10 میلیون لیتر ذخیره نفت سفید زمستانه در چهارمحال و بختیاری

مجتبی سرداری عصر امروز در مانور بزرگ منطقه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پیش‌بینی ذخیره نفت سفید برای روستاییان در این استان در سال جاری 10 میلیون لیتر بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از این میزان تاکنون 9 میلیون لیتر ذخیره‌سازی انجام شده که حدود 90 درصد است و 10 درصد دیگر نیز تا چند روز آینده اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: کاروان نفت سفید در روزهای آتی برای انتقال سوخت به روستاهای شهرستان‌های اردل و کوهرنگ حرکت خواهد کرد.

سرداری افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود نفت سفید لازم برای روستاییان استان ذخیره و در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت و حتی در صورت کمبود، امکان اختصاص به آن‌ها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: سهمیه نفت سفید زمستانه روستاییان در اختیار فروشندگان روستایی قرار می‌گیرد و در راستای تأمین سوخت مورد نیاز خانواده‌های روستایی در صورت نداشتن نقدینگی فروشندگان نفت سفید به صورت اعتباری در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت و در پایان زمستان تسویه خواهد شد.

وی اظهار داشت: مانور بزرگ منطقه چهارمحال و بختیاری در راستای احراز آمادگی نیروهای امدادی در شرایط اضطراری از جمله زلزله و آتش‌سوزی برگزار شد که زلزله در نظر گرفته شده برای این مانور 6.4 ریشتر بود و نیروهای امدادی به خوبی این حادثه فرضی را مدیریت کردند.

این مسؤول گفت: عملیات امداد و نجات برای حادثه فرضی آتش‌سوزی مخازن، تانکرهای نفت‌کش، آتش‌سوزی در فضای باز و ...  در این مانور انجام گرفت که حریق به خوبی مهار شد.

وی اذعان داشت: مانورهای مختلفی در طول سال از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری اجرا و یک مانور سراسری نیز برگزار می‌شود که این مانور به صورت سراسری با همکاری ارگان‌های مختلف استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

سرداری تبیین کرد: دستگاه‌های مختلف امدادی در این مانور نقش بی‌بدیلی داشته و سرعت رسیدن این نیروها به محل حادثه فرضی حدود سه دقیقه بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای کارگران جایگاه‌های سوخت و اپراتورهای آن‌ها و همچنین متصدیان آتش‌نشانی‌ها و شهرداری‌ها از فعالیت‌های مهم اجرایی از سوی این دستگاه اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با ارائه آموزش‌های لازم هیچ‌گونه حادثه آتش‌سوزی در جایگاه‌های سوخت استان نداشته‌ایم.

سرداری از برگزاری کارگروه مشترک زیست‌محیطی با حضور کارکنان منابع طبیعی استان خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارگان‌های مختلف از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت.