کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و ملوان| گل عیسی آل کثیر آفساید بود؟

کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس - ملوان انجام و صحنه های مشکوک داوری این دیدار بررسی خواهد شد.

دقیقه 27: برخورد رفیعی گلر پرسپولیس با بازیکن ملوان

محمدی: برخوردی که منجر به پنالتی شود، دیده نشد.

تورج حق وردی: پنالتی بود.

سیدعلی: پنالتی بود.

دقیقه: 49: گل آل کثیر مشکوک به آفساید

محمدی: تصاویر خیلی مشخص نبود اما به نظر می رسد آل کثیر جلوتر از مدافع است.

نوذر رودنیل: از زاویه که من دیدم، آفساید بود.

تورج حق وردی: گل آفساید بود.

محمدرضا ابوالفضلی: گل مردود بود.

سیدعلی: گل مردود بود.

دقیقه 68: اعتقاد بازیکنان ملوان به خطای پنالتی روی محمد عمری و اعتراض شدید نیمکت انزلی چی ها

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و ملوان| گل عیسی آل کثیر آفساید بود؟

محمدی: عالیشاه کاملا روی بازیکن ملوان خطا کرد اما به نظر روی خط محوطه جریمه بود. اما داور به اشتباه اصلا خطایی نگرفت.

حق وردی: خطا داخل محوطه جریمه نبود.

سیدعلی: خطایی رخ نداد.

فهیمی راد: خطا بیرون محوطه بود.

نظرات تورج حق وردی

کارشناس داوری فوتبال با بیان اینکه یک پنالتی به سود ملوان برابر پرسپولیس گرفته نشد، گفت: داور می توانست در نیمه اول یک ضربه پنالتی برای ملوان اعلام کند. به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ملوان در هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر امروز جمعه ۲۴ فروردین در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

تورج حق وردی کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با قضاوت پیام حیدری در این بازی گفت: در نیمه اول و هنگامی که دروازه‌بان پرسپولیس روی پاس عقب مدافع این تیم به توپ می‌رسد با کنترل بدی که داشت مهاجمان ملوان برای تصاحب توپ به سمت او نزدیک شدند که او با دست پاچگی توپ را دور کرد و در ادامه با پای بازیکن ملوان را زد که داور باید یک پنالتی به سود ملوان اعلام می‌کرد.

او ادامه داد: در صحنه به ثمر رسیدن گل نیز، عیسی آل کثیر یک مقدار جلوتر از مدافع ملوان بود و باید گل پرسپولیس آفساید اعلام می‌شد.

حق وردی در رابطه با برخورد امید عالیشاه با محمد عمری در نزدیکی محوطه جریمه پرسپولیس که کادر فنی ملوان اعتقاد به اعلام ضربه پنالتی داشتند، اظهار داشت: عالیشاه در این صحنه مرتکب خطا شد اما پنالتی نبود و داور باید در بیرون محوطه جریمه به سود ملوان ضربه آزاد اعلام می‌کرد.

نظرات سیدعلی

 کارشناس داوری کشورمان گل پرسپولیس را مردود دانست و اعلام کرد باید در این مسابقه یک ضربه پنالتی برای ملوان گرفته می‌شد. سیدمهدی سیدعلی در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره قضاوت پیام حیدری و کمک‌هایش در دیدار پرسپولیس و ملوان اظهار داشت: در دقیقه 49 گل پرسپولیس در موقعیت آفساید به ثمر رسید. این صحنه فقط با VAR و تصاویر تلویزیونی قابل تشخیص بود اما به هر حال کمک داور اشتباه کرد و این گل آفساید بود.

وی ادامه داد: در دقیقه 24 دروازه‌بان پرسپولیس بعد از دفع توپ، با کف پا بازیکن حریف را زد که باید یک ضربه پنالتی برای ملوان اعلام می‌شد و یک کارت زرد هم به دروازه‌بان پرسپولیس داده می‌شد.

داور پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: ملوانی‌ها در دقیقه 69 هم در یک صحنه معترض بودند اما در این صحنه عالیشاه توپ بازیکن ملوان را زد و خطا و پنالتی رخ نداد.

نظرات فهیمی راد

جواد فهیمی راد در گفت‌وگو با آنا، در خصوص قضاوت پیام حیدری در نیمه اول بازی پرسپولیس و ملوان اظهار کرد: تنها صحنه مهم نیمه نخست برخوردی بود که بین دروازه‌بن پرسپولیس و مهاجم ملوان پیش آمد. در این صحنه امیررضا رفیعی توپ را رد کرد و بعد پای او روی پای مهاجم حریف رفت که تلاش می‌کرد تا زودتر به توپ برسد. در اروپا هم چنین برخوردی را پنالتی نمی‌گیرند و داور هم تصمیم عاقلانه‌ای گرفت چون توپ زده شد و برخورد ایجاد شده خطای پنالتی نیست.

کارشناس داوری در مورد گلی که عیسی آل کثیر برای پرسپولیس زد و مشکوک به آفساید بود، عنوان کرد: با توجه به اینکه سیستم کمک داور ویدئویی VAR در این بازی نیست، خیلی سخت است که بتوان در مورد درستی یا نادرستی گل اظهارنظر کرد. اگر VAR در این بازی بود بهتر می‌شد اظهارنظر کرد چون به نظر می‌رسد در زمان ارسال توپ برای آل کثیر دست چپ او کمی جلوتر است. وجود VAR برای از بین رفتن چنین تردیدهایی است.

فهیمی راد در خصوص اینکه روی محمد عمری خطایی در محوطه جریمه پرسپولیس صورت گرفت، تصریح کرد: خطا به طور قطع از سوی امید عالیشاه انجام شد اما عالیشاه قبل از ورود عمری به داخل محوطه جریمه و پشت خط مرتکب خطا شد. بنابراین پنالتی رخ نداده است.