نگاه AFC به عملکرد رسن در هفته‌های گذشته لیگ قهرمانان آسیا

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به معرفی چهار بازیکن هجومی پرداخت که باید بازی آنها را در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به تماشا نشست. نام بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس هم در میان این بازیکنان دیده می‌شود.

AFC درخصوص رسن نوشت: بازیکنان بسیار کمی در سن 23 سالگی می‌توانند ادعا کنند که به تناوب رسن در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده‌اند. او به عنوان عضوی از تیم عراق در قهرمانی این تیم در مسابقات زیر 23 سال قهرمانی آسیا در سال 2014 شناخته شد. این هافبک سپس نیروی هوایی عراق را به قهرمانی AFC CUP سال 2016 هدایت کرد و سپس به جمع غول‌های ایران یعنی پرسپولیس پیوست. این تیم در سال‌های گذشته اوج گرفت و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 و فینال رقابت‌ها در سال 2018 رسید.

در لیگ قهرمانان آسیا 2020، گل رسن برتری ارزشمند یک بر صفر برابر التعاون را در هفته سوم به همراه داشت تا پیش از شکست یک بر صفر السد در مرحله یک‌هشتم پایانی، پرسپولیس به آرامی کارش را آغاز کند و در گروه C با 10 امتیاز، به صدرنشینی گروه برسد.

تیم فوتبال پرسپولیس , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) , لیگ قهرمانان آسیا ,

رسن در یک‌سوم پایانی زمین، 118 پاس به هم‌تیمی‌های خود داد که تنها وحید امیری با 135 پاس از او برتر بود. لژیونر فوتبال عراق با خلق شش موقعیت، دومین بازیکن پس از احسان پهلوان (با ایجاد 10 فرصت گلزنی) بود و شش شوت به سمت دروازه حریف زد که تنها عیسی آل کثیر از او عملکرد بهتری داشت. این موضوع، درگیری او را در عملکرد هجومی پرسپولیس در 2020 نشان می‌دهد.

AFC همچنین از کاربرانش خواست تا از میان رسن، مارکو مارین از الاهلی عربستان، جلال‌الدین ماشاریپوف از پاختاکور ازبکستان و عبدالرزاق حمدالله از النصر عربستان، بازیکنی را انتخاب کنند که بیشترین تأثیر را در دور یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها خواهد داشت. برای شرکت در این نظرسنجی، اینجا را کلیک کنید.