اظهارات مونا فرجاد در نشست خبری فیلم «پسران دریا»

مونا فرجاد با اشاره به اهمیت گردش سرمایه در سینما گفت: در مواقعی که کمبود ورود سرمایه و سرمایه‌گذار به بخشی از وجوه هنری احساس می‌شود، شاید ورود نهادهای دولتی بتواند مؤثر و راهگشا باشد.

مونا فرجاد، در نشست خبری فیلم «پسران دریا» که روز گذشته (شنبه_۱۷ مهرماه) در پردیس سینمایی ساحل برگزار شد، اظهار کرد: این فیلم در دو اپیزود متفاوت یکی در شمال و یکی در جنوب کشور ساخته‌شده و داستان آن به روایت زندگی پسری از خطه شمال و دریای مازندران در اپیزود اول به کارگردانی قاسمی جامی و در قسمت دوم به روایت زندگی پسری دیگر در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان به کارگردانی افشین هاشمی برمی‌گردد.

اظهارات مونا فرجاد در نشست خبری فیلم «پسران دریا»

او با اشاره به سختی‌های ساخت فیلم در شرایط کرونایی گفت: بازیگران، تنها عناصر تهیۀ یک فیلم هستند که باید در مقابل دوربین بدون ماسک حاضر شوند و علاوه بر آن در مراحل پشت‌صحنه نیز روابط نزدیکی با برخی عوامل نظیر گریمور دارند به همین دلیل همواره خطر ابتلای بازیگران به کرونا نسبت به سایر عوامل فیلم بیشتر است، اما فیلم «پسران دریا» فیلمی متفاوت بود زیرا در این فیلم از گریم استفاده نشد؛ همچنین به دلیل رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی هیچ‌کدام از عوامل و بازیگران این فیلم به کرونا مبتلا نشدند.

این بازیگر سینما، با اشاره به استقبال کم مخاطبان از اکران فیلم‌ها در ایام کرونا، توضیح داد: به دلیل شرایط بحرانی و آسیب‌پذیری زیاد در برابر کرونا، تعداد فیلم‌های ساخته‌شده در این دوران بسیار ناچیز است از طرفی سینمای کودک نیز به دلیل فقدان حمایت کافی در ساخت و اکران آسیب‌پذیرتر است.

فرجاد خاطر نشان کرد: سرمایه و گردش آن در سینما یکی از عوامل بسیار مهم است و در مواقعی که کمبود ورود سرمایه و سرمایه‌گذار به بخشی از وجوه هنری احساس می‌شود، شاید ورود نهادهای دولتی بتواند مؤثر و راهگشا باشد.

او افزود: مراحل تولید اپیزود دوم فیلم «پسران دریا» در کیش و چند شهر جنوبی بود. کیش یک سرزمین توریستی است، اما شرایط و داستان فیلم بیانگر نظر خاص کارگردان بر نمایش قسمت بومی‌نشین جزیره فارغ از مجتمع‌های تجاری، هتل‌ها و جاذبه‌های توریستی و گردشگری آن است.

بازیگر فیلم «پسران دریا» یکی از جاذبه‌های این فیلم را داشتن لهجه محلی دانست و گفت: باوجود امکان استفاده از زیرنویس در برخی از قسمت‌های فیلم که بازیگران دارای لهجۀ غلیظ‌تری هستند، کارگردان برای جلب‌توجه بیشتر مخاطب به رویدادها و درک عمیق‌تر احساسات موجود در آن ترجیح داد از آن استفاده نکند.

فرجاد خاطر نشان کرد: ایفای نقش در کنار کودکانی که تجربه بازیگری را ندارند  بسیار سخت‌تر از بازی با بزرگ‌سالان بدون تجربه است. بازیگر نقش کودک فیلم «پسران دریا» شیطنت و کنجکاوی خاصی داشت که گاهی عوامل فیلم را به دردسر می‌انداخت اما به شیرینی آن نیز می‌افزود.