کریمی با عکس بزرگان استقلال بازی می‌کرد، حالا ناز می‌کند؟

در خصوص منتفی شدن حضور استراماچونی در استقلال اظهار داشت: از اول هم قرار نبود به استقلال بیاید چون اگر قرار بود بیاید، اصلا از ایران نمی رفت. او یک قرارداد نان و آبدار بست و گفت وقتی قرار است بدون کار کردن پول بگیرم، چرا باید به ایران بروم؟ خود شما اگر قرار باشد کار نکنید و پول بگیرید، به یک کشور دیگر می روید؟ او در دادگاه برنده شده و بدون کار پولش را می گیرد. چرا باید به ایران می آمد؟

وی افزود: استقلال زمانی در این پرونده شکست خورد که  با این مربی قرارداد ترکمنچای بست. این نوع قرارداد بستن را فقط در ایران می بینیم. هر کس قرارداد او را بست، کار بلد نبود چون او هم مثل کالدرون، ویلموتس و ... برنده شد.

پیشکسوت استقلال با انتقاد از رفتار سعادتمند و مجیدی قبل از فینال جام حذفی عنوان کرد: جام حذفی را روی ندانم کاری از دست دادیم. مجیدی مقصر بود اما فقط 50 درصد آن هم به این دلیل که قبل از فینال مدعی بود سعادتمند رفته تا با استراماچونی مذاکره کند. سعادتمند مدعی بود رفته از منافع استقلال دفاع کند ولی اگر رفته بود این مربی را برگرداند، کار واقعا زشتی کرده است. مجیدی باید اجازه می داد فینال جام حذفی تمام شود و بعد با قهرمانی از استقلال می رفت. دیدید که با رفتن او الان دیگر کسی از مجیدی حرف نمی زند.

وی در خصوص اینکه در اختلافات شکلات پخش نمی کنند، عنوان کرد: در فوتبال ایران کم نداشتیم که طرفین به بدترین شکل دعوا کردند و به بهترین شکل رفیق شدند و ادامه دادند. شاید مجیدی دوباره با سعادتمند همین رویه را ادامه دهد. استقلال فینال را باخت اما بازی را از 6 روز قبل باخته بودند. باید این سوءتفاهمات را حل می کردند. اگر بزرگترها و پیشکسوتان که باید حامی این تیم باشند آن موقع ورود می کردند، این مشکلات به وجود نمی آمد.

اختر ضمن انتقاد از روند نقل و انتقالات بازیکنان گفت: استقلال در نقل و انتقالات بازنده بود و فقط بازیکنان خود را به جز کریمی حفظ کرد. این را هم بگویم  علی کریمی در اندازه ای نیست که استقلال بخواهد نازش را بکشد و برای تمدید کردن شرط بگذارد. از شما سوال می کنم آیا تا به حال دیده اید بازیکنی از استقلال جدا شود و بهتر از او به این تیم نیاید؟ بروید ببینید چه بازیکنانی در استقلال بازی کرده اند. استقلال آنقدر بزرگ است که ما بازیکنان برابر اسم این باشگاه هیچ چیزی نیستیم. شما به عقبه استقلال نگاه کنید، بازیکنانی در استقلال حضور داشتند که علی کریمی با عکس آنها بازی می کرد.

پیشکسوت آبی پوشان تصریح کرد: توصیه من به بازیکنی که بر سر استقلال منت می گذارد همین است؛ آقای کریمی همین امروز از استقلال برو! اینکه یک عده در فضای مجازی ناز بازیکن را می کشند، حرف مردم نیست. متاسفانه هواداران فوتبال شده اند طرفدار 15 ساله فضای مجازی اما اینگونه نیست. چرا نمی گوییم آقای کریمی تو را به خدا در استقلال بمان! از استخوان خرد کرده ها و آنهایی که تجربه دارند بپرسید، آیا استقلال باید ناز بازیکن را بکشد؟

وی ادامه داد: آقای کریمی همین امروز برو؛ آن هم با دلار 27 هزار تومانی. عمر یک فوتبالیست خیلی کم است. برو پولت را از خارج از ایران بگیر ولی منت سر استقلال نگذار. اگر برای استقلال بازی کردی، پولش را گرفتی؛ حتی بیشتر از حقت. اگر مدیریت ترس نداشت و بازوان قوی برای خودش انتخاب می کرد، بازیکن هرگز برای این تیم ناز نمی کرد.

اختر تاکید کرد: مدیریت استقلال اگر امثال حسن روشن، علی جباری و 4 بزرگتر را روبروی کریمی می نشاند، جرات نمی کرد با احساس هوادار بازی کند. فکر می کنید اگر کریمی به روشن بگوید من فلان رقم را بخواهم، حسن روشن به آن بزرگی چه حرفی به بازیکن می زند؟ روشن به بازیکن امروزی می گوید این چیزهایی که برای تو آرزو است برای ما خاطره است.

وی ادامه داد: اگر کریمی از قطر پیشنهاد دارد، یک دقیقه هم معطل نکند. همین مهدی ترابی پیشنهاد داشت و قبل از اینکه حرفی به کسی بزند، بلافاصله رفت. نه مثل کریمی که امروز می گوید می  آیم، فردا می گوید اول بدهی های قبلی را تسویه کنید تا من بنشینم با شما صحبت کنم یا مثلا شنیده ام گفته باید بیشتر فکر کنم. تیمی که 30 میلیون هوادار دارد بازیکن نباید برای آن فکر کند.

مهاجم اسبق استقلال عنوان کرد: من یک بازیکن خارجی در این تیم داشتم ولی هیچ زمانی طرف بازیکن را نگرفتم؛ حتی آن بازیکن از من دلخور می شد اما چون استقلال بزرگ است جرات نمی کردم طرف بازیکن را بگیرم. خوب بازار این روزها را بلدم و می دانم کریمی چه پیشنهادتی دارد و مطمئن باشید از ارقام آن هم خبر دارم. کریمی و امثال کریمی چون می دانند مدیران ما فوتبالی نیستند، همه جوره جولان می دهند. این حرف من در مورد قائدی، دیاباته، چشمی و بقیه هم صدق می کند. 10 بار دیگر هم تکرار می کنم، نام استقلال از همه این بازیکنان بزرگتر است. کریمی را تا به حال از نزدیک ندیدم، ولی به او توصیه می کنم اگر دنبال پول است، از استقلال برود.

وی ضمن انتقاد از رویه مدیران استقلال اظهار داشت: بازیکن اصلا نباید سالی یک بار هم سعادتمند را از نزدیک ببیند اما جالب است مدیرعامل با بازیکن درجه چندم عکس می گیرد! باز هم می گویم استقلال خیلی بزرگتر از افراد است. استقلال از رئال مادرید هم بیشتر طرفدار دارد چون به هر شهری می رود 80 درصد آن شهر طرفدار این تیم هستند. رئال اگر با والنسیا بازی داشته باشد در زمین حریف 10 درصد هم تماشاگر ندارد. پس در تیمی که این همه هواخواه دارد نباید مشکل تمدید قرارداد بازیکن وجود داشته باشد.

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه مجید نامجومطلق مسئولیت قبول کرده و در این شرایط هدایت تیم را در آسیا قبول کرده است، گفت: او اسطوره بوده و نظیر او دیگر پیدا نمی شود. 10 پله از امثال علی کریمی که این روزها مدعی هستند، بزرگتر است اما تعصب داشت و در این شرایط ریسک و تیم را قبول کرد. نامجومطلق کاری را قبول کرده که تا هفته ها پیش مجیدی انجام می داد. بهترین فردی که می توانست کمک کند، نامجومطلق بود و مطمئنم به راحتی تیم او می تواند الشرطه را ببرد. نامجو، غلامپور و مصطفوی و بقیه کار خوبی کردند که مسئولیت قبول کردند و من برای آنها آرزوی موفقیت می کنم.