مهربانی در سایر کشورها

گروه اجتماعی-نیکی کردن به انسان ها مرز و ملیت و جنسیت نمی شناسد و معمولا در کشورهای مختلف افراد به شیوه های گوناگون دست به حمایت از نیازمندان می زنند.

 

به گزارش افکارخبر؛در اروپا معمولا کانتینر‌های بزرگ فلزی شبیه جایگاه‌های زباله در هر محله وجود دارد تا ساکنان محل لباس‌ها و کفش‌های اضافی‌شان را در آن بریزند و نیازمندان از داخل آن  می توانند وسایل مورد نیازشان را بردارند؛ همچینن در میدان های اصلی شهرهای بزرگ نیزهر چند وقت یک بار و به ویژه در روزهای سرد سال بساط سوپ داغ و نان تازه برای بی‌خانمان‌ها برپا می شود تا حداقل برای چند شب آنها بتوانند از غذای گم استفاده کنند.

 

قهوه برای دیوار

برای نمونه یکی از گردشگران که به ﺍﺳﭙﺎﻧﯿﺎ ﺳﻔﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ؛ ﺧﺎﻃﺮﻩ ﺟﺎﻟﺒﯽ ﺭﺍ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﺩه که بارها در دنیای مجازی و صفحه های اجتماعی بازنشر شده است؛

این گردشگر گفته است؛ «ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎﯼ ﺍﺳﭙﺎﻧﯿﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﻗﻬﻮﻩ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﺷﺪﻡ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻫﻢ ﻗﻬﻮﻩ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺩﺍﺩﻡ.

ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺳﻔﺎﺭﺷﻤﺎﻥ ﺑﻮﺩﯾﻢ که ﺩﺭ ﮐﻤﺎﻝ ﺗﻌﺠﺐ ﺩﯾﺪﯾﻢ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺟﻠﻮﯼ ﭘﯿﺸﺨﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺩﻭﺗﺎ ﭼﺎﯾﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺩﻭﺗﺎ ﻗﻬﻮﻩ ﺭﺍ میﺪﺍﺩﻧﺪ ﻭ می گفتند ﯾﮑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﻡ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﻮﺍﺭ.

ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺩﺭ ﺣﯿﺮﺕ ﻣﺎﻧﺪﯾﻢ و ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﯾﻢ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﯾن گونه ﺳﻔﺎﺭﺵ ﭘﯿﺸﺨﺪﻣﺖ ﯾﮏ ﺑﺮﮔﻪ ﮐﻪ ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﭼﺎﯼ ﯾﺎ ﻗﻬﻮﻩ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﻣﺎﻥ ﭼﺴﺒﺎﻧﺪ ﻭ ﺟﺎﻟﺐ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﮔﻪ ﻫﺎ ﺑﻮﺩ.

ﺩﺭ ذﻫﻨﻤﺎﻥ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﻓﮑﺮ ﺑـوﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟

ﺩﺭ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﺁﺩﻡ ﻓﻘﯿﺮی ﻭﺍﺭﺩ ﻗﻬﻮﻩ ﺧﺎﻧﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﯾﮏ ﻗﻬﻮﻩ ﺩﺍﺩ ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺟﻤﻠﻪ : « ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﺑﯽ ﺯﺣﻤﺖ ﯾﮏ ﻗﻬﻮﻩ ﺍﺯ ﺣﺴﺎﺏ ﺩﯾﻮﺍﺭ »

ﭘﯿﺸﺨﺪﻣﺖ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﻏﺬﻫﺎ ﺭﺍ که ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﻗﻬﻮﻩ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﭘﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ ﻭ ﯾﮏ ﻗﻬﻮﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﺩﺍﺩ ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻧﮑﻪ ﺍﺯ او ﭘﻮﻟﯽ ﺑﮕﯿﺮﺩ.

 

هدیه مسلمان انگلیسی به مسیحیان بی‌خانمان

یک جوان مسلمان انگلیسی در اقدامی نوع دوستانه، در آستانه روز کریسمس هدایایی را تدارک دیده و به مسیحیان بی خانمان اهداء کرد.

به گزارش افکارخبر،جوان مسلمان انگلیسی در اقدامی بشردوستانه و در آستانه عید کریسمس، پتوهایی را تدارک دید و به مسیحیان بی خانمان که زمستان سرد را در خیابانها به سر می برند، اهداء کرد.

وی در این ویدئو، پس از آنکه خود را معرفی کرده و تصریح می کند که یک مسلمان است، سپس می گوید: ما مسلمانان کریسمس را عید خود نمی دانیم ولی من دوست دارم در این روز که برای مسیحیان عید بزرگی محسوب می شود، جان تازه ای به افراد بی خانمان بدهم.

هارون در انتهای این ویدئو با بیان جملاتی احساس خود را از این کار بیان می کند و اظهار می دارد که این کار باعث خشنودی و خوشحالی وی شده که توانسته است عده ای را در آستانه کریسمس به مهم ترین چیزی که شاید نیاز داشته اند رسانده است.

 

سخاوتمندانه‌ ترین رفتار یک کارتن ‌خواب

دوربین مخفی «جاش» مرد بی‌خانمان را تا یک سوپرمارکت دنبال کرد. برخی فکر می‌کردند که او حتماً پولش را صرف خرید مشروبات الکلی یا مواد مخدر خواهد کرد و برخی فکر کردند او لباس یا غذا برای خود می‌خرد، ولی مرد بی‌خانمان همه را شگفت‌زده و شرمنده کرد.

یک مرد کارتن‌خواب آمریکایی در آستانه سال نو میلادی با رفتارش بسیاری از مردم آمریکا را شگفت‌زده کرد.

یک سازنده دوربین مخفی تصمیم گرفت به یک بی‌خانمان صد دلار اهدا کند، اما سوژه دوربین مخفی او، اهدای صد دلار نبود، بلکه موضوع دوربین مخفی این بود که مرد بی‌خانمان با صد دلاری چه خواهد کرد.

دوربین مخفی مرد بی‌خانمان را تا یک سوپرمارکت دنبال کرد. برخی فکر می‌کردند که او حتماً پولش را صرف خرید مشروبات الکلی یا مواد مخدر خواهد کرد و برخی فکر کردند او لباس یا غذا برای خود می‌خرد، ولی مرد بی‌خانمان همه را شگفت‌زده و شرمنده کرد. او با صد دلاری اهدایی مقدار زیادی مواد غذایی و خوراکی خرید و سپس با عجله به طرف محله‌ای حرکت کرد. دوربین مخفی او را دنبال می‌کرد. مرد کارتن‌خواب خود را به منطقه‌ای رساند که کارتن‌خواب‌های زیادی در آنجا بودند. او تمام مواد غذایی را که خریده بود بین آنها تقسیم کرد. شور و شوق و‌ شادی افراد بی‌خانمان از این حرکت سخاوتمندانه مرد کارتن‌خواب اشک را به چشم سازنده دوربین مخفی و همراهانش برد.

همه کسانی که شاهد این صحنه بودند، با تعجب به او نگاه می‌کردند. کارگردان دوباره به دیدن مرد بی‌خانمان رفت و صد‌ دلار دیگر به او داد. این کارگردان واقعاً اعتقاد دارد که هیچ‌گاه نباید از روی جلد یک کتاب در مورد محتوای کتاب قضاوت کرد به گفته وی زندگی آدم‌ها هم دقیقاً همین مصداق را دارد با ظاهر افراد نباید در مورد افکار، احساسات و میزان عشقشان به زندگی و همنوعانشان قضاوت کرده و رأی داد.

 

کمک به همنوع حد و مرز ندارد

همان که گفته شد کمک کردن به همنوعان این روزها حد و مرز ندارد و در جای جای جهان می توان دید افرادی خیر حاضرند هرکاری از دستشان برمی آید انجام دهند تا افراد نیازمند جامعه برای مدت کوتاه ولو چند دقیقه حس کنند که در این دنیای بزرگ تنها نیستند و هنوز کسانی هستند که انسانیت در آنها نمرده و کمک به همنوع را فراموش نکرده اند.