همه تقابل‌های مسی و رونالدو در اروپا

مرحله گروهی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پنج‌شنبه در شهر ژنو سوئیس  قرعه کشی شد و ۳۲ تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند.

در حساس‌ترین تقابل، تیم‌های فوتبال بارسلونای اسپانیا و یوونتوس ایتالیا باید به مصاف یکدیگر بروند و احتمالا تقابل لیونل مسی و کریستیانو رونالدو ۲ فوق ستاره فوتبال جهان را شاهد خواهیم بود.

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو تاکنون ۵ بار در لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر رو به رو شده اند که در ادامه می خوانید:

۱- بارسلونا صفر - منچستریونایتد صفر

اولین رویایرویی ۲ ستاره فوتبال جهان به بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل ۰۸-۲۰۰۷ برمی گردد که تیم‌های فوتبال بارسلونا و منچستریونایتد به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد و در نهایت ۲ تیم به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند.

۲- منچستریونایتد یک - بارسلونا صفر

بازی برگشت ۲ تیم منچستریونایتد و بارسلونا در ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد و منچستری‌ها با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دادند و به فینال مسابقات صعود کردند. آن‌ها در پایان رقابت‌ها عنوان قهرمانی را هم کسب کردند. مسی و رونالدو هیچ کدام گلی در این ۲ مسابقه به ثمر نرساندند.

۳- منچستریونایتد صفر - بارسلونا ۲

۲ تیم منچستریونایتد و بارسلونا سال آینده دوباره به مصاف هم رفتند. آن‌ها این بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا فصل ۰۹-۲۰۰۸ مقابل یکدیگر قرار گرفتند. بارسلونا در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر حریف خود را شکست داد و قهرمان اروپا شد. لیونل مسی در این مسابقه گل دوم تیمش را با ضربه سر زد و یکی از به یاد ماندنی‌ترین گل‌های تاریخ لیگ قهرمانان را به ثمر رساند.

۴- رئال مادرید صفر - بارسلونا ۲

سپس کریستیانو رونالدو راهی رئال مادرید شد تا رقابت‌های بیشتری را بین این ۲ بازیکن در ال کلاسیکو شاهد باشیم. رئال مادرید و بارسلونا در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا فصل ۱۱-۲۰۱۰ به مصاف یکدیگر رفتند که در بازی رفت، بارسلونا با نتیجه ۲ بر صفر حریف را شکست داد. لیونل مسی هر ۲ گل بازی را به ثمر رساند که یکی از گل‌های او پس از دریبل زدن چند بازیکن مادریدی زده شد.

۵- بارسلونا یک - رئال مادرید یک

بازی برگشت  ۲ تیم بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد که ۲ تیم به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت دادند. با این نتیجه بارسلونا به فینال مسابقات صعود کرد و با شکست منچستریونایتد قهرمان اروپا شد. مسی و رونالدو در این مسابقه گلی برای تیم‌های خود نزدند.