دولت در امر محیط زیست خوب عمل کرده!

در مراسم اهدا دیپلم ذخیرگاه زیست کره"تنگ صیاد-بروجن" گفت: خوشبختانه نمونه موفقی از تلاش مردم برای احیاء محیط زیست و تالاب گندمان را در اینجا شاهد هستیم.

وی، وضعیت تالاب گندمان را امروز با توجه به تلاش، همکاری و برنامه ریزی دولت رضایت بخش دانست و گفت: این منطقه ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری، معیشت مردم و کشاورزی است.

ابتکار گفت: امیدواریم از این الگو های موفق با توجه به غنای فرهنگ و مردم سخت کوش این منطقه بتوانیم در ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد سبزه کوه الگوی موفقی از معیشت پایدار و حفاظت از محیط زیست باشیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور افزود: امروز در اینجا گرد هم آمدیم تا اعلام کنیم منطقه تنگ صیاد و سبزه کوه امروز به عنوان یک نماد جهانی و سرزمینی با اقوام مختلف و معیشت های پایدار، کشاورزی، دامداری و صنعت برای حفاظت از محیط زیست تلاش خواهند کرد. 

ابتکار افزود: ثبت این منطقه در یونسکو به عنوان ذخیره گاه و اهدا دیپلم نشان دهنده ظرفیت ها و سرمایه های عظیم این منطقه و در راس آن شما مردم که همیشه در پای دفاع از کشور و انقلاب هستید است.

وی با اشاره به آتش سوزی تالاب گندمان در سال 88، گفت: در آن سال خسارت های بسیار زیادی بوجود آمد و تقریبا می توان گفت منطقه نابود شد.

معاون رئیس جمهور ضمن بیان این که امروز تالاب گندمان با همت مردم منطقه زنده است، گفت: امروز شما برای زندگی و مواهب خداوند قدم جلو گذاشتید و خداوند هم برکات خود را برای شما نازل خواهد کرد.

ابتکار گفت: دولت یازدهم برای پیشرفت، معیشت و اشتغال جوانان تمام تلاش خود را به خرج خواهد داد تا معیشت پایدار و کشاورزی سازگار با اقلیم و مشاغل سازگار با محیط زیست فراهم شود.

وی بیان کرد: گردشگری طبیعی که یکی از سرمایه های بزرگ این منطقه است می تواند یک فرصت استثنایی باشد و از این جهت مشاغل و فعالیتهای مختلفی برای مردم قابل تعریف است.