نحوه ماندگار شدن یک اثر از نظر بازیگر سریال «ستایش»

« اکرم محمدی » بازیگر سریال هایی چون « پدرسالار »، «خانه سبز» و « ستایش » درباره نحوه انتخاب نقش هایش می گوید: همیشه تلاشم بر این بوده است کارهایی که انجام می دهم شاخص باشد. اعتقاد دارم وقتی حرفی برای گفتن نداری بهتر است که سکوت کنی، حالا زمانی که گروهی دور هم جمع می شوند و قرار می شود که کاری را انجام دهند، باید قطعا حرفی برای گفتن داشته باشند که آن حرف یا کار ماندگار شود.

اکرم محمدی درباره سریال «پدرسالار» یادآور شد: این کار برآمده از فرهنگ و سنت خانواده ایرانی بود و چیزی که برای من باعث خاطره انگیز بودن و ماندگاری این سریال شده بود، همذات پنداری مردم با شخصیت های سریال بود؛ چون تمام شخصیت های این سریال در زندگی واقعی افراد نمود پیدا کرده بود.

محمدی در گفت وگو با استودیو هشت رادیو نمایش درباره نحوه انتخابش برای مجموعه «خانه سبز» در نقش مادر «علی کوچولو» نیز خاطرنشان کرد: من در این مجموعه و برای بازی در این نقش، در کنار دوستان هنرمندم از جمله زنده یاد خسرو شکیبایی ، زنده یاد نادره خیرآبادی و ... دعوت شدم و موردی که در این سریال برایم جالب و همین طور متفاوت از سریال «پدرسالار» بود، این بود که به نوعی این سریال هم حرف دلِ مردم بود اما در تمام قسمت های «خانه سبز» صحبت هایی می شد که شاید گفتنشان سخت و همین طور برای خانواده ها چالش برانگیز بود؛ اما من مطمئنم که این سریال در زندگی خیلی از خانواده ها تاثیر گذاشته و همین طور باعث رشد جامعه شده بود.

این بازیگر درباره نحوه آغاز به کارِ بازیگری اش گفت: من قبل از اینکه وارد کار تصویر شوم، تئاتر کار می کردم و بعد از آن اولین کار تصویری ام قبل از فیلم «مادر»، فیلم «همه یک ملت» بود.

محمدی خطاب به جوان های بازیگر خاطرنشان کرد: اگر قرار است کار کنید و در کارتان ماندگار شوید، همیشه گزیده کار باشید حتی اگر این مورد باعث کم کار شدن شما شود.

او افزود: در حیطه بازیگری، یک بازیگر می تواند تصمیم بگیرد که اگر در پروژه ای حرفی برای گفتن ندارد آن را قبول نکند و مشارکتی نداشته باشد؛  بنابراین توجه به این مساله رمز موفقیت و ماندگاریِ آن بازیگر است.