فاطمه معتمدآریا در مراسم امضای پوستر /عکس

آیین دیدار مستند « سبالو » به کارگردانی محسن نساوند و تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا عصر یکشنبه 10 اسفندماه در موزه سینما برگزار شد تا اکران این فیلم در سینماهای «هنروتجربه » آغاز شود.

فاطمه معتمد آریا

فاطمه معتمدآریا پس از مراسم امضای پوستر در فضای باز موزه سینما در جمع مهمانان اظهار کرد: در ابتدا باید از شما تشکر کنم که برای تماشای دو مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به کارگردانی علیرضا غفاری که در یک بسته روی پرده سینما رفته‌اند، امشب اینجا هستید.

وی افزود: با علیرضا غفاری کارگردان «اینجا کن است، اینجا کن نیست» آشنا هستم و می‌دانم که تا چه اندازه به مسایل سینما حساس است. ایشان سال ها در مطبوعات فعالیت داشته و حالا هم با فیلم زیبای خود به سینما آمده است.

تهیه کننده «سبالو» درباره این مستند خاطرنشان کرد: از اینکه این مستند را محسن نساوند ساخته است، بسیار خوشحالم چراکه ایشان خود بومی بوشهر و به اقلیم خودش به ویژه موسیقی منطقه آگاه و آشنا است.

معتمدآریا در پایان خاطرنشان کرد: این مستند درباره موسیقی ارزشمند، تاریخی و بسیار غنی جنوب است. بسیار خرسندم که این فیلم ساخته شد و از این بابت که شما با رعایت همه پروتکل های بهداشتی اینجا حضور دارید و به تماشای فیلم می‌نشینید، بسیار خوشحال هستم.

«سبالو» روایتی از زندگی محمود بردک‌نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای و آخرین بازمانده از نسل طلایی، نادر و منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است که در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.

مستندهای «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به کارگردانی علیرضا غفاری از دهم اسفند در هنروتجربه در یک بسته روی پرده رفته‌اند.