«بهبود پایتخت»: به دنبال نقش‌های متفاوتم

« مهران احمدی » گفت: واقعیت این است که سریال « پایتخت » را خیلی دوست دارم و کسانی در این سریال حضور دارند که به نظرم در نوع خود بهترین هستند. به همین خاطر خیلی خوشحال شدم که نقش «بهبود» را به من پیشنهاد دادند و من این نقش را بازی کردم.

وی ادامه داد: به نظرم بهبود در روند قصه پایتخت، تاثیرگذار بود، حتی زمانی که همه فکر می‌کردند بهبود مرده است و اسیر داعش می‌شوند، بهتاش از عکس بهبود جدا نمی‌شود و این نشان دهنده اهمیت خانواده و پدر است.

او تاکید کرد: اصولا دوست دارم نقش‌هایی را بازی کنم که تاثیرگذار باشد و «بهبود» به نظرم این تاثیرگذاری را در روند داستان داشت. به همین دلیل وقتی در پایتخت ۶ هم پیشنهاد بازگشت «بهبود» را دریافت کرده و فیلمنامه را خواندم، متوجه شدم این شخصیت هنوز تاثیرگذار است و به همین خاطر به سریال پایتخت برگشتم.

احمدی ادامه داد: همواره سعی دارم هر نقشی که بازی می‌کنم، کاملا متفاوت باشد وگرنه اگر قرار باشد مهران احمدی مدام خودش را جلوی دوربین تکرار کند، یا فقط به جای دیگران حرف بزند، اسمش بازیگر نیست. خیلی ساده است که آدم در هر نقشی مثل خودش بخندد، گریه کند، حرف بزند، عاشق شود و…، اما من بازیگر حق ندارم مثلا در نقش «شکیب» به جای خودم باشم، یا یک نقش کلیشه‌ای و تکراری ارائه کنم که مردم بار‌ها و بار‌ها و بار‌ها در سینما و تلویزیون آن‌ها را از من دیده اند.

بازیگر نقش «شکیب» از ویژگی‌هایی که او را به بازی در « آوای باران » ترغیب کرده نیز سخن گفت: یکی از این دلایل، وجود خود آقای سهیلی زاده کارگردان این سریال است که به نظرم یکی از بهترین کارگردانان ما هستند. علاوه بر آن، کاراکتر‌های جذاب، فیلمنامه محکم و. نیز باعث شدند من به این سریال جذب بشوم و شخصیت «شکیب» را بسازم.

وی در پایان گفت: واقعیت این است که من در سینما به هیچ وجه نقش یکسان بازی نکردم و هر بار که مقابل دوربین سینما ایستادم، سعی کردم نقشی متفاوت بازی کنم. اما متاسفانه نادیده گرفته شدم. در نقطه مقابل، اگر در تلویزیون بازی کنم، بسیاری از مردم من را می‌شناسند و می‌توانم در ذهن عموم آنان باقی بمانم.