ماجرای قتل بابک خرمدین کارگردان سینما+جزئیات

قتل بابک خرمدین توسط پدر و مادرش خبری شوکه کننده در فضای مجازی بود. ماجرای کامل قتل بابک خرمدین کارگردان سینما را می خوانید.

صبح روز یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 جنازه ای مثله شده در میان زباله های فاز 3 در شهرک اکباتان کشف شد. پس از کشف ، جنازه به پزشکی قانونی منتقل و مراحل احراز هویت و انگشت نگاری به سرعت صورت گرفت. پس از تکمیل فرایند احراز هویت ، مشخص شد که این جنازه متعلق به بابک خرمدین ، کارگردان جوان سینمای ایران می باشد.

علت و نحوه قتل بابک خرمدین

 مأموران در مرحله بعدی به سراغ پدر و مادر مقتول می‌روند که با بازجویی‌های اولیه، پدر او به جنایت قتل پسرش اعتراف می‌کند.
 قاتل در اعترافات خود گفت که پسرش را با قرص‌های خواب آوری که در غذا ریخته بود در ابتدا مسموم و بیهوش می‌کند و بعد پس از چند ضربه چاقو جسد را به حمام منتقل و مثله می‌کند.

دستگیری پدر و مادر مقتول

 قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران هم اعلام کرد: جسد این شخص در اکباتان پیدا شده و در تحقیقات به عمل آمده پدر و مادر این کارگردان دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند.
 طبق اقرار، پدر این کارگردان با او اختلاف داشته و ابتدا او را بیهوش و بعد جسد را با چاقو تکه تکه کرده است.

پدر بابک خرمدین در اعترافات خود گفته «پسرم مجرد بود. به خاطر اختلافاتی که داشتیم صبح یک‌شنبه او را با خوراندن مواد بیهوشی، بیهوش کردم و سپس با ضربات چاقو به قتل رساندم و برای خارج کردن جسدش از خانه، آن را تکه تکه کردم و در نزدیک‌ترین سطل آشغال خیابان انداختم.»
طبق گفته محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، در حال حاضر علاوه بر پدر، مادر بابک خرم‌دین نیز در بازداشت هستند و تحقیقات درباره جزییات و انگیزه قتل ادامه دارد.

پدر و مادر بابک خرمدین

پدر و مادر بابک خرمدین

بیوگرافی بابک خرمدین 

بابک خرمدین سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل ۱۳۸۸ است، این کارگردان سال ۱۳۷۹ در دوره فیلم سازی یک ساله انجمن سینمای جوانان دفتر تهران شرکت کرد.

اولین فیلم سینمایی بابک خرمدین

بابک خرم‌دین فیلم  «سوگنامه ای برای یاشار» را آن طور که خودش می گفت تا حد زیادی با الهام گرفتن از زندگی خود ساخته است. او در سال ۸۹ به عنوان دانشجو راهی لندن می‌شود و در آن‌جا با مساله مهاجرت و غربت درگیری پیدا می‌کند. یاشار شخصیت اصلی فیلم او هم چنین سرگذشتی دارد. او جوانی است که با ویزای دانشجویی وارد لندن شده است. همزمان با اتمام کالج، دچار مشکل مالی و دلتنگی برای خانواده‌اش و ایران می شود. اکنون او بین ماندن و برگشتن مردد است و به استیصال رسیده است. این نقش را یاشار علی‌شناس بازی کرده است که از دوستان  کارگردان بوده و سابقه بازیگری نداشته‌است. بابک خرم‌دین برای گرفتن بازی بهتر از او، فیلم‌نامه را در اختیارش نگذاشته و صحنه به صحنه موقعیت را برای او توضیح می‌داده است.

بیوگرافی بابک خرمدین

برخی از آثار  بابک خرمدین

از  آثار بابک خرمدین می توان از “بور بیجاده رنگ” ۱۳۸۶( ۲۲ دقیقه)، “سه شنبه: مامان” ۱۳۸۸( ۹ دقیقه)،فیلم نیمه بلند داستانی “روزن (کورسو) ” ۱۳۸۹ (۴۲ دقیقه) ، فیلم بلند داستانی “سوگنامه ای برای یاشار” ۱۳۹۲ ساخته شده در لندن (۷۲ دقیقه)، ساخت سه فیلم کوتاه داستانی به نام‌های “برش” ۱۳۸۳ به مدت (۱۲ دقیقه) نام برد.

این هنرمند جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی برای ” بور بیجاده رنگ” در جشنواره بین‌المللی فیلم آسا (فیلم‌های انسان دوستانه) ۱۳۸۸ دریافت کرده بود و آثارش کاندید  (فیلمنامه، تصویر برداری، تدوین و صدا)،برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در پنجمین جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی ۱۳۸۸،برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا برای فیلم “بور بیجاده رنگ” در ششمین جشنواره دانشجویی فیلم نهال (دانشگاه هنر )۱۳۸۸ و کاندید بهترین (تصویر برداری و تدوین) شده بودند.