حضور پررنگ دیوار مهربانی در رسانه های جهان

گروه اجتماعی -« دیوار مهربانی» ایرانیان از پاییز امسال تمام جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، دیواری از جنس مهر و محبت به همنوع و بذل و بخشش آنچه مورد نیازت نیست.

به گزارش افکارخبر، دیوار مهربانی اقدامی انسان دوستانه است که از پاییز امسال در مشهد مقدس و به صورت کاملا خودجوش و مردمی آغاز شد و با حمایت شبکه های اجتماعی اکنون در بیشتر شهرهای ایران مور استقبال مردم قرار گرفت و هر روز در حال اضافه شدن است.

 

 

بازسازی ایمان با توجه به دیوار مهربانی ایرانیان

این اقدام ایرانیان بازتاب های گسترده ای در رسانه های دنیا داشته است به طوری که پایگاه شبکه آمریکایی سی ان ان (CNN) در گزارشی آورده است؛ با ورود ایران به زمستانی سرد، مردم محلی، طرحی مبتکرانه را برای گرم نگه داشتن بی خانمان ها ابداع کرده اند. "دیوارهای محبت" که مردم می توانند لباس هایی که نیازی به آن ها ندارند را در آنجا اهدا کنند، در حال ظهور در سراسر کشور است.

نویسنده در این مطلب  از "ایمان به انسانیت" سخن به میان آورده و می نویسد: «به دنبال چیزی برای بازسازی ایمان خود به انسانیت هستی؟ شاید این موضوع به شما کمک کند.

3936727_358

 ایرانی‌ها آنلاین به فقرا کمک می‌کنند

پایگاه بی بی سی انگلیسی، در گزارشی مفصل در این رابطه عنوان می کند: «پیش از این نیز ایده ای مشابه در خیابان های ایران دیده شده بود؛ در آن طرح نیز یخچال هایی بیرون گذاشته شده بود تا مردم برای بی خانمان ها در آن غذا بگذارند.»

شبکه «بی بی سی» نیز در گزارشی درباره این طرح می‌نویسد: «ایرانی ها در حال سازمان دهی کمک های خیریه به شکل دیوارهای مهربانی در فضاهای باز هستند. این دیوارهای مهربانی در شهرهای بزرگ برپا شده اند و سبب ترویج بحث هایی به صورت آنلاین در مورد تلاش برای کمک به افراد فقیر شده است. این ایده به نظر می رسد که برای نخستین بار در شهر مشهد و پس از آنکه فردی با آویزان کردن چند جا لباسی و آویز بر روی دیواری که بر روی آن نوشته شده بود «اگر نیاز نداری بگذار و اگر نیاز داری بردار» شروع شد و اهدای کت، شلوار و دیگر لباس های گرم نقطه شروع این حرکت بود».

 

3936726_762

اجازه ندهید هیچ بی خانمانی از سرما به خود بلرزد

روزنامه «گاردین» انگلیس (Guardian) ضمن انعکاس گزارش بی بی سی، می نویسد: «پس از راه اندازی این طرح در مشهد با انتشار گسترده تصاویر آن در شبکه های اجتماعی، "دیوارهای مهربانی" به سرعت در دیگر شهرها نیز شکل گرفته است. کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی مصرانه اعلام می کنند: "اجازه ندهید در زمستان امسال هیچ بی خانمانی از سرما به خود بلرزد."

 

 

دیوار مهربانی، حرکتی خودجوش و خلاقانه

دویچه‌وله آلمان نیز می‌نویسد: «این طرح‌ها آن دسته از افراد جامعه که نمی توانند نسبت به کسانی که در شرایط سختی زندگی می کنند، بی‌تفاوت باشند را به نوعی خبره و توانمند می کند؛ برای اینکه به جامعه کمک های بیشتری بکنند.

3936728_325

 

سازمان‌دهنده این حرکت اجتماعی ناشناخته است

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف هم نوشت:«ایرانی ها دیوارهای مهربانی برپا کرده اند. مردم ( با این ابتکار ) به راحتی می توانند کت و لباس های گرم خود را به افراد بی خانمان و بی بضاعت درحالی که ایران دارای زمستان های بسیار سردی است، اهدا کنند. مفهوم بسیار ساده است، چند آویز و چوب لباسی بر روی یک دیوار رنگ شده که بر روی آن نوشته شده است «اگر نیاز نداری بگذار و اگر نیاز داری آن را بردار»

3936729_491

 

دیوار مهربانی در ایران برای نیازمندان

پایگاه روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» هم در یک گزارش تصویری از این دیوارها نوشت: «بخش هایی از دیوارهای شهرهای مختلف ایران به نیازمندان اختصاص یافته است؛ «نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار» پیامی است که بر روی آنچه در شهرهای مختلف ایران با عنوان «دیوار مهربانی» پا گرفته است، دیده می شود. دیوار مهربانی، بخشی از یک دیوار در شهر است که بر روی آن قلاب هایی ساده برای آویزان کردن لباس، تعبیه شده است. در حاشیه دیوار مهربانی نوشته هایی مشاهده می شود که از مردم دعوت می کند تا آنچه را که بدان نیاز ندارند برای نیازمندان بر روی قلاب ها آویزان کنند.

 

لارپوبلیکا همچنیم درباره مبدع این کار می‌نویسد: «به نظر می رسد که ایده دیوار مهربانی برای نخستین بار در شهر مشهد و توسط افرادی که مایل نیستند شناخته شوند، تحقق یافته و پس از انتشار نخستین تصاویر مربوط به آن در شبکه های اجتماعی، به سرعت به دیگر شهرهای ایران گسترش یافته است.»

بسیاری از پایگاه های خبری دیگر از جمله، پایگاه استرالیایی "ای بی سی نیوز" (ABC News)، "باز فید نیوز" آمریکا (Buzz Feed News)، "تلگراف" انگلیس (Telegraph)، "ایندین اکسپرس" هند (Indian Express) و ... نیز با عناوین مختلف به انعکاس این خبر پرداخته اند.

نقشه دیوار مهربان یاز نظر فرانس 24