بارش برف و باران عشایر را در زردکو زمین گیر کرد

بارش شدید برف، باران و تگرگ از بامداد روز یکشنبه آغاز شده بود خسارات و تلفات زیادی را به عشایر کوهرنگ وارد کرد.

با توجه به اینکه امور عشایر استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان زمان کوچ را از 10 اردیبهشت اعلام کرده بودند، عشایر هم از این زمان کوچ خود را آغاز کردند.

عشایر در حالی در ایلراهای کوهرنگ در برف و باران گیر کرده بودند که متاسفانه از امور عشایر خبری نبود، و عشایر که تلفات زیادی از لحاظ مالی و دام های خود داده بودند بشدت از عملکرد امور عشایر گلایه داشتند و اذعان داشتند که از امور عشایری کسی به داد آنها نرسید موضوعی که در شیخ علیخان و بازفت و سایر ایلراهها به چشم میخود و عشایر تایید کردند.

دیروز به همراه اکیپ های هلال احمر به عشایر در زردکو و شیخ علیخان سر زدیم که غیر از مظلومیت آنها چیزی ندیدم و چه بسا اگر کمک های هلال احمر نبود شاهد از بین رفتن عزیزان زیادی بودیم.

در حالی که عشایر در زیر رگبار برف و باران با مرگ دست و پنجه نرم میکردند اما مسئولین امور عشایر گویا خبری از این مردم نداشتند.

تلاش زیادی کردیم که آمار و اطلاعاتی از کمک امور عشایر شهرستان کوهرنگ به عشایر و میزان تلفات بود که هیچ جوابی نداشتند و در واقع اقدامی انجام ندادند که گزارش بدهند و ما را به کمک های هلال احمر ارجاع دادند، بطوریکه در روز یکشنبه با تلفن از دسترس خارج شده رئیس امور عشایر مواجه شدیم.

نکته درد آور و قابل تامل از  بین رفتن دامهای زیادی بود که عشایر علارغم مشکلات فراوان و سختی های زیادی که دارند متحمل شدند و سیل گوسفندان از بین رفته به چشم میخورد.

امیدوار که مسئولین قدر این مردم را بدانند چرا که آنها توقع آنچنانی هم ندارند و داشتن حداقل ها خواسته آنها است.