آخرین وضعیت ساخت سری جدید سریال «روزگارجوانی»

این روزها سریال‌های نوستالژی مثل " روزگار جوانی " وارد فصل جدید می‌شوند و در پیش‌تولید به سر می‌برد. همین چندی پیش بود که سعید اشناب مدیر شبکه پنج  درباره ساخت سریال‌های جدید، نام فصل دوم "روزگار جوانی" و حتی ساخت "عملیات 125" جدید را آورد. 

او گفت: "در حال حاضر یکسری از سریال‌های گذشته را قرار است امروزی‌ کنیم و آن خاطره خوش و انرژی که از قبل بوده را با ساخت سری‌های جدید تکرار کنیم. مثل "روزگار جوانی"، "عملیات 125" و ان‌شاءالله آقای رضوانی مدیر گروه فیلم‌ و سریال‌ شبکه تلاش می‌کنند در حوزه سریال‌سازی انتظار مخاطب خوب تهرانی را برآورده کنیم."

پیگیری‌های نشان می‌دهد که "روزگار جوانی" این روزها با اصغر توسلی کارگردان در پیش‌تولید به سر می‌برند، گروه نویسندگان در حال نگارش داستان‌های جدید این سریال‌اند تا بتوانند در اواخر دی‌ماه یا اوایل بهمن‌ماه کار را به مرحله تولید برسانند. 

ماجراهای دانشجویانی که به تهران آمده بودند و تصمیم گرفتند تا خانه‌ای را به صورت مشترک اجاره کنند.   نصرالله رادش با لهجه و گویش آبادانی نقش حمیدرضا را پذیرفت، امین حیایی دیگر جوانِ قصه "روزگار جوانی" بود که نقش افشین را بازی می‌کرد. 

نقش دیگر دانشجوی قصه را بهزاد خداویسی ایفا می‌کرد که در "روزگار جوانی" نامش مجید بود پسر اصفهانی که رشته نقاشی را در دانشگاه می‌گذراند. کیهان ملکی در نقش احد لهجه آذری و نقش پزشک را داشت و مهدی صبایی نقش شهریار را بازی می‌کرد که اهل کرمانشاه بود و رشته کشاورزی می‌خواند. 

اصغر توسلی این روزها درگیرِ انتخاب بازیگرانِ فصل جدید "روزگار جوانی" است. نامی که از بازیگران قدیمی به میان می‌آید نام " بیوک میرزایی " است که در فصل نخست، کاراکتر عباس آقا را بازی می‌کرد. خبری که این بازیگر در جریانِ گپ و گفت درباره دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رهبر انقلاب  داد. او این روزها در سریال "جشن سربرون" و کار رادیویی "صبح جمعه با شما" هنرننمایی می‌کند. 

داستانِ نسخه جدید "روزگار جوانی" قرار است حول محورِ دانشجویان دهه 1380 بگذرد.  5 جوان و دانشجوی جدید مثل نسخه قدیمی‌اش بازیگران اصلی داستان‌اند و قصه‌های امروزی دارد. به تعبیر تهیه‌کننده نسخه‌ای که در 30 قسمت 30 قصه طراحی شده است. 

همان شکل و شمایل اپیزودی در این نسخه هم رعایت می‌شود. شخصیت‌های اصلی داستان همچون فصل نخست، حول محورِ این 5 دانشجو، در هر اپیزود و قسمت وارد ماجراهای نسخه جدید "روزگار جوانی" می‌شوند. 

قرار بود اواخر پاییز تولید در تهران آغاز شود اما پیگیری‌های جدید نشان می‌دهد فصل جدید این مجموعه در مراحل پایانی نگارش قرار دارد و قرار است در اواخر دی‌ماه یا اوایل بهمن‌ماه جلوی دوربین برود. تهیه‌کننده پیش از این ابراز امیدواری کرده بود کار را بتوانند هرچه زودتر آغاز کنند تا سریال به آنتن سال 1400 برسد.