«پیر پسر» با «بابک حمیدیان» در مسیر جشنواره فیلم فجر

با نزدیک شدن به بهمن ماه و فرارسیدن جشنواره فیلم فجر گمانه زنی‌ها درباره حضور آثار سینمایی آغاز می‌شود، به طور معمول دوست داران سینما انتظار حضور کارگردانان و بازیگران مورد علاقه خود را دارند و باید منتظر بمانند تا هیات انتخاب در نهایت فهرست آثار حاضر در این جشنواره را منتشر نماید.

با اعلام رسمی سازمان سینمایی هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند و حال با تکمیل فهرست اولیه آثار ارسالی باید دید کدام یک از کارگردانان در اولین جشنواره پرشور بعد از دوران اوج کرونا شانس حضور پیدا خواهند کرد.

با تسریع روند واکسیناسیون، افزایش فروش آثار روی پرده سینما و همچنان استقبال چند برابری مخاطبان انتظار می‌رود جشنواره فیلم فجر در چهلمین دوره خود با اقبال عمومی روبرو شود، از سویی سینما دو سال نفس گیر را پشت گذاشته و از سویی مخاطبان دلتنگ تماشای آثار و رقابت آن‌ها در مهمترین رویداد سینمایی کشور هستند.

بابک حمیدیان بازیگر صاحب سبک سینمای کشور که این روزها سریال «روز بلوا» ساخته بهروز شعیبی را در حال پخش دارد، با فیلم سینمایی « پیر پسر » ساخت اکتای براهنی راهی چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهد شد.

«پیر پسر» با «بابک حمیدیان» در مسیر جشنواره فیلم فجر

حمیدیان این روزها بسیار پر کار بوده و علاوه سریال روز بلوا، بخش دوم از سریال خاتون را نیز در آستانه پخش دارد، حضور حمیدیان در این دو اثر کاملا متفاوت بوده است، در روز بلوا وی در نقش یک روحانی جوان ظاهر شده و در سریال خاتون نقش یک افسر بولشویک روس را ایفا می کند.

حمیدیان سابقه طولانی در جشنواره فیلم فجر دارد، وی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم چ و روز رستاخیز از سی و دومین جشنواره فیلم فجر از آن خود کرده است، وی همچنین برای فیلم «سرو زیر آب» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شده و امیدوار است امسال هم بتواند بار دیگر سیمرغ این جشنواره را از آن خود نماید.

«پیر پسر» دومین ساخته سینمایی براهنی پس از فیلم «پل خواب» و نخستین تجربه تهیه کنندگی مستقل بابک حمیدیان است. این فیلم قصه مردی است که همه چیز را تنها برای خودش می خواهد.

«پیر پسر» با «بابک حمیدیان» در مسیر جشنواره فیلم فجر

حامد بهداد که با سریال «می خواهم زنده بمانم» بار دیگر مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته، نقش اصلی «پیر پسر» را بازی می کند. این فیلم نخستین همکاری بهداد و براهنی محسوب می شود. علاوه بر حمیدیان و بهداد «لیلا حاتمی» نیز در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.

«پیر پسر»؛ فیلمی اجتماعی و واقع گراست. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: به قول اون خدابیامرز: مردی که قانون نداشته باشه همیشه پسره؛ اگه پیر هم بشه؛ پیرپسره.

از عوامل اصلی این فیلم میتوان به اسامی زیر اشاره داشت: مدیر فیلمبرداری: ادیب سبحانی، طراح گریم: بابک اسکندری، طراح صحنه: آناهیتا تیموریان، طراح لباس: آزاده قوام، صدابردار: وحید مقدسی، عکاس: جواد جلالی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: علی جناب، مدیر تولید: مهدی چراغی و وحید رحمتی، مدیر تدارکات: محمد عزیزی، تهیه‌کننده عامل: امیرحسین عبدالهی‌ مقدم، مجری طرح:حنیف سروری، سرمایه‌گذار: ارسلان براهنی، مدیر رسانه‌ای: مهسا همتی.