جشنواره تئاتر فجر فرصتی برای بروز خلاقیت‌ها

علی نصیریان در دیدار با قادر آشنا و حسین مسافر آستانه خطاب به جوان‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر فجر گفت: درود می‌فرستم به همه جوان‌ها و هنرمندانی که برای هنر تئاتر تلاش می‌کنند؛ برای تئاتری که از بخش‌های زیبا، تاثیرگذار و دل‌نشین هنر است. تئاتر یک آیین است که در آن یک انسان مقابل انسانی دیگر قرار می‌گیرد تا مسائل و مصایب و گرفتاری‌هایش را عریان کند، بشکافد و مقابل انسان دیگری جراحی کند. همه این‌ زخم‌ها در تئاتر باز می‌شود؛ بنابراین تئاتر یک هنر زنده است.»

جشنواره تئاتر فجر امسال چهلمین دوره خود را سپری خواهد کرد. این جشنواره مهم ترین رویداد هنری در حوزه تئاتر محسوب می شود. به گفته این هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کار تئاتر، یک کار غیر قابل تکثیر و بسیار انسانی است، چراکه انسان را مقابل انسان جراحی می‌کنید.

نصیریان جشنواره را فرصتی در مسیر پیشرفت جوانان تئاتر دانست که می تواند خلاقیت ها را نشان دهد. او همچنین با تاکید بر اهمیت مدیریت فرهنگی و نقش آن در ارتقای یک جشنواره، گفت: از پیش از انقلاب تا امروز، مدیرانی بوده‌اند که اصلا تئاتر را دوست نداشتند. اما برخی دیگر، عاشق تئاتر و هنر بودند و آن را ارتقا دادند.

جشنواره تئاتر فجر فرصتی برای بروز خلاقیت‌ها

به گفته نصیریان مدیریت فرهنگی در پروسه پیشرفت و عمق بخشیدن به هنر و تئاتر بسیار اثرگذار است و با حضور مدیرانی دل‌بسته به تئاتر، این اتفاق ممکن خواهد افتاد. در پایان این دیدار، نسخه‌ای از پرتره استاد علی نصیریان با عکسی از مهدی آشنا به ایشان اهدا و نسخه‌ای دیگر توسط این هنرمند امضا شد تا در دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر قرار بگیرد.