واکنش برخی هنرمندان به ترور شهید محسن فخری زاده/ تصاویر

خبر ترور محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان عالی رتبه حوزه هسته‎ای کشور، بار دیگر مردم را داغدار از دست دادن یک دانشمند ایرانی ارزشمند و بزرگ کرد. پس از این اتفاق ناراحت کننده بسیاری از کاربران و برخی فعالان حوزه هنر، پست‎هایی را در فضای مجازی منتشر کردند. در ادامه فعالیت برخی از هنرمندان را در ارتباط با ترور ناجوانمردانه دانشمند پرافتخار کشورمان مشاهده می‎کنید.

نادر طالب زاده ، مستندساز، تهیه کننده، کارگردان و مجری تلویزیون:

"انسان های خوب را میشود به دو دسته تقسیم کرد.
یک دسته آنهایی که کارهایی که خدا دوست ندارد انجام نمیدهند. به حلال و حرام و فقه آشنا هستند و در این دایره زندگی میکنند.
یک دسته هم آنهایی که همیشه دنبال انجام دادن کارهایی هستند که خداوند آن را دوست دارد، یا خدا بیشتر دوست دارد...
لغزش در گروه اول خیلی بیشتر اتفاق میافتد،
و شهادت در گروه دوم ...
شهید هسته ای محسن فخری‌زاده
نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر شده‌است، دیده می‌شود.

آمریکایی‌ها، وی را صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران قلمداد می‌کردند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقشی مخفیانه ولی مؤثر داشته‌است. بر طبق نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمانیکه با فخری‌زاده گفتگوی مستقیم انجام نشود، نمی‌توان در میزان ورود ایران به دانش هسته‌ای، اظهار نظر کرد.

او به همراه سیدعباس شاهمرادی زواره استاد دانشگاه صنعتی شریف، مهم‌ترین نام‌های مطرح از افرادی هستند که غربی‌ها به دنبال مصاحبه بودند. او با رابرت اُپنهایمر، کارشناس فیزیک آمریکایی مقایسه می‌شود که در دهه ۴۰ میلادی کار نظارت بر ساخت بمب اتم در آمریکا را برعهده داشت.
و در عصر ۷ آذر ۱۳۹۹ در شهر آبسرد، شهرستان دماوند ترور شد و به درجه والای شهادت نایل امد.

غربی ها همواره وهم ساخت بمب هسته ای توسط ایران را در سر داشتند و ایران را به این خلاف شرع متهم کرده اند. در صورتی که ایران و هر کشوری با اجرای قوانین اژانس بی المللی میتواند در راستای اهداف صلح امیز از مزایای اورانیوم غنی شده استفاده کند. ایران کشوری اسلامیست که هیچ گاه شروع کننده جنگی نخواهد بود و پیرو سیره اهل بیت و پیامبر خود خواهد ماند حتی اگر به ضررش در اهداف کوتاه مدت منجر شود. با این ترور ها کشور ایران هیچ وقت تضعیف نخواهد شد و دانشمندانش با این خون ها محکمتر از قبل به فعالیت صلح امیز خود ادامه خواهند داد. ان شاالله خون شهیدان والا مقاممان همچون شهید هسته ای فخری زاده پایمال نخواهد شد و با انتقام سخت روبرو خواهد شد"

واکنش ها به ترور دانشمند هسته ای

 

جلیل سامان، کارگردان سریال ماه رمضانی « زیرخاکی »:

"هرگز ندهد تن به نظربازی دشمن
‎خاکی که درآمیخته با خون شهیدی

‎ما آینه‌هاییم, شکستن هنر ماست
‎با ماست هرآیینه شهیدان جدیدی"

واکنش ها به ترور دانشمند هسته ای

 

سید محمود رضوی ، تهیه کننده سینما و تلویزیون:

واکنش ها به ترور دانشمند هسته ای

 

رضا هلالی، مداح و ذاکر اهل بیت (ع) نیز با انتشار تصویری از محافظ این دانشمند هسته‎ای از مردم خواست برای بهبودی هرچه  سریع‌تر او که در این سانحه دچار جراحت شده است دعا کنند.

واکنش ها به ترور دانشمند هسته ای