نکات قابل توجه دیدار پرسپولیس- الدحیل

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد دیدار پنجم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل قطر یک بازی سنگین از کار درآمد و البته در روزی که هیچ‌یک از این دو تیم برتری خاصی نسبت به دیگری نداشتند این الدحیل بود که ۳ امتیاز این بازی را به دست آورد و جای پرسپولیس را در صدر جدول گرفت. مطلب زیر چند نکته فنی از این مسابقه است...
عملکرد فنی و کلی هر ۲ تیم

در مجموع اگر بخواهیم در رابطه با این بازی و عملکرد فنی هر دو تیم صحبت کنیم باید بگوییم در میزان مالکیت توپ و تعداد پاس رد و بدل شده هر دو تیم تقریباً شرایط مشابهی داشتند و البته کفه ترازو تا حدودی بیشتر به سود پرسپولیس سنگین بود. البته هر دو تیم زمانی که توپ هم نداشتند سعی می‌کردند با کم کردن فاصله خطوط‌شان کار دفاعی را از یک‌سوم میانی آغاز کنند و به راحتی اجازه نفوذ حریف را به یک‌سوم دفاعی خود ندهند، موضوعی که بیشتر از هر چیزی سبب شده بود تا تعادل در این بازی ایجاد شود و در نهایت همین نکته دلیلی شد تا موقعیت‌های گلزنی هر دو تیم تقریباً ۵ بار برای هر کدام باشد. بنابراین از هر منظری که به این بازی نگاه کنید تعادل را در بازی می‌بینید و همین موضوع نشان می‌دهد تساوی و کسب یک امتیاز برای هر دو تیم عادلانه‌ترین نتیجه‌ای بود که حداقل باید رقم می‌خورد.
جناح راست خطرناک الدحیل

به‌طرز واضحی با توجه به حضور رامین رضاییان ایرانی و ادمیلسون برزیلی جناح راست الدحیل پرکار و البته خطرناک نشان داد، این تیم در این منطقه از بازی با توجه به توان بدنی و قدرت نفوذ رضاییان سعی داشت تا از سانتر‌های او استفاده بهینه کند ضمن اینکه جلوی رامین هم ادمیلسون برزیلی بازی می‌کرد که یک بازیکن تکنیکی و یک وینگر سرعتی به حساب می‌آید و او نیز بار‌ها با حرکات خود و به داخل زدن‌هایش باعث دردسر مدافعان پرسپولیس شده بود و در واقع می‌توان گفت هر موقعیتی که از سوی نماینده قطر پیش می‌آمد ردپای این دو بازیکن نیز در آن دیده می‌شد.
پنالتی درست و البته بی‌موردی که شجاع به حریف داد

هرچند در تصاویر اولیه و با احساسی صحبت کردن عده‌ای این ذهنیت القا شد که داور سریلانکایی یک پنالتی بی‌مورد علیه پرسپولیس اعلام کرده، اما دقت در تصاویر آهسته نشان داد شجاع خلیل زاده با آرنج خود تعادل حریف را برهم زد و مرتکب خطای پنالتی شد و داور هم به درستی این خطا را تشخیص داد. شجاع که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا یکی از بهترین‌های پرسپولیس در این چند سال اخیر بوده در این بازی به‌رغم اینکه تا قبل از این صحنه بازی خوب خودش را انجام می‌داد مرتکب اشتباه شد و خشونتش باعث شد تا در یک لحظه تصمیم اشتباهی بگیرد و روی حریف خطا کند.
تعویض‌های یحیی

سرمربی پرسپولیس در این بازی ۴ تعویض انجام داد که در اولین آن‌ها آل‌کثیر و سرلک از بازی خارج شدند و به جای آن‌ها به ترتیب آرمان رمضانی و احمد نوراللهی به میدان آمدند. دو تعویضی که نشان داد در این منطقه از بازی نیاز به تغییر نفر دیده شده است، اما دو تعویض بعدی کاملاً تاکتیکی بود که با تغییر سیستم و روش بازی انجام شد و طی آن سیدجلال حسینی از قلب خط دفاعی و کمال کامیابی‌نیا به عنوان هافبک دفاعی از ترکیب خارج شدند تا به جای آن‌ها دو بازیکن کناری و سرعتی به نام‌های امید عالیشاه و علی شجاعی وارد میدان شوند؛ تعویض‌هایی که نشان داد یحیی دوست دارد تا چهره هجومی‌تری به تیمش ببخشد و از این بازیکنان سرعتی بهره بیشتری بگیرد هرچند که در نهایت این ترفند‌ها هیچ‌کدام مؤثر واقع نشد تا پرسپولیس با شکست این بازی را ترک کند.