اردشیر نوریان: 8 هزار واحد صنعتی در دولت گذشته تعطیل شد

اردشیر نوریان  در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد افزود:علت تعطیلی واحدهای صنعتی تخصیص نابجای اعتبار منابع ملی طرح هدفمند کردن یارانه ها بود و کسی هم جوابگوی این مساله نشد.

به گفته وی، در چهارمحال و بختیاری نیز 450 واحد تولیدی به دلیل این که منابع مالی هدفمند کردن یارانه ها به درستی تخصیص نیافت، تعطیل شد.

وی گفت: پرداخت یارانه 450 هزار ریالی (45هزار تومانی) به دهک های مختلف درحالی انجام شد که تعدادی از دریافت کنندگان یارانه، افرادی متمکن و دارای وضعیت مالی مناسب بودند.

به گفته وی در دوره گذشته با وجود تذکر علما و نخبگان جامعه در خصوص سیاست خارجی نیز گام های محکمی برداشته نشد و کشور در سیاست خارجی دوباره به سرجای اول برگشت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره چگونگی فعالیت شبکه های اجتماعی در کشور گفت: این مساله از سوی بنده در دست پیگیری است و کلیات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح می شود.

نوریان خود را حامی برجام دانست و در این خصوص گفت: برجام برای کشور نه یک معجزه بود نه یک فاجعه و کم و کسری هایی نیز دارد البته یک قدم منطقی در راستای حرکت روبه جلو بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت از فرصت یک سال باقی مانده استفاده کند و در راستای تحقق آثار برجام در اقتصاد بهره بگیرد و نسبت به عملیاتی شدن وعده های خود اقدام کند.

وی خود را عضو فراکسیون امید در مجلس دانست و گفت: اگر فراکسیون اعتدال در مجلس دهم شکل گیرد به این فراکیسون خواهد پیوست و اگر مجلس دو فراکیسونی باقی ماند، در فراکسیون امید حضور خواهد یافت.

به گفته وی تقسیم بندی جناحی و قطبی در کشور نباید به منافع ملی ضربه بزند بلکه باید در راستای توسعه منافع ملی باشد و همه باید پایبند ارزش های اسلامی، انقلاب، امام و رهبری و شهدا باشند و کسی قیم مردم در این ارزش ها نیست، بلکه خود مردم از این ارزش ها دفاع می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری همچنین در خصوص پیگیری مجلس شورای اسلامی درباره اتفاق های شهر بلداجی گفت: مجلس 2 نفر از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی را پیگیر رسیدگی و ارزیابی این اتفاق کرد.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این اتفاق یکی از شهروندان بلداجی جان خود را از دست داد و تعدادی نیز زخمی شدند و از سوی تعدادی از افراد نیز خسارت هایی به اموال عمومی وارد شد.

نوریان افزود: در دیدار 2 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اهالی بلداجی، مردم اعلام کردند از سد چغاخور حقابه دارند و انتقال آب، نادیده گرفتن حقابه آنهاست، درحالی که این مساله قابل مدیریت بود.

وی گفت: وزیر نیرو بزودی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای پاره ای توضیحات در این خصوص حضور می یابد و البته نمایندگان کمیسیون های دیگر نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

به گفته وی در مساله انتقال آب باید منافع چهارمحال و بختیاری تامین شود، زیرا درحالی که آب 400 روستا با تانکر تامین می شود و آب شرب شهرهای بروجن و فرخشهر در این استان جیره بنده شده است، زمزمه هایی در خصوص انتقال آب برای صنایع در فلات مرکزی به گوش می رسد.

وی گردشگری را یکی از ظرفیت های این استان دانست و گفت: باید زیرساخت های حضور سرمایه گذاران فراهم شود و این مساله نیازمند برنامه یزی است.

گفتنی است ، در این نشست خبرنگاران در خصوص مساله آب، لایحه جامع رسانه ای، طرح حمایت از نشریات، پاسخگو نبودن مدیران به خبرنگاران، ضعف های مدیریتی در برخی اداره ها، برج های دو قلوی شهرکرد، شبکه های اجتماعی، بیمه خبرنگاران و گردشگری چهارمحال و بختیاری پرسش هایی مطرح کردند.