بستن درب کنسرت‌ها مشکل کشور را حل نمی‌کند

سید رضا صالحی‌امیری ظهر امروز در دیدار با اصحاب فرهنگ و رسانه استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: حق چهارمحال و بختیاری در نظام فرهنگی و اجتماعی آن‌گونه که باید شناخته نشده و باید تلاش کنیم این نقص را برطرف کنیم تا تصویر مردم استان را فراتر از طبیعت آن به جامعه معرفی کنیم چرا که این مردم نقش مهمی در دوام فرهنگ ایرانی اسلامی داشته‌اند.

مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: از همین‌رو باید تلاش بیشتری از سوی مردم و دولت برای بازنمایی تصویر فرهنگی و هنری استان به ایرانیان داشته باشیم.

صالحی‌امیری با بیان اینکه برای درک نگاه فرهنگی باید بدانیم نقطه آغازمان کجا بوده است گفت: این در حالی است که در جامعه امروز چیزی که کمتر به آن توجه می‌شود ظرفیت‌های فرهنگی کشور است.

مشاور رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: گفتمان فرهنگی دوات تدبیر و امید مبتنی بر فرهنگ عدالت است و ما با این گفتمان از مردم برای گرفته‌ایم و تخطی از آن تخطی به وفای به عهد خودمان با مردم است.

وی تصریح کرد: اصل گردش قدرت جوهر انقلاب اسلامی و یک اصل غیرقابل‌انکار است چرا که جامعه ما به تحجر باور ندارد و نه رویکرد تحجر و نه رویکرد اباحه‌گری را در خود جای نداده بلکه بر محور عقلانیت حرکت می‌کند و به زمینی بودن اعتقاد دارد.

صالحی‌امیری گفت: فرهنگ دولت بر اصول تعامل با اصحاب فرهنگ و قلم، هنر و امنیت فرهنگی استوار است چرا که توسعه فرهنگی بدون امنیت فرهنگی میسر نمی‌شود.

وی افزود: مشارکت اجتماعی در سال‌های 92، 94 و 95 افزایش داشته است و این در حالی است که عده‌ای دوست نداشتند در جامعه مشارکت حداکثری شکل بگیرد ولی مشارکت حداکثری خواست رهبری بود و در انتخابات مجلس هم مشاهده شد که جامعه نسبت به سال 92 مشارکت بیشتری داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: بستن درب کنسرت‌ها و خانه‌های شعر و ادب مشکل کشور را حل نمی‌کند و باید جهت تولید نشاط برای مردم فکر کرد.

مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: افزایش آمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر، آسیب‌های اجتماعی و طلاق در جامعه بیداد می‌کند و در چنین فضایی نیازمند گشایش‌هایی برای نسل جوان هستیم.