تحلیل جالب کارشناس مشهور فوتبال درباره عملکرد پرسپولیس و استقلال در آسیا

ابراهیم قاسم پور کارشناس فوتبال در مورد بازی تیم‌های فوتبال  استقلال ایران و الشرطه عراق، اظهار داشت: بازی بدی نبود، اما نباید انتظارات را از نمایندگان ایران بالا برد. امکانات، برنامه ریزی و نقل و انتقالات تیم‌های ایرانی با سایر کشور‌های آسیایی قابل مقایسه نیست. استقلال می‌توانست در این مسابقه به پیروزی برسد، اما بدشانسی آورد. نامجومطلق دستیار فرهاد مجیدی در استقلال بود و تجربه حضور در تیم‌های دیگر را هم دارد، اما شرایط لیگ قهرمانان آسیا با لیگ داخلی ایران یکی نیست.

استقلال در نیمه اول سردرگم بود

او افزود: فوتبال ایران بی پایه و اساس است. به غیر از عراق که وضعیتی مشابه ایران دارد، باشگاه‌های عربستانی، اماراتی و قطری، سرمایه گذاری خوبی روی فوتبال کرده اند. آن‌ها برعکس ایران، از مدیران قوی استفاده می‌کنند. فوتبال ایران درآمدزایی ندارد و فقط هزینه بر است. چمن ورزشگاه الجنوب قطر مانند سرامیک بود در حالی که در استادیوم‌های ما چنین چیزی مشاهده نمی‌شود.

کارشناس فوتبال ادامه داد: استقلال نیمه اول سردرگم بود و ما حتی نماینده عراق را هم شکست ندادیم. شهرخودرو هم با چنین مشکلی رو به رو بود. آن‌ها نتوانستند الاهلی امارات را که چندان وضعیت جالبی ندارد، شکست دهند. در ایران کار برنامه ریزی شده وجود ندارد و تنها بر حسب شانس، اتفاق و تعصب بازیکنان، بعضی موفقیت‌ها به وجود آمده است.

فاکتور مثبت پرسپولیس، بازی با حوصله است

قاسمپور در خصوص بازی  پرسپولیس  ایران و  الدحیل قطر ، بیان کرد: پرسپولیس اکنون در صدر جدول گروه سوم لیگ قهرمانان قرار دارد. آن‌ها طی چند سال گذشته نتایج خوبی کسب کرده اند. الدحیل هم دارای بازیکنان خوبی است و اکثر بازیکنان تیم ملی قطر عضو این باشگاه هستند.

او ادامه داد: یکی از فاکتور‌های خوب پرسپولیس در سال‌های گذشته، بازی با حوصله این تیم است. آن‌ها تمام دقایق مسابقه آرامش خود را حفظ می‌کنند و من چنین فوتبالی را از تیم ملی آلمان سراغ دارم که تا آخرین لحظات آرامش خود را از دست نمی‌دهند. امیدوارم پرسپولیس در این دیدار به پیروزی برسد و صعود خود را به مرحله بعد قطعی کند.  

قاسمپور در خصوص دیدار سپاهان ایران و العین امارات، گفت: العین در حال حاضر شرایط خوبی ندارد و سپاهان از شانس خوبی برای پیروزی برخوردار است.