ثبت عروسک کلاه قرمزی به مالکیت صدا و سیما

نوروز سال ۹۶ آخرین سالی بود که فصل تازه‌ایی از مجموعه کلاه قرمزی روی آنتن رفت. از آن زمان آرام آرام اختلافات صدا و سیما و سازندگان این مجموعه شروع شد و در آستانه نوروز ۹۸ با جمع‌آوری دکورهای این مجموعه و اوج‌گیری اختلافات، همکاری ایرج طهماسب و صدا و سیما به پایان رسید و گروهی از محبوب‌ترین عروسک‌های تاریخ تلویزیون ایران دیگر دیده نشدند.

سال ۱۴۰۰ ایرج طهماسب تولید برنامه تازه‌اش را بدون عروسک‌های مجموعه کلاه قرمزی و با شخصیت‌های تازه آغاز کرد. موفقیت « مهمونی » اما باعث نشد در شبکه‌های اجتماعی کلاه قرمزی فراموش شود و یادداشت های زیادی درباره این مجموعه و خاطره‌هایش نوشته شد.

آخرین خبر اما اقدام رسمی سازمان صدا و سیما برای ثبت علامت کلاه قرمزی است. بر اساس اظهارنامه منتشر شده روز ۲۲ اسفند سال ۱۴۰۰ درخواست ثبت عروسک کلاه قرمزی به مالکیت سازمان صدا و سیما و توسط یک فرد حقیقی در اداره ثبت علایم تجاری ارایه شده. هرچند سازندگان کلاه قرمزی در این سالها عملا امکان استفاده از این عروسک ها را بدون توافق با صدا و سیما نداشتند اما حالا با ثبت علامت کلاه قرمزی همزمان با موفقیت «مهمونی» احتمال استفاده صدا و سیما از این عروسک بدون حضور ایرج طهماسب و حمید جبلی و یا استفاده‌های تجاری از آن مطرح می‌شود و باید دید در این شرایط این عروسک محبوب چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

ثبت عروسک کلاه قرمزی به مالکیت صدا و سیما