عبور از تحریم ها با تاسیس دفاتر فیلمسازی در ترکیه توسط هنرمندانی چون مهران مدیری

مدتی است خبرهایی از تاسیس دفاتر فیلمسازی در ترکیه توسط تهیه کنندگان و فیلمسازان مطرح ایرانی به گوش می رسد؛ شماری از فیلمسازان ایرانی در حال تاسیس دفاتر خود در ترکیه هستند و گروهی نیز در این زمینه تصمیم گیری کرده اند.
این اتفاق به منظور عبور از تحریم ها برای سهولت تولید آثار سینمایی شکل گرفته و این امکان را نیز برای فیلمساز فراهم می کند که بتواند با کمپانی های مطرح جهانی وارد مذاکره شوند و در عین این که برای آثار خود بازار جهانی پیدا کند؛ امکان این را داشته باشند تا با این کمپانی ها در تولید نیز وارد همکاری شوند.
افراد در ازای سرمایه گذاری بابت تاسیس شرکت و به استخدام در آوردن چند کارمند تُرک یا سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار دلاری می توانند به همراه خانواده گذرنامه ترک دریافت کنند؛ به عبارتی کاملا یک شهروند ترک محسوب می شوند حتی می توانند نام دلخواه خود را به غیر نام اصلی خود در گذرنامه قید کنند.این گونه درآمد مطلوبی در انتظار ایرانی هاست اما مالیات، عواید و افتخاراتش به ترکیه خواهد رسید و بازار جهانی، ترکیه را به عنوان تولید کننده خواهند شناخت.
در طول این سال ها مدیریت سینمایی ایران نتوانست این پتانسیل بالا را در فضای بین المللی مدیریت کند و زیر ساخت های فعالیت بین المللی را فراهم سازد؛ اکنون در این شرایط تمام نتایج مثبت و افتخارات این فعالیت ها به نام ترکیه ثبت خواهد شد.
مهران مدیری، مهراب قاسم خانی و سیامک انصاری  از جمله هنرمندان ایران هستند که دفاتر خود را در این کشور تاسیس کرده اند و پیش بینی می شود در آینده نزدیک شمار قابل توجهی از افراد مطرح سینمای ایران در این زمینه اقدام نمایند.

عبور از تحریم ها با تاسیس دفاتر فیلمسازی در ترکیه توسط هنرمندانی چون مهران مدیری