شاکردوست: برای باورپذیر شدن یک نقش باید با آن زندگی کرد

نشست رسانه‌ای « تی تی » امشب در سینمای رسانه واقع در برج میلاد برگزار شد.

آیدا پناهنده کارگردان فیلم «تی تی» درباره شخصیت امیر ارسلان گفت که این شخصیت هم شر است، هم خصایص مثبت هم دارد و شاید آدمترین فرد قصه من است.

وی افزود: رگ و ریشه ایمانی نه تنها در «تی تی» که در فیلم‌های قبلی من هم وجود دارد، چون این نشانه‌های مذهبی ایمانی در خودم وجود دارد.

پناهنده گفت: تی تی جادوگر نبود، بلکه به دلیل کولی بودنش به یک رمز و رموزی دست پیدا کرده بود و شاید شبه قدیس بود. 

کارگردان «تی تی» گفت: من فیلم نمی‌سازم که خودم را به رخ بکشم. من از خانم بنی‌اعتماد یاد گرفتم که آن سوی فیلم را ببینم. 

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم تا آخر حضور در سینما شرافتم را حفظ کنم. از مردم شمال کشور هم متشکرم که این فرزند آذری را پذیرا بودند و با او همکاری کردند. من تاکنون سه فیلم در این خطه ساخته‌ام و فکر کنم دیگر فیلمی در این منطقه نخواهم ساخت. 

ارسلان امیری نویسنده فیلمنامه و همسر کارگردان به مزاح گفت: چاره‌ای جز ادامه این همکاری ندارم.

وی افزود: من ۱۴-۱۵ سال است که با خانم پناهنده همکاری می‌کنم و فیلمسازی را از ایشان یاد گرفته‌ام، امیدوارم از من راضی باشند. 

* پارسا پیروزفر استاد لهجه گیلکی الناز شاکردوست 

الناز شاکردوست بازیگر نقش «تی تی» گفت: تکنیک تا حدی در بازیگری اثرگذار است اما برای باورپذیر شدن یک نقش باید با آن زندگی کرد.

وی درباره نقش‌آفرینی هایی ویژه خود که با کارگردان‌های زن شکل گرفته است، گفت: من به این مسائل جنسیتی نگاه نمی‌کنم اما زمانی که زن‌ها کنار هم قرار می‌گیرند و از هم حمایت می‌کنند، کار ویژه‌ای شکل می‌گیرد. 

شاکردوست گفت: از آقای پیروزفر متشکرم که استاد لهجه من در فیلم «تی تی» بودند. 

وی گفت: فکر می‌کنم اشکالی ندارد که  در نقش‌های کمدی البته غیرلودگی ایفای نقش کنم تا برخی تماشاچیان را به سالن سینما بکشم. 

این بازیگر اظهار داشت: ما تی تی را در شرایط عادی نساختیم و با دشواری‌های بسیاری مواجه بودیم، امیدوارم از این فیلم حمایت شود. 

هوتن شکیبا درباره اینکه آیا قصد بازی در نقش‌های کمدی را دارد یا خیر، گفت: من کمدی را خیلی دوست دارم اما ترجیحم نقش‌هایی است که چالش داشته باشد.

وی درباه اینکه آیا شانس دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دارد، پاسخ داد: قطعا این جایزه برایم ارزشمند است، خوشحالم که جشنواره امسال برگزار می‌شود و امیدوارم هر فضایی که در جشنواره خواهد بود، این فضا باشد که بتوان در آن کار کرد.

هیلدا کردبچه بازیگر خردسال فیلم هم گفت که امیدوار است دوباره با خانم پناهنده همکاری کند. او یک. نقاشی هم کشیده بود که به هوتن شکیبا تقدیم کرد.

سودابه جعفرزاده دیگر بازیگر فیلم با اشاره به حضور در فیلم‌های قبلی آیدا پناهنده گفت: تجربه آموزنده‌ای از همکاری با ایشان دارم.

فرشاد محمدی فیلمبردار «تی تی» درباره سکانس به آب زدن شاکردوست و دعاکردنش برای ابراهیم (پارسا پیروزفر) گفت که خانم شاکردوست بدون واهمه به آب زد و پس از اتمام فیلمبرداری از سرما می‌لرزید. 

عباس عباسی هم از کارگردان فیلم تشکر کرد که اجازه داد فیلمش به رغم داوری نشدن در بخش داوری، در جشنواره حضور یابد.