بیوگرافی چاغاتای اولوسوی بازیگر مشهور ترکیه ای

چاعاتای اولوسوی بازیگر و مدل ترک متولد ۲۳ سپتامبر ۱۹۹۰ ‌(۳۰ سال) در ترکیه است. اولوسوی حرفه بازیگری را با بازی در مجموعه تلویزیونی فریحا (۲۰۱۲–۲۰۱۱) شروع کرد. سپس در نقش اصلی مجموعه تلویزیونی جزر و مد (۲۰۱۵–۲۰۱۳) که اقتباسی از سریال آمریکایی او. سی است به ایفای نقش پرداخت. معروف‌ترین بازی او در نقش یامان کوپر در سریال جزر و مد است. او در سال ۲۰۱۵ به عنوان بهترین بازیگر مرد سال ترکیه برای سریال جزر و مد انتخاب شد. همچنین او در سال ۲۰۱۰ به عنوان بهترین مدل ترکیه انتخاب شد.

چاغاتای اولوسوی

اولوسوی درمنطقه باقرکوی، استانبول، ترکیه متولد شد. خانواده مادری او از ریشه بوسنیایی و خانواده پدری اش ریشه ترک دارد که از بلغارستان مهاجرت کرده‌اند (اقلیت قومی ترک در بلغارستان که به ترکیه مهاجرت کرد). او یک برادر کوچکتر به نام آتالای دارد. پس از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان، اولوسوی ابتدا در رشته طراحی منظر در دانشگاه استانبول به تحصیلات خود را ادامه داد؛ و در دوران دانشجویی از سن ۱۹ سالگی به عنوان یک مدل شورع به کار کرد. در سال ۲۰۱۰، برنده مسابقه مدلینگ در ترکیه شد و به عنوان بهترین مدل ترکیه در این سال لقب گرفت و در همین شب به عنوان بهترین مدل سال نیز انتخاب شد. در همان زمان نیز در کلاس‌های بازیگری که توسط آیلا آلگان برگزار می‌شد، شرکت نمود. او اولین پیشنهاد بازیگری اش را برای بازی در نقش اصلی مجموعه تلویزیونی فریحا دریافت کرد. در همان سال، اولین فیلم سینمایی اش به نام عقاب‌های آناتولی در نقش مکمل به ایفای نقش پرداخت. اولوسوی در سریال فریحا در نقش امیر صراف اوغلو به عنوان بازیگر نقش اصلی مرد ظاهر شد. در حالی که دو فصل اول موفق بودند، پس از فصل دوم به علت جدایی بازیگر نقش اصلی زن سریال هازل کایا بیننده‌های این سریال به شدت کاهش یافتند. فصل سوم تحت عنوانی دیگر به نام راه امیر (Emir'in Yolu) بر روی آنتن رفت که به موفقیت کمتری دست پیدا کرد و پس از ۱۳ قسمت، ادامه ساخت این سریال در سال ۲۰۱۲ لغو شد.

چاغاتای اولوسوی

او در سال ۲۰۱۱ با پروژه ″ اسمت را فریحا گذاشتم ″ با نقش امیر صراف اوغلو در شبکه شوتیوی ظاهر شد که دو فصل به طول انجامید. این سریال در پایان فصل اول به علت جدایی بازیگر نقش اصلی زن سریال هازال کایا با اُفت بیننده مواجه شد و در فصل دوم، با تغییر اسم سریال و تغییر مسیر داستان به کارش ادامه داد و چاتای اولوسوی با گیزم کاراجا همبازی شد که پس از مدت کوتاهی به دلیل اُفت شدید بیننده به انتها رسید. وی همچنین در همان سال، در فیلم سینمایی ″عقاب‌های آناتولی″ نیز در کاراکتر احمد اونور ایفای نقش کرد و مورد توجه قرار گرفت.