حدیث میرامینی: دوباره بچه‌دار شدن بد نیست

حدیث میرامینی بازیگر سینما و تلویزیون که پنجشنبه ۱۱ آذر مهمان پدرام کریمی در برنامه « سریالیست » بود، درباره حضور در سریال‌های کمدی گفت: هر کدام از سریال‌هایی که تا به حال بازی کرده‌ام با دیگری فرق می‌کند. مثلاً در سریال «زعفرانی» موقعیت کمدی وجود داشت و از این حیث با سریال «زن بابا» متفاوت بود. برای بازیگر یک چالش است که در موقعیت‌های مختلف قرار بگیرد و خودش را محک بزند؛ چه درام باشد چه کمدی.

حدیث میرامینی فزود: من قدری اهل ریسک هستم و بازیگری برایم لذت بخش است، هم تئاتر کار کرده‌ام، هم سینمایی و هم سریال. هیچوقت هم این موضع را نداشته‌ام که حتماً باید در این ژانر باشم، بلکه بازیگری برایم مهم است و حالم را خوب می‌کند.

حدیث میرامینی: دوباره بچه‌دار شدن بد نیست

بار تلخ سریال روی دوش من بود

میرامینی درباره پیوستن به سریال «زعفرانی» توضیح داد: زمانی که پیشنهاد این نقش را گرفتم قدری نگران بودم. عروس این خانواده کسی بود که بیشتر در بحران، خودش رو به تلخی می‌رفت، در حالی که بقیه موقعیت‌های بامزه و بانمکی داشتند. اینکه بین همه بازیگران این بار را من بر دوش داشته باشم قدری چالش برانگیز بود. آقای محمدی از روز اول آنقدر متین و صبور بودند و به من آرامش خاطر دادند که جلو رفتیم.

این بازیگر ادامه داد: موضوع این سریال جهان شمول بود و ممکن است برای هرکسی پیش بیاید، همه سعی «زعفرانی» این بود که بگوید با تمام اتفاقات می‌شود منعطف برخورد کرد و پذیرشمان را بالا برد. کنار همدیگر همه به نتیجه می‌رسند و خانواده و اجتماع جان می‌گیرند.

دوباره بچه دار شدن بد نیست

میرامینی تاکید کرد: این سریال فرهنگ سازی کرد که چرا باید پدر و مادر خودشان را به خاطر بچه‌ها سانسور کنند؟ این موقعیت که مادر و پدرهایی که صاحب بچه بزرگ هستند، دوباره بچه دار شوند، خیلی مرسوم و معمولی است و در کشورمان دایی هم سن با خواهرزاده و عموی هم‌سن با برادرزاده و از این دست زیاد داریم. این موضوع در فرهنگ ما بوده و رفته رفته شکل بدی به خودش گرفته است. اگر برای پدر و مادر چنین اتفاقی بیفتد بد نیست.

وی عنوان کرد: فرهنگ قدیمی ما، احترام به پدر و مادرها، دور هم جمع شدن و سر سفره غذا خوردن خیلی قشنگ و ارزشمند است اما به شرطی که صادقانه و حقیقی باشد، یعنی به این شکل نباشد چون رسم و قانون است من باید احترام بگذارم. چیزی که قلبی باشد و احترامی که از عشق نشات بگیرد خیلی زیباتر است تا اینکه از سر رسم و رسوم و وظیفه باشد.

این بازیگر با بیان اینکه کار بازیگر در فیلم سینمایی یا مینی سریال سخت‌تر است، تاکید کرد: تو در سریال فرصت داری آهسته و پیوسته لایه‌های شخصیت را به مخاطب نشان بدهی و او با تو ارتباط برقرار کند. اما در این سریال با توجه به فرصت کمی که داشتیم، تعدد بازیگران و ژانری که داشتیم فرصت کمتری برای این موضوع داشتیم.

وقت بها دادن به سریال سازی است

میرامینی در پایان گفت: من فکر می‌کنم اتفاق خوبی در سریال سازی ما می‌افتد. با توجه به پلتفرم‌هایی که راه اندازی شده‌اند ما سریال‌های خوبی چون «قورباغه»، «شهرزاد» و «خاتون» را داریم که از نظر طراحی لباس، نور، طراحی صحنه، بازی و کارگردانی نشان دهنده قوت کار ما است. الان فرصت خوبی برای بها دادن به فیلم و سریال سازی است. صنعتی جدی که نشان دهنده نماد و سمبلی از یک جامعه است و بهتر است سریال‌هایمان به واقعیت نزدیک تر شوند.

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه‌ها ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک پخش می‌شود.