پیام پرویز پرستویی در پی درگذشت «منوچهر افسری»

خبر درگذشت منوچهر افسری بازیگر قدیمی، بازتاب های مختلفی را در فضای مجازی از سوی همکارانش به دنبال داشته است و از او به عنوان بازیگری که در سال های اخیر فراموش شده بود، یاد کردند.

انجمن بازیگران سینمای ایران در پیامی کوتاه نوشت:"بازگشت همه به سوی اوست

متاسفانه   بازیگر قدیمی و باسابقه منوچهر افسری  هم  از میان ما رفت .

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران ، در گذشت این هنرمند عزیز را به خانواده محترم ایشان  و  همکاران گرامی تسلیت عرض می نماید."

پیام پرویز پرستویی در پی درگذشت «منوچهر افسری»

پرویز پرستویی بازیگر سینما با انتشار صحنه ای از فیلم «نقطه ضعف» به کارگردانی محمدرضا اعلامی نوشت:
" منوچهر افسری عزیز 
یاد دبیرستان فرخی در مولوی
دبیرستان دکتر عمید  در سه راه فرح آباد 
مدرسه شهاب در چهارراه روغن نباتی قو، کاخ های جوانان شوش و فرح آباد 
اولین سالهای ورود به تئاتر سال 1348 بخیر 
روحت شاد و یادت گرامی 
لعنت به کرونا ...
خیلی وقت بود دنبالت می گشتم تا اینکه خودت چهارشنبه گذشته زنگ زدی و کلی ارادتم رو بهت اعلام کردم ،قول و قرارهایی گذاشتیم.
ولی 4 روز بعد .. عجب آشفته بازاری است."
 مراسم خاکسپاری منوچهر افسری که 23 مرداد ماه از دنیا رفت، روز دوشنبه، ۲۵ مردادماه در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.
افسری متولد سال ۱۳۳۱ بود که از دهه ۵۰ فعالیت خود در سینما را آغاز کرده و در بیش از ۳۰ فیلم سینمایی و چهار مجموعه تلویزیونی بازی کرده بود.
آخرین حضور او در سینما در سال ۸۵ به فیلم «عاشق» برمی‌گردد و بعد از آن دیگر در اثری حضور نداشته است که دخترش در این باره می‌گوید، این موضوع و فراموشی بازیگران قدیمی همیشه باعث ناراحتی پدرش بوده است.
از جمله فیلم‌های سینمایی این بازیگر به «سگ کشی»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «رابطه پنهانی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «گنج»، «محموله»، «تیغ وابریشم»، «جدال»، «طغیان»، «پرواز به سوی مینو»، «زخم»، «تفنگدار» و «مأموریت آقای شادی» می‌توان اشاره کرد. همچنین «محاکمه»، «دزدان مادربزرگ»، « لبخند زندگی» و «خاله سارا» سریال‌های تلویزیونی هستند که افسری در دهه ۷۰ در آن‌ها بازی کرده بود.