جای خالی 6 ستاره سینما در میان نامزدهای جشنواره امسال!

 بعد از اعلام نامزدهای جشنواره فیلم فجر باز هم همان اتفاق عجیب و باور نکردنی و در عین حال همیشگی تکرار شد: «بازی‌های تحسین شده توسط منتقدان و مخاطبین، نادیده گرفته شدند!» البته با شرایط دشواری که جشنواره امسال برای فیلم‌های مهمی مثل «قاتل و وحشی»، «روز ششم»، «صحنه زنی» و... ایجاد کرد، این اتفاق چندان هم دور از انتظار نبود.

بهرام رادان / «ابلق»

بسیاری از منتقدان بعد از تماشای بازی رادان در این فیلم، به کرات از جمله «غافلگیر شدیم!» استفاده کردند. آنچه نقش جلال را متفاوت کرده، شناخت درست بازیگر از چالش‌های اخلاقی شخصیت و اکت‌ها و نگاه‌های پنهانی او در بزنگاه‌های فیلم است. حتی اگر داوران نسبت به تمام سکانس‌های او در این فیلم بی اعتنا بوده باشند اما سکانس تنهایی جلال با راحله، از لحظات ماندگار بازیگری بهرام رادان در کارنامه‌اش است.

هدیه تهرانی / «بی همه چیز»

یکی از پرقدرترین اجراهای هدیه تهرانی در کارنامه‌اش که بر پایه‌ یک بازی اصولی و زیر پوستی شکل می‌گیرد و احساسات سرکوب شده‌ بانو «لی لی» را به کابوسی وحشتناک برای شخصیت‌های فیلم تبدیل می‌کند. به جریٔت می‌توان بازی تهرانی در این فیلم را از ماندگارترین بازی‌های زنان سینمای ایران در دهه اخیر دانست. نادیده گرفتن بازی او در «بی همه چیز» از اتفاق‌های باورنکردنی جشنواره امسال است!

هوتن شکیبا در «ابلق» و «تی تی»

مخاطب پس از تماشای دو نقش بسیار سخت و پیچیده شکیبا در « ابلق » و «تی تی» به راحتی او را مستحق نامزد شدن در بخش مکمل مرد می‌دانست اما جالب اینجاست که داوران به هیچ کدام از این نقش‌ها حتی توجه هم نکردند و به سادگی از کنار این بازیگر گذشتند. شکیبا با دو نقش کاملا متفاوت از هم در این دوره حضور داشت.

سحر دولتشاهی در «خط فرضی»

یک نقش کاملا چالش برانگیز با بازی بسیار روان و تاثیرگذار سحر دولتشاهی که دچار موقعیت‌های احساسی متفاوتی می‌شود. عبور از بازی‌های دولتشاهی در فیلم‌هایش کار ساده‌ای نیست. او از جمله بازیگران زنی است که توانایی بازی در نقش‌های پرفراز و نشیب و سخت را دارد و خلاقیت بسیار بالایی برای جذاب کردن نقش به خرج می‌دهد.

هادی حجازی فر در «بی همه چیز»

همان‌قدر که نادیده گرفتن بازی هادی حجازی فر در جشنواره سال گذشته برای فیلم «آتابای» باورنکردنی بود، بی توجهی داوران به بازی او در «بی همه چیز» هم با تعجب بسیاری از منتقدان همراه شده است. حجازی فر تقریبا در اغلب سکانس‌های دشوار «بی همه چیز» حضور دارد. سکانس‌های مواجه با پرستویی اوج بازی او در این فیلم است.

پارسا پیروزفر در «تی تی»

کمتر کسی می‌تواند از بازی‌های پیروزفر ایراد بگیرد و متوجه میزان قدرت و هنرش در بازیگری نشود. در واقع بخش مهمی از وزن و اعتبار بازیگری یک کار، متعلق به اوست. حتی اگر شما از فیلم خوشتان نیاید، بازی پیروزفر را نمی‌توانید نادیده بگیرید. او در «تی تی» نقش یک استاد دانشگاه و فیزیک دان را بازی کرده که با حضور یک زن، زندگی‌اش دستخوش تغییر بزرگی می‌شود.