امام جمعه شهرکرد: فضای مجازی فرصتی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز است

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام عصر دوشنبه در شورای اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشخص بودن گستردگی و مخاطبان فضای مجازی اظهار کرد: از این فضا باید برای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز بخوبی بهره گیری کرد.

وی زنده کردن فضای اقامه نماز در فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: با تغذیه این فضا از اطلاعات و مطالب مربوط به فرهنگ اقامه نماز نسبت به کسب جایگاه نخست در این راستا باید برنامه ریزی و اقدام کرد.

نکونام تصریح کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز جدی تر وارد عمل شوند و دین خود را به این مهم ادا کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره شهدای فعال در حوزه برگزاری نمازجمعه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فرمانداران به منظور تسهیل و تسریع در روند برگزاری این یادواره، ائمه جمعه شهرستان ها را یاری کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به حضور 26 امام جمعه در شهرهای استان اشاره و بیان کرد: برای برگزاری یادواره شهدای فعال در حوزه برگزاری نماز جمعه می توان از این ظرفیت بهره گیری کرد.

وی همچنین ارتقای شعائر اسلامی در اماکن گردشگری چهارمحال و بختیاری را ضروری برشمرد و خاطرنشان شد: شعائر دینی باید در این اماکن پر رنگ تر و زنده تر شود.

نکونام عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، فرمانداران و اعضای شورای فرهنگ عمومی و ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان های 9 گانه استان تدابیر لازم را در این خصوص بیندیشند.

وی در پایان با اشاره به حضور خدام حرم رضوی در چهارمحال و بختیاری گفت: این اقدام عملی پسندیده و مطلوب بوده که برنامه ریزی بیشتر و انسجام بهتر برای برگزاری آن در سال های آینده ضروری است.

در این نشست فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری و برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی استان عملکرد و برنامه های خود را در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز ارائه کردند.