخوان‌بندی تیم حفظ شده است. البته هر بازیکنی که پیشنهاد داشته باشد، ممکن است از تیم جدا شود و این امر در فوتبال یک امر کاملا طبیعی به شمار می‌رود.

*رفت و آمد بازیکنان در فوتبال طبیعی است

سرمربی پیشین سرخپوشان ادامه داد: بازیکن‌ها یکسال می‌آیند و بعد از مدتی جدا می‌شوند؛ این قانون فوتبال است. با توجه به اینکه قیمت ارز در بازار ایران نوسان دارد، باشگاه‌های ایرانی نمی‌توانند با باشگاه خارجی در جذب یا حفظ بازیکن رقابت کنند و به ناچار بازیکنان جدا می‌شوند. از لحاظ قیمت قراردادها، باشگاه‌های ایرانی با خارجی‌ها شرایط متفاوتی دارند. با توجه به اینکه الان شرایط اقتصادی حرف اول را می‌زند، ماندن در ایران برای بازیکنان سخت‌تر شده است.

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با خرید‌های جدید این تیم تصریح کرد: امیدوارم این بازیکنان طبق تفکرات سرمربی خود بتوانند جلو بروند و عملکرد خوبی داشته باشند. من فقط برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت دارم.

*رسول‌پناه گفته رقم‌های کلانی که منتشر می‌شود واقعیت ندارد

استیلی در رابطه با مشکلات مالی که الان در فوتبال ما پیش آمده ادامه داد: دلیل این اتفاقاتی که در فوتبال کشورمان رخ می‌دهد این است که هیچ حساب و کتابی وجود ندارد. اصلاً معلوم نمی‌شود درآمد چقدر است و هزینه چقدر. وقتی شرایط به این شکل پیش می‌رود، مشکلات زیادی به وجود می‌آید. الان عملاً چهار باشگاه دولتی مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان و یکی، دو تیم دیگر می‌توانند بازیکنان خوب بگیرند و تیم‌های دیگر نمی‌توانند با آن‌ها مقابله کنند. البته من مصاحبه‌ای از مهدی رسول‌پناه دیدم که گفته بود رقم قرارداد‌های کلان که منتشر می‌شود واقعیت ندارد، اما به هر حال این مسائل در فوتبال ما به چشم می‌آید.

وی گفت: باید هزینه‌ها و درآمد‌ها با هم بخواند. خیلی مهم است مدیرانی که می‌آیند، بتوانند به حرف‌های خود عمل کنند و نباید بگویند پاسخگو نیستیم. همین می‌شود که وقتی نمی‌توانند هزینه‌ها را پرداخت کنند، شکایت‌ها زیاد می‌شود. از آن طرف پنجره نقل و انتقالات تیم‌ها بسته می‌شود و مجبور می‌شوند ورود بازیکن و مربی خارجی را ممنوع کنند. با این شرایط بازیکنان داخلی طلبکار می‌شوند و فقط دنبال قرارداد‌های آنچنانی هستند. شاید در ابتدا بخواهند برای رضایت هواداران، هر بازیکنی را با هر قیمتی جذب کنند، اما باید به فکر آینده هم باشند.

*مسئولان باید با صداقت با هواداران حرف بزنند

زننده گل قرن به تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در مورد اینکه برنامه‌اش برای فصل آینده چیست، ادامه داد: فعلاً که با تیم امید هستم. البته با دو، سه باشگاه هم مذاکراتی داشتم و ظرف چند هفته آینده تکلیفم معلوم خواهد شد.

استیلی در پایان افزود: صاحبان اصلی فوتبال، باشگاه‌های ریشه‌دار و بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس هستند. در واقع هواداران و تماشاگران، صاحب اصلی فوتبال هستند. مسئولان نباید آن‌ها را نگران کنند و بلکه باید با صداقت حرف بزنند و کار‌هایی را انجام بدهند که در نهایت به سود فوتبال کشورمان باشد.