بازیگران ایران در سن پختگی به حاشیه رانده می‌شوند

بازیگر سریال « زخم کاری » گفت: بازیگران بر عکس تمام دنیا در ایران وقتی به سن پختگی و میانسالی می‌رسند به حاشیه رانده می‌شوند که بخشی از این مساله بخاطر ناآشنایی به هنر است.

سیاوش طهمورث با گلایه از اینکه بازیگران برخلاف تمام دنیا که در سنین بالاتر و درخشش مورد توجه و اهمیت بیشتری قرار می گیرند، اظهار داشت: این روند در ایران برعکس است و متاسفانه شاهد کنار گذاشته شدن بازیگران در زمان میانسالی و در عین پختگی و تجربه کاری بالا هستیم.

وی یکی از مصداق های این بی توجهی را غیبت هنرمندان پیشکسوت در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فجر عنوان کرد و افزود: ۵۷ سال است در حرفه بازیگری هستم اما یک بار هم به افتتاحیه جشنواره فجر دعوت نشدم. حرفم در نشست خبری فیلم هناس هم این بود که چرا هنرمندان در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فجر حضور ندارند و به جای آنها دوستان و آشنایان دست اندرکاران جشنواره را می‌بینیم. پس این جشنواره برای کیست؟ گلایه من از این بود.  

این بازیگر پیشکسوت دلیل این بی توجهی را عدم آشنایی و اشراف کامل برخی از مدیران هنر دانست و ادامه داد: وقتی عاشقانه وارد این عرصه و گرفتار این هنر شدم، هیچوقت به فکر جایزه نبودم. جایزه وقتی برای من ارزش دارد که داوران برای هنر ارزش قائل شوند.

طهمورث گلایه کرد: من هیچ! ولی آقای نصیریان دست کم ۱۰ کار بی‌نظیر در کارنامه دارند چرا این‌ها را در نظر نمی‌گیرند و تنها در طول دوران کار هنری ایشان باید شاهد اهدای جایزه مکمل فجر به این هنرمند باید باشیم. 

بازیگران ایران در سن پختگی به حاشیه رانده می‌شوند

وی در ادامه درباره بازی درخشان خود در سریال زخم کاری (۱۴۰۰، محمدحسین مهدویان) گفت: هر نقشی که قبول می‌کنم آن کاراکتر را حس می‌کنم و دوست دارم در زندگی او شریک باشم.

بازیگر سریال زیر تیغ (۱۳۸۵، محمدرضا هنرمند) درباره برنامه‌های خود برای نوروز امسال نیز تصریح کرد: در خانه می‌مانم. کتاب می‌خوانم، تلویزیون نگاه می‌کنم و به دید و بازدید می‌روم.

طهمورث از معرفی یک کتاب خاص برای مطالعه نوروزی خودداری کرد و گفت: همه کتاب‌ها خوبند، از کتابی که به اشتباه فکر می‌کنید محتوا ندارد را می‌توانید بخوانید تا آثار نویسندگان مشهور دنیا.