بیوگرافی سعید کریمی بازیگر سینما و تلویزیون

سعید کریمی بازیگر سینما و تلویزیون و ایفاگر نقش مسعود در سریال بچه مهندس 3 می باشد. سعید کریمی بازیگر سینما و تلویزیون 41 سال سن دارد.سعید کریمی بازیگر سینما و تلویزیون دارای یک فرزند می‌باشد.

بیوگرافی سعید کریمی بازیگر سینما و تلویزیون

بیوگرافی سعید کریمی بازیگر

سعید کریمی بازیگر سینما و تلویزیون متولد 3 شهریور 1359 در شهر ری، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری می باشد که با سینما بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد سپس دستیاری کارگردان شد و حالا مدیر برنامه ریزی هم می باشد

بیوگرافی سعید کریمی بازیگر سینما و تلویزیون

خانواده و شروع فعالیت

یک برادر و یک خواهر دارد. سعید کریمی حضور در زمینه ی بازیگری را از سن ۹ سالگی آغاز کرد و اولین بار در فیلم سینمایی دندان مار به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرد. او در این سالها در سمت های گوناگونی در سینما و تلویزیون حضور داشته و غیر از بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه ریز هم بوده است.

از بازیگری تا نویسندگی

او در ادامه با فیلم مرضیه و فرار مرگبار در سال 73 فعالیت خود را ادامه داد تا اینکه از سال 1381 در مقام دستیار دوم کارگردان در فیلم بانوی من حضور داشت. کریمی در سال 84 هم نویسندگی را با فیلم شهر آشوب تجربه کرد

نویسندگی

در نهایت کار حرفه ایش را بعنوان مدیر برنامه ریزی از سال 87 وقتی 28 ساله بود با فیلم کلانتری غیرانتفاعی شروع کرد سپس بعنوان دستیار در فیلم های پدر زنش حضور داشت

ازدواج سعید کریمی


سعید کریمی در سال 1390 با بنفشه صمدی، دختر مرحوم یدالله صمدی ( کارگردان، تهیه کننده و نویسنده) ازدواج کرد. حاصل زندگی مشترک سعید کریمی و همسرش بنفشه صمدی یک پسر به نام آروند می باشد. همسرش هم بازیگر و عروسک گردان است.

بیوگرافی سعید کریمی بازیگر سینما و تلویزیون

حضور سعید کریمی در بچه مهندس

کریمی بعد از آخرین تجربه بازی کنار همسرش در فیلم پدر آن دیگری در سال 1393 به کارگردانی یدالله صمدی در ماه رمضان 99 با سریال بچه مهندس 3 به تلویزیون بازگشت. او در این مجموعه نقش مسعود را ایفا می کند و همچنین کنار بازی، مدیر برنامه ریزی سریال را هم برعهده دارد.

روایت بازیگر بچه مهندس از لحظه جنجالی سریال بچه مهندس

یکی از موضوع هایی که این شب ها در سریال رمضانی شبکه دو سیما به شدت به چشم می خورد استفاده از بازیگرانی است که برای اولین یا دومین بار در قاب تصویر تلویزیون دیده می شوند.

«سعید کریمی» در سریال «بچه مهندس۳» نیز که قبل از بازی در این سریال، دستیار کارگردان همین کار و بسیاری از کارهای دیگر سینمایی و تلویزیونی بوده است، بازیگر کاراکتر «مسعود تابش» است. همان نقشی که این شب ها با چالش های بسیاری مواجه است و مخاطبان دوست دارند تا بعد از سرنوشت جواد جوادی از سرنوشت مسعود باخبر شوند.

بیوگرافی سعید کریمی بازیگر سینما و تلویزیون

سعید کریمی درباره همزمانی دستیار کارگردانی سریال بچه مهندس و بازی در نقش مسعود تابش گفت: من از سال ۱۳۷۸ با قبولی در رشته تئاتر دانشگاه پذیرفته شدم وارد گروه های حرفه ای تئاتر شدم و بازیگری دغدغه اصلی ام بود.

بازیگر نقش مسعود تابش درباره کارنامه کاری و  ارتباط خانوادگی اش با مرحوم یدالله صمدی بیان کرد: بعد از بازی در چند فیلم کوتاه به عنوان بازیگر و دستیار کارگردان به صورت حرفه ای و رسمی از سال ۱۳۷۹ با شاگردی استادم آقای یدالله صمدی وارد سینما شدم. تمام زندگی حرفه ای ام را مدیون استاد یدالله صمدی و همسرم بنفشه صمدی که مخاطبان بیشتر با عروسک گردانی مجموعه کلاه قرمزی او را به خاطر دارند می دانم.

او درباره چگونگی انتخابش برای بازی در «بچه مهندس۳» گفت: من به عنوان برنامه ریز و دستیار اول کارگردان به سریال بچه مهندس۳ دعوت شدم. قرار بود نقش جواد را در ۱۸ سالگی مانی رحمانی بازی کند و بازیگر جوانی جواد را از بین بازیگران حرفه ای و یا غیر حرفه ای با آزمودن داوطلبان انتخاب کنیم.

هر بار که از بازیگران تست بازیگری مقابل دوربین می گرفتیم من نقش مسعود را می خواندم و آقای غفاری به شوخی یا جدی می گفتند نقش مسعود را خوب می خوانی و درست اجرا می کنی تا اینکه مهرزاد جعفری بعد از چند مرحله گزینش به عنوان بازیگر نقش مسعود انتخاب شد.

قرار بود بازیگران نقش های مسعود و قاسم در هر دو مقطع یکی باشند، اما بعد از پایان تصویربرداری سکانس های مقطع ۱۸ سالگی و با قطعی شدن حضور روزبه حصاری برای بازی در نقش جوانی جواد جوادی و علی رغم انجام چندین مرحله تست گریم برای مهرزاد جعفری که نقش ۱۸ سالگی مسعود را بازی می کرد، کارگردان تصمیم گرفت بازیگر نقش مسعود هم عوض شود. در نهایت با تصمیم آقای غفاری و تایید آقای سعدی تست گریم نقش جوانی مسعود برای من انجام شد و با حفظ سمت شدم مسعود تابش.

بیوگرافی سعید کریمی بازیگر سینما و تلویزیون

او درباره اتفاق غیر منتظره خواستگاری دختر از پسر در «بچه مهندس» و واکنش های فراوانی را که به دنبال داشت، توضیح داد: من موافق این اتفاق هستم، اما به شرطی که همه جوانب بررسی شود. در حالت عادی و شکل سنتی وقتی پسری از دختری خواستگاری می کند کمتر پیش می آید که در صورت گرفتن جواب منفی سرخورده شود. اما به نظرم این در مورد دخترها کمتر صدق می کند.

دخترها به نسبت پسرها آسیب پذیرتر هستند و ممکن است با شنیدن جواب منفی از لحاظ روحی دچار مشکلات فراوانی شوند. کافی است در این مورد کمی منطق را چاشنی احساسمان کنیم و از علاقه طرف مقابل به خودمان مطمئن باشیم. در این صورت فرقی نمی کند چه کسی اول ابراز عشق می کند و نفس عمل مبارک است.

سریال «بچه مهندس۳» به کارگردانی علی غفاری، نویسندگی حسن وارسته و تهیه کنندگی سعید سعدی هر شب در ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش می شود.

 

تیم فوتبال محبوب سعید کریمی

این هنرمند یکی از علاقمندان فوتبال بوده و از هواداران دو آتیشه پرسپولیس می باشد و می گوید هر جای جدول که باشیم بازم اس تق لال رو له می کنیم.

بیوگرافی سعید کریمی بازیگر سینما و تلویزیون

آثار سعید کریمی:

بازیگری:
* سریال بچه مهندس ۳
* فیلم پدر آن دیگری به
* فیلم سینمایی سوغات فرنگ
* فیلم سحرگاه پیروزی
* فیلم ارابه مرگ
* فیلم سکوت کوهستان
* فیلم مرضیه
* فیلم دندان مار

دستیار کارگردان:
* فیلم سینمایی در میان ابرها
* فیلم سینمایی شهر آشوب
* فیلم سینمایی بانوی من