مورد عجیب در نقل و انتقالات استقلال

تیم فوتبال استقلال در فصل نقل و انتقالات  تا به اینجا توانسته با پنج بازیکن جدید قرارداد ببندد. متین کریم‌زاده، احمد موسوی، محمدحسین مرادمند، محمدرشید مظاهری و بابک مرادی؛ دو بازیکن نخست در خط دفاعی توپ می‌زنند، نفر چهارم دروازه‌بان است و پنجمین بازیکن به عنوان و وینگر انجام وظیفه می‌کند.

اخبار ورزشی- صحبت درباره سه بازیکن نخست است. متین کریم‌زاده، احمد موسوی و محمدحسین مرادمند. با حضور این ۳ بازیکن و تمدید قرارداد مدافعانی که در آستانه جدایی بودند؛ تعداد مدافعان استقلال در این فصل به عدد ۱۲ رسیده است. باهم در ادامه مروری به آنها خواهیم داشت.

در قلب خط دفاعی ۶ بازیکن در دسترس هستند. محمد دانشگر، روزبه چشمی، شاهین طاهرخانی، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند و عارف غلامی. در سمت راست خط دفاعی وریا غفوری، احمد موسوی و آرش داجلیری حضور دارند. در سمت چپ هم میلاد زکی‌پور، هروویه میلیچ و متین کریم‌زاده انجام وظیفه می‌کنند و روی هم ۱۲ نفر در خط دفاعی هستند.

مشخص نیست که آیا کسی در این بین جدا خواهد شد یا خیر اما مساله این است که چرا استقلال با وجودِ داشتن مهره‌های کارآمد به ویژه در قلب خط دفاعی بازهم به سراغ خرید بازیکن رفته است. یا وقتی که ۲ مدافع چپ در تیم حضور دارند آیا واقعا نیازی به خرید دفاع چپ دیگر بوده است؟ سوال دیگری که ممکن ست به ذهن خطور کند این است که چه کسی این خریدها را انجام می‌دهد؟ صالح مصطفوی که در کادر مربیگری تیم حضور دارد به طور علنی به پروسه جذب بازیکن ایراد گرفته است و آن را غیر اصولی می‌خواند پس کادرفنی کنونی نقشی در این مساله ندارد. احتمال نزدیک به واقعیت این است که سعادتمند با مشاوران مخفی‌اش دست به انجام این خریدها زده است.

داشتن ۶ مدافع مرکزی می‌تواند این احتمال را به وجود بیاورد که ممکن است استقلال در فصل پیش رو شاید بخواهد با سه دفاع بازی کند. این در صورتی است که سرمربی بعدی مشخص نیست! چیزی که می‌دانیم این است که استقلالی‌ها به دنبال بازگرداندن استراماچونی هستند ولی به توافقی با او نرسیده‌اند و همچنان موانعی برای حضور این سرمربی ایتالیایی وجود دارد. حتی اگر حضور استرا و بازگشت به سیستم سه دفاع را هم درست قلمداد کنیم بازهم یک تجمع عجیب در کناره‌های زمین به وجود می‌آید. بازیکنانی که در پست دفاع کنار بازی می‌کردند حالا باید در پست مدافع - هافبک چپ و راست به میدان بروند و نفراتی که وینگر بودند هم در کنار آنها قرار می‌گیرند. در این حالت در کناره‌ها و در هر سمت چهار یا پنج نفر حضور خواهند داشت و بازهم ترافیک سرسام آوری به وجود می‌آید.

یکی دیگر از شنیده‌ها این است که احتمالا در صورت جدایی علی کریمی، روزبه چشمی یک پست جلو برود و در پست اصلی خود یعنی هافبک دفاعی به میدان برود. در این صورت تعداد مدافعین آخر به پنج کاهش پیدا می‌کند. یا مثلا وریا غفوری به جای دفاع راست در پست هافبک راست بازی خواهد کرد و یکی از مدافعین آخر مثل محمد دانشگر یا عارف غلامی به سمت راست خط دفاعی می‌روند. اما همه اینها در حد یک حرف و احتمال است و البته که با تغییر پست یک یا ۲ بازیکن، ترافیک خط دفاعی از بین نمی‌رود.

حال باید دید خریدهای بعدی استقلال به چه صورت خواهند بود. اصلا بعید نیست مدیریت باشگاه بازهم تصمیم به جذب مدافع کند. انگار احمد سعادتمند و مشاور یا مشاوران نقل و انتقالاتی‌اش طرفدار مدافعان و فوتبال تدافعی هستند که در این روزها به جای ترمیم خط هافبک خود، به طور متوالی و زنجیروار، مدافع خریداری می‌کنند.