پخش زنده بازی میانمار و ایران امروز 19 فروردین 1402

میانمار و ایران از رقابتهای  فوتبال زنان  در مقدماتی المپیک 2024 امروز 19 فروردین 1402 از ساعت 13:00 به مصاف هم می روند.

برای مشاهده بازی میانمار و ایران کلیک کنید

 

 

پخش زنده بازی میانمار و ایران امروز 19 فروردین 1402

پخش زنده فوتبال زنان ایران و میانمار ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

مسابقات دور اول انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در بخش فوتبال زنان آسیا قرار بود با حضور ۲۶ تیم در ۷ گروه برگزار شود اما انصراف ۶ تیم از حضور در مسابقات بسیاری از قواعد را در این مسابقات تغییر داد.

۲ تیم از این ۶ تیم یعنی مالدیو و بنگلادش همگروه‌های تیم ملی ایران بودند تا با تصمیم مسئولان برگزارکننده ایران میانمار به جای یک بازی دو بازی رودررو را انجام دهند تا برنده و صعودکننده به دور بعد مشخص شود.

طبق قوانین تیم‌های اول گروه‌های هفت گانه به دور دوم صعود خواهند کرد جایی که ۵ تیم اول رنکینگ یعنی استرالیا، ژاپن، چین، کره جنوبی و ویتنام به ۷ تیم صعودکننده دور اول اضافه خواهند شد و از ۳ گروه ۴ تیمی تیم‌های اول هر گروه و بهترین تیم دوم راهی المپیک پاربس خواهند شد.

اما تیم ملی ایران در اولین بازی خود برابر میانمار دست به کار بزرگی زد و با تک گل افسانه چترنور موفق به شکست تیم میزبان شد؛ تیم ملی زنان ایران در رنکینگ جهانی ۲۰ رتبه از حریف پایین تر است و هر ۳ دیدار قبلی خود برابر میانمار را نیز واگذار کرده بود اما پیروزی جذاب شاگردان مریم آزمون در دیدار اول برابر میزبان، حالا ایران را در آستانه صعود قرار داده است.

پخش زنده فوتبال زنان ایران و میانمار ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ | انتخابی المپیک پاریس ۲۰۲۴

گفتنی است صعود به المپیک با توجه به بضاعت فوتبال زنان ایران و مشکلاتی که بر سر توسعه این رشته وجود دارد، رویایی دور به نظر می‌رسد اما صعود به مرحله نهایی انتخابی المپیک آنهم با پیروزی برابر میانمار میزبان، خود پیروزی بزرگی برای دختران فوتبالیست ایران است؛ صعودی که با کسب یک مساوی در بازی امروز نیز قطعی خواهد شد.

 

از ستاره‌های درخشان تیم ملی زنان می‌توان به افسانه چترنور ستاره شهرداری سیرجان و همچنین دروازه‌بان مشهور تیم ملی و تیم خاتون بم زهرا خواجوی اشاره کرد؛ خواجوی رکورددار دقایق کلین شیت متوالی فوتبال ایران (مجموع مردان و زنان) با ۹۵۳ دقیقه متوالی بسته نگه داشتن دروازه است؛ این ۲ بازیکن نقش پررنگی در پیروزی برابر میانمار ایفا کردند.