بازیگر نقش مرضیه در سریال آوای باران/ عکس

سپیده خداوردی نقش مرضیه در سریال آوای باران را بر عهده داشت.

سپیده خداوردی (زادهٔ ۶ اردیبهشت ۱۳۶۰ در تهران) بازیگر، نوازنده و شاعر ایرانی است.او بازیگری را به طور حرفه‌ای با مجموعه بچه‌های خیابان ساخته همایون اسعدیان در سال ۱۳۸۲ آغاز کرد و ایستگاه بهشت، قهوه اسپرسو، یک گوشه پاک و پرنور و گیلعاد از جمله اولین آثاری هستند که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت. خداوردی همچنین سال‌ها سابقه فعالیت حرفه‌ای در زمینه موسیقی دارد.

او نوازنده گروه‌های موسیقی مختلف مانند ارکستر ملل و ارکستر ملی بوده و در گروه شهناز به همراه محمدرضا شجریان نیز فعالیت کرده‌است.

کتاب مجموعه اشعار سپیده خداوردی به نام قاصدک سپید توسط انتشارات «نگاه» منتشر و در ۱۸ مهر ۱۳۹۷ در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت رونمایی شد. قاصدک سپید شامل ۸۹ شعر در قالب وزن آزاد، حاصل تجربیات و احساسات زندگی سپیده خداوردی از نوجوانی تا امروز است که در اختیار علاقه‌مندان شعر قرار گرفت. سپیده خداوردی در مجموعه اشعارش همذات‌پنداری با یک قاصدک سپید داشته‌است.

آوای باران  نام یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است که برای پخش در شبکهٔ ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شده‌ بود.

احسان خواجه امیری  نیز خواننده تیتراژ پایانی این مجموعه تلویزیونی بود.

این سریال زندگی مردی به نام طاها ریاحی که تاجر دارو است را روایت می‌کند که با بروز اتفاقاتی دگرگون شده و سرنوشت عجیبی برای او و دخترش رقم می‌خورد. او پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد و به دنبال دختر گمشده خود می‌گردد و متوجه می‌شود که نادر و زیور، خواهرزاده و همسر خواهرزاده‌اش، نتوانسته‌اند از دخترش نگهداری کنند و دخترش از خانه به دلیل آزار و اذیت آن‌ها فرار کرده و میان گروه های تکدی‌گری سر درآورده است. زیور و نادر سعی دارند دختر خودشان که بیتا نام دارد جای باران ،دختر طاها، جا بزنند اما اوضاع آنجور که باید پیش نمی‌رود و باران به دنبال پدر خود می‌گردد و این در حالی است که شکیب سردسته تکدی‌گرها قصد اخاذی و به دست آوردن پول از طریق این خانواده را دارد در این میان کیانوش پسر جوانی که از زمان کودکی با باران در سر چهار راه آشنا شده بود و او را به شکیب معرفی کرده بود عاشق باران شده است و ....

نقش اصلی این سریال حول بازی آزاده زارعی می‌چرخد. آزاده زارعی پیش از این در فیلم «آمین خواهیم گفت» به‌کارگردانی سامان سالور بازی کرده‌است.

نقش‌های اصلی دیگر این سریال را  ثریا قاسمی  (مادربزرگ)، حمیدرضا پگاه (طاها پدر باران)، سام درخشانی (نادر و خواهرزاده طاها)، الهام چرخنده (زیور)، مهران احمدی (شکیب)، نیلوفر پارسا (بیتا)،  سپیده خداوردی  (مرضیه خواهر مرتضی)، امیر دژاکام (مرتضی)، سیاوش خیرابی (فرید)، مبینا سادات آتشی (کودکی باران) و مهران رنجبر (کیانوش) و علی یعقوبی (وکیل امیر حسین خرسند) بازی می‌کنند.

آوای باران