تحلیل پیشکسوت پرسپولیس از تقابل با پاختاکور

ضیاء عربشاهی در خصوص قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و مصاف  پرسپولیس  با پاختاکور اظهار داشت: به نظرم فرقی نمی‌کرد با چه تیمی بازی کنیم. تفاوت بین تیم‌های عربی و پاختاکور زیاد نیست و فقط از لحاظ فیزیکی متفاوت هستند. 

وی ادامه داد: ما در بازی استقلال و پاختاکور دیدیم این تیم، از لحاظ فیزیکی و قدرتی تیم برتری است. در مجموع برای قهرمانی با هر تیمی که قرار است بازی کنیم باید پیروز از زمین بازی خارج شویم. پرسپولیس هر بازی نسبت به دیدار قبلی بهتر می‌شود مخصوصا دیروز که مقابل السد بازی هوشمندانه‌ای انجام داد. به نظرم فوتبال پرسپولیس در حال حاضر فراتر از آسیاست.

این پیشکسوت قدیمی سرخپوشان ادامه داد: این را هم در نظر بگیریم که پرسپولیس مانند استقلال نیست که مقابل پاختاکور با پرس سنگینی که این تیم ازبک انجام می‌دهد، به مشکل بربخورد چون ما بازیکنانی مانند سرلک و نوراللهی را در میانه میدان داریم که بسیار قدرتمند هستند. البته نباید از بازی‌های خوب بشار رسن و احسان پهلوان هم چشم‌پوشی کنیم.

عربشاهی تصریح کرد: پاختاکور قدرت بدنی بالایی دارد و از بالا پرس سنگینی می‌کند، اما قطعا یحیی گل‌محمدی آنالیز خوبی از این تیم خواهد داشت. او با ریکاوری خوبی که انجام می‌دهد، می‌تواند این تیم را هم شکست دهد. شاید پاختاکور یک روز بیشتر از پرسپولیس استراحت کرده، اما به نظرم گل‌محمدی بازیکنان خوبی روی نیمکت دارد و همان‌گونه که دیروز مقابل السد قطر دیدیم، از این بازیکنان استفاده خواهد کرد.